Bukefalos 28 år!

Någon från Sundsvall??

Sv: Någon från Sundsvall??

Men jag tycker om honom ändå, för han är ju en alldeles bedårande individ. :love: (och nu pratar jag om hästen, även fast TK säkert är en bedårande individ han också ;))

:rofl::rofl::rofl:

Men för att återgå till vad han säger om hästen så har även jag hört positiva tongångar:)
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Fin häst (som uppenbarligen har talang)! Grattis!

Lite nyfiken: varför har hon inte startat sedan hon var tre?

:)
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Det låter bra! (man kan ju aldrig vara säker på om tränarn säger så för att man ska bli glad alt. för att han vill ha kvar den i träning eller om det verkligen är så ;))
 
Senast ändrad:
Sv: Någon från Sundsvall??

Fin häst (som uppenbarligen har talang)! Grattis!

Lite nyfiken: varför har hon inte startat sedan hon var tre?

:)

Efter vad jag har fått höra så blev hon "avställd" pga div krämpor och värk i kroppen.
Blev tränad av amatör och kvalade juni-06. Skulle starta därefter, men lyckades rusa in i stallet för snabbt och sladda in i boxdörrskarmen med höften och blev halt...
Sen tröttande dåvarande ägare på trav och hästträning. Och sen så blev det inte så mycket mer gjort.

Nu ska jag och delägarn se om vi kan få igång henne igen. Kan ju finnas dolda fel och skavanker på henne, men man får ju försöka iaf.
Håller tummarna! :)
 
Sv: Någon från Sundsvall??

*kl*
Glad midsommar alla b-åkersmänniskor:bump::bump:
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Tack detsamma Ambra :love:! Och Glad midsommar till alla er andra Bergsåkare/Östersundare/Sollefteaner/Regionare också! :)

(Själv har jag åkt på magsjuka, så min midsommar hade kunnat vara bättre. :p)
 
Sv: Någon från Sundsvall??

GRATTIS till ny häst!

Jag blev så förvånad över att hon inte har startat mer för hennes namn kommer jag mycket väl ihåg!
Stall77 har ju haft en del hästar här på Västkusten men just hennes namn hade jag lagt på minnet.
Måste därför ha sett henne starta och om jag inte minns fel så har jag för mig att de beskrev henne som lovande.

Just därför blev jag, som sagt, förvånad över de få starterna och resultatraden.
Det är väl helt enkelt ett namn man lägger på minnet!:)
 
Sv: Någon från Sundsvall??

GRATTIS till ny häst!

Jag blev så förvånad över att hon inte har startat mer för hennes namn kommer jag mycket väl ihåg!
Stall77 har ju haft en del hästar här på Västkusten men just hennes namn hade jag lagt på minnet.
Måste därför ha sett henne starta och om jag inte minns fel så har jag för mig att de beskrev henne som lovande.

Just därför blev jag, som sagt, förvånad över de få starterna och resultatraden.
Det är väl helt enkelt ett namn man lägger på minnet!:)

Tack, tack !!
Jag har ju bott nere i Gbg i nästan 11 år, men flyttade hem igen i höstas. Har arbetat nere på Åby, men jag kan inte påminna mig att jag sett henne där. Annars, som sagt, så har hon ju ett annorlunda namn som man borde kommit ihåg. Den andre ägaren på henne är med i Stall77, och det är på den vägen hon har kommit i vår ägo.

Vi hoppas ju att hon ska ha kapaciteten kvar när hon väl kommer i gång, och att hon får vara hel och frisk... :)
 
Sv: Någon från Sundsvall??

*kl*

-Hallå Sundsvall!

Jag håller på att packa.
Men behöver ett råd från er!

Jag har som bekant inte besökt ert Bergsåker någon gång så nu vill jag ,innan resväskan stängs, reka lite.

Hur är vinnarcirkeln uppbygd?

Det är ju jag och Paggan Pagrotsky som måste få vetskap om sådant här innan.
Är det höga trappor upp till ett podie eller ligger den i markplan?


Jag fick låna de här av Ingves om det är det förstnämnda:
myshoes.jpg


De här säger tränaren att jag ska ha. Men han förespråkar å andra sidan alltid den typen av skor..
shoes01.jpg




Svar till: "En som inte vill göra bort sig i TV!"
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Hittade för mitt liv inte igen denna tråd, först:eek::confused::eek:
Jag hoppas att jag träffar på någon i dag!
Läser ni här innan ni far så går jag omkring med två schäfrar och min kompis med barnvagn och en rottis:bump:
Lova att komma fram för att heja!!!:banana:
Trygg: Ser jag dina fötter:eek: så kommer jag fram å säger hej:rofl:
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Vad synd att jag inte kunde läsa ditt inlägg tidigare!

Jag försöker nu i efterhand minnas om jag såg två schäfrar och en rottis men kommer inte ihåg det.
Nu var jag på stallbacken hela tiden, förutom när Vibbes lopp gick, och svamlade runt så jag kanske helt enkelt bara "missade" era hundar när jag själv var hundvakt!:D

Kanske vi sågs utan att vara medvetna om det?

Det var inte du som satt med den underbart söta flickbebisen som jag bara var tvungen att gå fram och "pussa" på?

Annars måste jag säga att Bersåker var en av de trevligaste banorna jag någonsin har besökt!:bow:
Vilka underbara människor ni Sundsvallare är!!:love:

Trygg// Nyss hemkommen efter en helg på tåg
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Annars måste jag säga att Bersåker var en av de trevligaste banorna jag någonsin har besökt!:bow:
Vilka underbara människor ni Sundsvallare är!!:love:

Trygg// Nyss hemkommen efter en helg på tåg

jag håller lite med där, mysigt va det, :)
drog upp till en kompis o va där hela helgen,(somett jehu här på buke ;)) + sela ut häst på lördagen i E3-finalen...
dock lite störande bara i gäststallen över duschspiltan... (för hästens skull, inte min egen :D )

men trevlig bana! trevligt ställe i huvudtaget runt om :)

helt onödigt inlägg, :o
men ja åker helt klart mer än gärna upp dit igen, (lite småtrött på 08:a land! )
 
Sv: Någon från Sundsvall??

jag håller lite med där, mysigt va det, :)
drog upp till en kompis o va där hela helgen,(somett jehu här på buke ;)) + sela ut häst på lördagen i E3-finalen...
dock lite störande bara i gäststallen över duschspiltan... (för hästens skull, inte min egen :D )

men trevlig bana! trevligt ställe i huvudtaget runt om :)

helt onödigt inlägg, :o
men ja åker helt klart mer än gärna upp dit igen, (lite småtrött på 08:a land! )

Tycker du kan söka jobb här uppe hos nån tränare, och jobba i 1-2 år här lr nåt ;) haha.
 
Sv: Någon från Sundsvall??

ja, jag skulle inte banga på det faktist....

frågan är bara.. överlever jag vintern? :eek:
 
Sv: Någon från Sundsvall??

Det är klart du överlever vintern :D Det har inte varit så kallt på aslänge ju :( Typ .. -20 lr nåt om ens de, tycker det varit väldigt lite kyla i vinter .. så att säg :O

Och det finns ju en del tränare här uppe med .. slå te ba ! ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 766
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Ridning Först. En varning för risk för långt och kanske svamligt inlägg. Men nu undrar jag igen om det är dags att kasta in handduken, sälja...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 682
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp