Mera valpar 2017 del två

Det blir ingen valp för oss. Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället. Valparna är ju nu fem veckor gamla och har börjat bli små personligheter, och lilla Cherie har blivit hen kär. Jag är helt förkrossad. :cry:

Men näe?! Fy så tråkigt! Lider med er.
Känns himla taskigt gjort.
 
Ja, det känns så dåligt gjort. Jag vet inte hur jag ska berätta för familjen, för de kommer bli jätteledsna. :( Berättade om det för Vildas och Chanels uppfödare, och hon tyckte också att det var taskigt gjort.
 
Jag hämtar min valp den 14 oktober :love: jag vet inte vilken som är min än. Den ena hanen ska gå till avel och med så få nya hundar reggade varje år så är det naturligtvis extra viktigt att rätt går till avel. Jag har dock en favorit så det är lite nervöst, jag kommer naturligtvis tycka om vilken valp jag än får men när man har en favvo så ställer man sig in på att det blir den. Jag hoppas att jag får veta snart så jag kan börja "ställa om" mig om det behövs
 
Det blir ingen valp för oss. Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället. Valparna är ju nu fem veckor gamla och har börjat bli små personligheter, och lilla Cherie har blivit hen kär. Jag är helt förkrossad. :cry:

Men fy vad tråkigt! :( Samtidigt, att göra så känns inte seriöst någonstans så det kanske är lika bra att "slippa" den uppfödaren. Det är ju en sak om man inte fått veta att det finns en valp åt en ännu men har man fått veta det då tycker jag det ska gälla.
 
Men fy vad tråkigt! :( Samtidigt, att göra så känns inte seriöst någonstans så det kanske är lika bra att "slippa" den uppfödaren. Det är ju en sak om man inte fått veta att det finns en valp åt en ännu men har man fått veta det då tycker jag det ska gälla.

Alternativt att man faktiskt erbjuder annan valp.

Just sånt här gör att jag helst ser att uppfödaren väljer ut valpar till valpköpare så sent som möjligt, runt 7-8 veckors ålder. Finns egentligen ingen mening att välja innan.
 
Alternativt att man faktiskt erbjuder annan valp.

Just sånt här gör att jag helst ser att uppfödaren väljer ut valpar till valpköpare så sent som möjligt, runt 7-8 veckors ålder. Finns egentligen ingen mening att välja innan.

Det håller jag helt med om. Även om det "bara" är en sällskapshund man är ute efter så hinner man ju fästa sig och planera inför tillskottet till familjen.
 
Idag har vi varit på svampjakt, spännande värre tyckte Asta som dök ner i svamparna varje gång jag börja plocka - många mosade kantareller blev det :D:p

Idag blir Asta 11 veckor :love:
FxiecGv.jpg


SSWxNQq.jpg


5OgqNtN.jpg


VMejMfa.jpg
 
Själv hade jag föredragit att få ett rakt nej eller ett besked om att hon inte kan lova något då hon funderar på att behålla valpen själv, hellre än att bli lovad en valp och sedan ångrar sig uppfödaren och vill behålla den själv. I det här fallet fick vi namnge valpen, hon skickade bilder regelbundet på valpen och även en video. Vi pratade i telefon senast i fredags, bland annat diskuterade vi då lite kring leverans, och då visade hon inga tecken på att ha ångrat sig. Ja, även om man är van hundägare så blir man (i alla fall jag) fäst vid valpen under de här veckorna och hinner börja planera, och börjar längta efter att få hem lillan. :( Hur som helst, jag har börjat titta runt och börjat fråga andra uppfödare för att försöka hitta en ny intressant kombination.
 
Själv hade jag föredragit att få ett rakt nej eller ett besked om att hon inte kan lova något då hon funderar på att behålla valpen själv, hellre än att bli lovad en valp och sedan ångrar sig uppfödaren och vill behålla den själv. I det här fallet fick vi namnge valpen, hon skickade bilder regelbundet på valpen och även en video. Vi pratade i telefon senast i fredags, bland annat diskuterade vi då lite kring leverans, och då visade hon inga tecken på att ha ångrat sig. Ja, även om man är van hundägare så blir man (i alla fall jag) fäst vid valpen under de här veckorna och hinner börja planera, och börjar längta efter att få hem lillan. :( Hur som helst, jag har börjat titta runt och börjat fråga andra uppfödare för att försöka hitta en ny intressant kombination.

Näää :( men hoppas du hittar din hund nu.
 
Själv hade jag föredragit att få ett rakt nej eller ett besked om att hon inte kan lova något då hon funderar på att behålla valpen själv, hellre än att bli lovad en valp och sedan ångrar sig uppfödaren och vill behålla den själv. I det här fallet fick vi namnge valpen, hon skickade bilder regelbundet på valpen och även en video. Vi pratade i telefon senast i fredags, bland annat diskuterade vi då lite kring leverans, och då visade hon inga tecken på att ha ångrat sig. Ja, även om man är van hundägare så blir man (i alla fall jag) fäst vid valpen under de här veckorna och hinner börja planera, och börjar längta efter att få hem lillan. :( Hur som helst, jag har börjat titta runt och börjat fråga andra uppfödare för att försöka hitta en ny intressant kombination.
Men ursh :rage: vilken dålig stil. Så gör man bara inte om man är en seriös uppfödare. Inte okej O_o:meh:
Hoppas ni finner en ny bättre kennel å valp för er :heart Vad är det för ras ni söker? :)
 
Det blir ingen valp för oss. Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället. Valparna är ju nu fem veckor gamla och har börjat bli små personligheter, och lilla Cherie har blivit hen kär. Jag är helt förkrossad. :cry:
Fy så dåligt :mad:
Jag har också råkat ut för det där och man blir så besviken :down: Stackars dig! :(
 
Det blir ingen valp för oss. Fick idag ett meddelande från uppfödaren om att hen har fallit för min valp och därför kommer behålla henne själv istället. Valparna är ju nu fem veckor gamla och har börjat bli små personligheter, och lilla Cherie har blivit hen kär. Jag är helt förkrossad. :cry:

Beklagar :( Just precis därför har jag sagt att jag fördelar valparna - när de är nånstans runt 6-7 veckor. Skulle skämmas ögonen ur mig över att göra så mot någon!!
 
Alternativt att man faktiskt erbjuder annan valp.

Just sånt här gör att jag helst ser att uppfödaren väljer ut valpar till valpköpare så sent som möjligt, runt 7-8 veckors ålder. Finns egentligen ingen mening att välja innan.

Jag kan förstå uppfödaren på ett sätt - har full förståelse för känslan "den här kan jag inte släppa". Antingen har de varit orutinerade som fördelat valparna så tidigt, eller så är de tanklösa helt enkelt..
 
Jag kan förstå uppfödaren på ett sätt - har full förståelse för känslan "den här kan jag inte släppa". Antingen har de varit orutinerade som fördelat valparna så tidigt, eller så är de tanklösa helt enkelt..
Jag tänker också att om en känner så, men redan har fördelat valparna - kan en inte prata med sin valpköpare om möjligheten att ta en kull framöver antingen genom att låna in tiken eller att sälja med bibehållen avelsrätt? (Fattar ju att det inte alltid är möjligt - men en kan ju ha en dialog liksom?).

Så himla tråkigt för er @Sampi :(
 
Själv hade jag föredragit att få ett rakt nej eller ett besked om att hon inte kan lova något då hon funderar på att behålla valpen själv, hellre än att bli lovad en valp och sedan ångrar sig uppfödaren och vill behålla den själv. I det här fallet fick vi namnge valpen, hon skickade bilder regelbundet på valpen och även en video. Vi pratade i telefon senast i fredags, bland annat diskuterade vi då lite kring leverans, och då visade hon inga tecken på att ha ångrat sig. Ja, även om man är van hundägare så blir man (i alla fall jag) fäst vid valpen under de här veckorna och hinner börja planera, och börjar längta efter att få hem lillan. :( Hur som helst, jag har börjat titta runt och börjat fråga andra uppfödare för att försöka hitta en ny intressant kombination.
Men alltså får man göra så? Muntligt avtal gäller väl?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 590
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 865
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp