Mera valpar 2017 del två

mN5QF28.jpg


Lägger ut här fast hon inte är min. Men så gott som, hon är ju här ganska mycket och jag tar det här med valpfostran väldigt seriöst. :angel:

(Obs, ägarna och jag har en jättebra överenskommelse)
Åh så lik hon är min Athena när hon var bebis :love:
 
Nu kommer lite skryt. :D
Var med valp och fikade, hos ett par vuxna, en nioåring och en 1,5 åring. Hon uppförde sig så bra!
Det lilla barnet var inte alls intresserad och valp läste hennes signaler så fint och ignorerade henne totalt.
De andra som ville ha uppmärksamhet hälsade hon på, gosade med och pussade på.
Eftersom de har varit fullt ös medvetslös de senaste dagarna så kändes det bra att hon kunde läsa energin i rummet och anpassa sig. :)
 
Puck är tre månader och en bitande men snäll valp som är så duktig när det gäller andra hundar trots att hon inte mötte så många till en början hos oss. När man promenerar så kan hon ignorera en annan hund men verkar de intresserade eller stannar till så blir hon nyfiken och gör lekinviter. Så oerhört fin :love:
Med katten är det fortfarande likadant - puck smörar allt vad hon kan men katten har ett stenhjärta :angel::D
Valpkursen har börjat och första träffen var i torsdags! De är bara tre stycken men det blir ju ändå bra med mycket tid med instruktören och ändå distraction från de andra två valparna (en dansksvensk gårdshund och en labrador), första mötet fick puck sitta still mycket och lära sig att ha tråkigt (som hon faktiskt varit duktig med när mamma börjat prata med någon så har hon satt sig ned där :love:) och sen lite kontaktövning. Lät superfint tyckte jag :up:

Jag har inte sett att hon har växt riktigt även om benen är längre men efter att syrran (som inte sett henne på ett bra tag) fick träffa henne idag igen så frågade jag om hon hade förändrats - jadå sa hon :p
Idag fick hon följa med när vi skulle rösta i kyrkovalet och sedan till syrran som fyllde år. Hon bor i stan och det var ett himla :eek: Men puck lyckades klämma fram lite kiss till slut (jag hejjade på henne med woohoo! efteråt :D) och slocknade därefter totalt hemma hos syrran :D:love:
 
Puck är också rätt van att åka bil nu men buss har det varit sämre med och hon tyckte inte att det var särskilt kul när hon fick göra det för första gången under veckan som varit. Man får väl ta med godis och muntra upp henne.
 
Shiera har hunnit fylla fem månader och hon är ju bara så underbar! Vi har precis avslutat valpkursen så i höst blir det nog en grundkurs eller liknande men först ska "storasyster" få gå en kurs. Någon rättvisa måste det vara! ;)

Tränar sitt och stanna i bilen :up:
lK3pXxp.jpg


Examen!
KHASEqw.jpg


Liten plutt! :love:
ct6Lhuy.jpg


sx9KMZ3.jpg


I2XaVRr.jpg


O1tjJfb.jpg
 
21751535_10214302952915945_6569622800816312006_n.jpg


Lyra börjar växa till sig lite och ser inte längre ut som hon inte fått mat på flera veckor... ett tag var hon så tunn och lång i kroppen att man knappt vågade ha koppel på henne :p men nu har hon faktiskt börjat forma sig liiiite! Fortfarande helt fantastisk, enkel och smidig, lättsam men med ett jäkla tryck om det behövs. Apporteringsträningen har legat lite på is sista månaden, dags att ta tag i det igen. Går inte annat än att tycka om det här yrvädret :love:
 
Nu känns det som Leo håller på att bli vuxen och en helt annan hund än för några månader sedan. Tänkte hur ska det här gå med hans bitande . Testade med att lägga honom på ryggen då han blev för uppspelt men det gjorde ingen verkan alls så jag la ner det direkt men det har vuxit bort helt och nu är han en helt underbar hund men jag har skämt bort honom lite för mycket då han är ute och går med mig. Då han bestämmer helt vart vi ska gå och en kissrunda kan ta en timma. Kanske skulle gått valpkurs med honom . Tanten har mer ordning på honom och bara går ut på gräsmattan och rasta hań. Blir intressant att se hur det fungerar nu när hon varit borta i5 veckor
 
Min mentor har precis fått två tikvalpar efter min favvotik och min Tassas pappa. Jag har första tjing på en av dem om Tassas parning av något skäl inte skulle bli som tänkt. Hoppas kunna komma och glo i valplådan nästa vecka någon gång :D
 
Min lilla Hanna blir 14 veckor idag. Hon är ett yrväder som busar skiten ur Disa, vuxenhunden - fast Disa tycker det är ganska kul (så länge den lilla håller sina valptänder i styr).
Vi har börjat valpkurs, och det funkar riktigt bra. Jag märker att den lilla har mycket mer fokus på mig när inte Disa är med. Enkla kommandon börjar sitta, och hon blir inte speciellt distraherad av de andra valparna på kursen.
Det skönaste är att inkallnings-"poletten" är på väg att trilla ner! Även om hon är superdistraherad av något (t ex hittat nåt riktigt smaskigt på marken som man bara måste tugga på...) så lystrar hon i alla fall när jag ropar och kommer till mig (fast är det smaskiga för smaskigt, så måste hon bara tugga färdigt först...).
 
Det blir ingen valp för oss. Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället. Valparna är ju nu fem veckor gamla och har börjat bli små personligheter, och lilla Cherie har blivit hen kär. Jag är helt förkrossad. :cry:
 
Det blir ingen valp för oss. Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället. Valparna är ju nu fem veckor gamla och har börjat bli små personligheter, och lilla Cherie har blivit hen kär. Jag är helt förkrossad. :cry:
Så taskigt! :down:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 590
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 865
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp