Nagellackskonst! *Bildtråd*

Lite så, nu hittade jag det här, ser spännande ut och kanske mindre kladdigt än watermarble?
Jag har testat lite sånt också, blev också skit haha. Jag är nog obegåvad. Men jag såg i någon annan video att det där också beror på vilket lack man har. Får inte torka snabbt och ska vara lite lättflytande. eller av dålig kvalitet tror jag hon sa.
Man kan testa lite först på en slät yta, en plastficka eller cd-skiva eller liknande.
 
Jag har testat lite sånt också, blev också skit haha. Jag är nog obegåvad. Men jag såg i någon annan video att det där också beror på vilket lack man har. Får inte torka snabbt och ska vara lite lättflytande. eller av dålig kvalitet tror jag hon sa.
Man kan testa lite först på en slät yta, en plastficka eller cd-skiva eller liknande.
hahaha å jag har nog definitivt fel sorts nagellack för att testa hemma (snabbtorkande). :angel:
 
Det var simply nailogical som gick igenom en hel hög videos med att fuska med water marble. Det ser så lätt ut, både vanlig och som i videon ovan. På facebook är det alltid folk som delar Sveta Sanders filmer där det ser löjligt lätt ut :meh:
Jag har gett upp, jag får det aldrig att funka och blir bara sur när jag misslyckas gång på gång.

Och jag har redan förstört dagens naglar :arghh: Nagellack tål tydligen smältlim ännu sämre än vad fingrar gör
 
Det var simply nailogical som gick igenom en hel hög videos med att fuska med water marble. Det ser så lätt ut, både vanlig och som i videon ovan. På facebook är det alltid folk som delar Sveta Sanders filmer där det ser löjligt lätt ut :meh:
Jag har gett upp, jag får det aldrig att funka och blir bara sur när jag misslyckas gång på gång.

Och jag har redan förstört dagens naglar :arghh: Nagellack tål tydligen smältlim ännu sämre än vad fingrar gör
Rysskor kan behålla sina nagelvideor för sig själv
 
Rysskor kan behålla sina nagelvideor för sig själv
Ungefär så ja! Jag får dem delade på min facebook med jämna mellanrum där mina vänner tycker att jag ska prova. Det är så häftigt, men jag tänker inte ens försöka för då kommer det att flyga lack genom fönstrena, den där jäkla dottingpinnen kommer att ligga som småflis och jag kommer stå :banghead::banghead::banghead::banghead: till grannen börjar klaga
 
Ungefär så ja! Jag får dem delade på min facebook med jämna mellanrum där mina vänner tycker att jag ska prova. Det är så häftigt, men jag tänker inte ens försöka för då kommer det att flyga lack genom fönstrena, den där jäkla dottingpinnen kommer att ligga som småflis och jag kommer stå :banghead::banghead::banghead::banghead: till grannen börjar klaga
Jag får också såna. "Oh kolla här, såna här kan du göra". Ja gör det själv du om det ser så jäkla enkelt ut.
Jag tycker nagellack är roligt och visst kan jag skapa fina saker. Men jag är obegåvad när jag ska måla på frihand och göra mer avancerade saker. Jag kan fuska massa.. limma stenar och hälla på glitter. Måla snirkliga mönster och sånt är hopplöst.
 
Här kommer bilder på mina senaste naglar :)

Nu har jag detta:
14370237_10157550710640311_2994829780683958974_n.jpg

ett OPI-lack, vet inte vad det heter dock :o Kan kolla upp det om någon vill veta!


För några dagar sedan lekte jag med lite andra lack. Det blev en salig blandning, men jag tyckte det blev glatt och fint :D
14355784_10157512556830311_1635463589729885968_n.jpg
 
14344782_10154462601512456_360036423425191565_n.jpg

La på lite leopardfolie. Blev riktigt lyckat idag, utan tomma fläckar. Yay!
Folie ger jag mig inte på, kommer bli knäpp för att få det jämnt. Men det är så fint när det är välgjort! Hade inte trott folie på dina bilder om du inte sagt något.


Mina naglar har en riktigt härlig mjuklila färg och luktar vanilj :) Men har tyvärr ingen bild
 
Långfingret har ett rosa lack och sen ett klistermärke på (typ som låtsastatuering men för naglar) :) Gillade dem skarpt själv!
Aha. Jag har några sådana med fjädrar liggande som jag aldrig har provat, kanske ska göra det och se om det blir liknande.


Nu har jag fotat mina! Lite hack (de har suttit några dagar) och ena nageln är ojämnt filad men jag älskar verkligen färgen!
14355725_1193469487382958_8302687630549253307_n.jpg
 
Nu har jag äntligen fått tag på Trind den varianten som ska vara snällare.
Hoppas att mina naglar kan bli mindre benägna att skiva sig nu.
 
Folie ger jag mig inte på, kommer bli knäpp för att få det jämnt. Men det är så fint när det är välgjort! Hade inte trott folie på dina bilder om du inte sagt något.
Det var verkligen djävulskap i början. Jag fick fläckar där det inte satt sig, ibland drog jag med hela nagellacket när jag drog loss folien, det blev skrynkligt och jävligt. Men efter många svordomar och säkert några tårar har jag lärt mig. Har hittat ett lim som är bra, har lärt mig ungefär hur länga man ska vänta osv.

Det tråkigaste är att det inte finns något överlack som behåller holografiska motiv. Motiven blir alltid lite dämpade. Borde komma ut ett som behåller effekten tycker jag. Fast ska man bara ha dom en festkväll kan man väl leva lite farligt och köra utan överlack antar jag.
 
Det var verkligen djävulskap i början. Jag fick fläckar där det inte satt sig, ibland drog jag med hela nagellacket när jag drog loss folien, det blev skrynkligt och jävligt. Men efter många svordomar och säkert några tårar har jag lärt mig. Har hittat ett lim som är bra, har lärt mig ungefär hur länga man ska vänta osv.

Det tråkigaste är att det inte finns något överlack som behåller holografiska motiv. Motiven blir alltid lite dämpade. Borde komma ut ett som behåller effekten tycker jag. Fast ska man bara ha dom en festkväll kan man väl leva lite farligt och köra utan överlack antar jag.
Just därför tänker jag inte ens försöka, kommer bara sluta med förbannad och ledsen Lyan.

Angående lim och holo så har jag övergett nagellim och kör på superlim. Min ena långfingernagel gick halvvägs av för 4-5 veckor sedan och eftersom jag inte hade nagellim kvar (vilket ändå aldrig håller för att laga med) så tog jag superlim. I början var jag rädd att lagningen skulle lossna som den har gjort med nagellim så jag tog bort den och fixade ny ett par gånger men sedan sprickan vuxit förbi fingertoppen och det inte längre är risk för blodspillan om den går av så har jag låtit lagningen vara och nu är den bara någon millimeter från att vara helt utvuxen :bump:

Och så kör jag på holo just nu. En present från en vän, rosa holo från color club :laugh: Jag kan se lagningen på bilden, men det går nog inte att se om man inte vet vad man ska leta efter.
14457557_1195225260540714_8578447229267599932_n.jpg
 
Funkar nagelbandsremover? Hur funkar det? Hur ska man göra för att få bort nagelbanden på bästa sätt och hålla det snyggt?
 
Var är det enklast att sälja lack?
Har sorterat ut 73 st (!!) som jag inte vill ha kvar, men var når man ut bäst?
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 292
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp