Min katt har FORL...

Sv: Min katt har FORL...

Intressant att dina inte fått stygn! Alla jag känner har fått det (minst 6 olika veterinärer). Och min katt har inte heller varit bekymrad att äta (snarare tvärtom, matvrak som hon är) -fascinerande hur bra smärtstillande de måste få! - men veterinären förbjöd torrfoder strikt för att undvika att stygnen skulle gå upp.
 
Sv: Min katt har FORL...

Intressant att dina inte fått stygn! Alla jag känner har fått det (minst 6 olika veterinärer). Och min katt har inte heller varit bekymrad att äta (snarare tvärtom, matvrak som hon är) -fascinerande hur bra smärtstillande de måste få! - men veterinären förbjöd torrfoder strikt för att undvika att stygnen skulle gå upp.

Kanske var för mina inte fick stygn som vet inte var så oroad över torrfoder? Jag skulle kolla bara "sådär ibland" så ingen liten bit petats ner i "hålet" efter tanden/tänderna.

Men som sagt, ingen av mina fick stygn. Nu sköttes det ju i huvudsak av samma vet, men en gång under hans semester var det DV som drog tänder på honan, och inga stygn då heller. SÅ jag är lika förvånad över att dina fick stygn =)

(Ingen aning vad som är standard eller ej, och det verkar ju som båda två kan gå lika bra)
 
Sv: Min katt har FORL...

Min katt fick stygn efter sin kronamputation. Det kanske är annorlunda om man bara drar tänder?

Alexandra: 12000 i årspremie? Jösses, det var riktigt magstarkt.
 
Sv: Min katt har FORL...

Min katt fick stygn efter sin kronamputation. Det kanske är annorlunda om man bara drar tänder?

Alexandra: 12000 i årspremie? Jösses, det var riktigt magstarkt.

Ja så kanske det är. :) Inbillar mig att kronamputation är vanligare vid TR än utdragning, eftersom rötterna växer samman med kindbenet. Och jag menade 6 olika veterinärkliniker och inte veterinärer, ska förtydliga det. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 514
Senast: monster1
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 814
Senast: Asko
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 049
Senast: Milosari
·
Katthälsa Katt nr 1, 16år, överviktig och äter njurfoder sedan många år tillbaka då proverna visade på början till njursvikt. Har haft bra värden...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp