Mitt lilla projekt

En liten badanka :love:
mmjwphmxauexvl.jpg


@niphredil :D
 
Men @Gnist driver du??!?! ÅÅÅÅh så fiiin!!! och vilken perfekt bild! Haha jag som tänkte skriva "snälla ta en bild där man ser fötterna" men så tänkte jag att folk kanske tro att jag har nån ankfotskink eller nåt så jag vågade inte skriva det :D. Men kolla vilka fina fötter!! :love: Och vilken fiiiin anka!! :love::love::love::love:
 
@Gnist så grymt charmig bild :heart
Folk kan säkert tro mycket om andra, men att ha en ankfotskink vet i tusan om man ens kan klura fram @niphredil? (fast man kan aldrig vara säkert dock)
Ser du förresten stilen på botten verkar vara på väg att skjuta fart rakt i famnen på en ju :banana::love:
 
Minstingen i gänget passade på att bada i det nybytta vattnet innan de större hoppade i och hade hela baljan för sig själv en stund :D
tqhtrqqebunazo.jpg


Lunch inom räckhåll dessutom
jrdzfaiwmqqbcze.jpg


Tänka vad myror och diverse småkryp de ska äta sen när de får fritt förfogande över nedre delen av gården :D Win win :banana:
:love:

Jag hade jättegärna skaffat ankor men jag kan inte ha dem över vintern. :(
 
Den kyl/frys som fanns här och som jag inte behöver eftersom jag har en hel kyl och en hel frys, flyttade idag och bakom där var det ju inte så vackert nej :eek: och sådär kunde jag ju inte ha det, så i väntan på att hela köket ska tapetseras om och fixas med så fick dagens projekt bli att snygga till det så att jag kan gå förbi där utan att ögonen blöder = man tager vad man haver, limmar fast en mattbit över spånskivan, sätter upp skivor på timmerväggarna, tapetserar, målar, sätter dit nån typ av list :idea:

mwkkvuvtglzknp.jpg

Lite fix kvar, men det får jag ordna med i morgon, för nu är jag lite för trött för att fortsätta :meh:
 
Den kyl/frys som fanns här och som jag inte behöver eftersom jag har en hel kyl och en hel frys, flyttade idag och bakom där var det ju inte så vackert nej :eek: och sådär kunde jag ju inte ha det, så i väntan på att hela köket ska tapetseras om och fixas med så fick dagens projekt bli att snygga till det så att jag kan gå förbi där utan att ögonen blöder = man tager vad man haver, limmar fast en mattbit över spånskivan, sätter upp skivor på timmerväggarna, tapetserar, målar, sätter dit nån typ av list :idea:

mwkkvuvtglzknp.jpg

Lite fix kvar, men det får jag ordna med i morgon, för nu är jag lite för trött för att fortsätta :meh:
Wow!
 
Ja @Gnist de är otroligt vackra! Är det nån särskild sort? Är de svåra att ta hand om? Bits de?
 
Ja @Gnist de är otroligt vackra! Är det nån särskild sort? Är de svåra att ta hand om? Bits de?

Det är svensk gul anka, en inhemsk lantras alltså :)
Hade svensk blå anka förut, även det en inhemsk lantras som är lite större än de gula, men ingen av sorterna är svåra att ha.

Gärna badmöjligheter såklart, men det räcker med ett nedgrävt badkar/kabinbotten eller liknande om man inte kan/vill bygga damm och det är ju smått grisiga djur på så vis att de slabbar med vattnet under tiden som de äter. Vilket gör noll och inget sommartid men när de är mer inne om vintern så får man hålla rent mer frekvent runt mat/vatten än man behöver göra till höns och bits gör de inte, kommer man för nära så kvackar de förnärmat och spatserar iväg :D

När de blir äldre och mer människovana så blir de mer som höns, de lär sig att tvåbeningar = mat ;)

Matmässigt så basfoder för höns har jag som grund, sen får de en del matrester och de fångar ju själva diverse insekter och "betar" gräs.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 533
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp