Bukefalos 28 år!

Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Dags för en obligatorisk fråga!

Vilket talande djur skulle du helst vilja vara?

Svara och motivera innan 18.00 imorgon för att inte riskera att dra på dig Aslans vrede.

Alltså, Bri är ju cool men lite... korkad kanske är fel ord?

Ripipip älskade jag! Men jag skulle nog vilja vara Herr eller Fru Bäver, eller faunen som hjälper Lucy. Mest för att de står upp mot vita häxan och törs riskera livet för att göra världen bättre! (och nej, det är INTE en hint om min roll ;) )

Men jag väljer nog Stormvind, han är centaur och med i Caspian, prins av Narnia.

Som reserv väljer jag Surpöl, bara för att han är totalt negativ till allt men ändå har ett hjärta av guld!
 
Som LL tycker jag att det är lustigt att så många väljer varelser från Narnia(djur eller ej) och inte ett djur som kan tala. Som Aslan är jag naturligtvis nöjd.
 
Som LL tycker jag att det är lustigt att så många väljer varelser från Narnia(djur eller ej) och inte ett djur som kan tala. Som Aslan är jag naturligtvis nöjd.
Vi vill bara visa oss på styva linan och tala om att vi kan våran Narnia, så vi kommer att granska alla uppdateringar och kolla så att de håller sig till litteraturen! :p
 
Edmund får två lottade spionrader varje natt men en av dem kommer även ulvarna att få.
Har suttit och funderat över denna raden. Två rader lottas till Edmund och sedan kommer en rad av dessa till ulvarna ( är det också lottning vilken rad som kommer till ulvarna? Beror kanske på om det finns mer än en rad att få i spioninfon iofs )
Vilka möjliga spionrader kan det förekomma i leken?
*Ängeln skyddar......
*siarlärlingen siar..... ( natt 1,3,5 osv)
*bm röstar med sin extra röst på ..... ( om den gjort det)
*borgmästaren stoppar lynchen ( om den gjort det )
*ulvarna käkar.....
*Jadis förhäxar ....
Fråga @Dentaku , om lösmynte spionen blir lynchad så kommer inte ulvarna få någon rad alls? ( det borde vara så) men vill ha det i klartext så det är korrekt uppfattat .
 
Intressant det där med spionen, det skulle kunna innebära att ulvarna gärna skulle vilja behålla spionen ett tag, de får spionrader och kan därmed lägga sitt pussel.
 
Intressant det där med spionen, det skulle kunna innebära att ulvarna gärna skulle vilja behålla spionen ett tag, de får spionrader och kan därmed lägga sitt pussel.
Det beror väl på vilken rad de får?
Av de två rader lösmynte spionen får vill säga- det kan ju lika gärna vara ulvarna käkar ....
eller häxan förhäxar.....
som ängeln skyddar.... eller siarlärlingen siar.....
men jag håller med om att det är en tveeggad roll iom drällraden till onda sidan och begränsad egen info till 2 rader för lösmynte spionen själv...
 
Det beror väl på vilken rad de får?
Av de två rader lösmynte spionen får vill säga- det kan ju lika gärna vara ulvarna käkar ....
eller häxan förhäxar.....
som ängeln skyddar.... eller siarlärlingen siar.....
men jag håller med om att det är en tveeggad roll iom drällraden till onda sidan och begränsad egen info till 2 rader för lösmynte spionen själv...
Ja självklart så behöver ju inte alla rader vara tillgodo för ulvarna, men att få info brukar vara intressant för ulvarna, åtminstone i början av leken.
 
Tittar in på min rast:)

Det kan ju bli tveeggat för spionen... Ska den försöka nå ut med info? Eller gömma sig så ulvarna inte vet vem den är...
Fast, så är det väl för de flesta goda med info.

För övrigt var det något fio skrev som jag reagerade lite på. Ska leta upp det.
 
Jag skulle vilja vara en talande stallkatt. Och jag skulle inte tala offentligt utan för att se till att de där betjänterna gav mig mat när jag ville ha - genom att viska lite så de trodde att de tänkt det själva. :devil:
 
.
Fråga @Dentaku , om lösmynte spionen blir lynchad så kommer inte ulvarna få någon rad alls? ( det borde vara så) men vill ha det i klartext så det är korrekt uppfattat .

När jag läser detta så är det en sak jag reagerat på (särskilt i ljuset av vad Snurrfian sen skriver i #71)och det är att Q funderar i termer av ifall ulvarna får en rad om spionen blir lynchad vad om den blir käk då? Jag menar om lyan har fattat vem som är spionen planerar de att skona den i lynch för att få raderna och käka sen då eller?
 
Dags för en obligatorisk fråga!

Vilket talande djur skulle du helst vilja vara?

Svara och motivera innan 18.00 imorgon för att inte riskera att dra på dig Aslans vrede.

Jag har ju alltid gillat kentaurer, så jag borde svara det. Men samtidigt minns jag Aslan på stenbordet och hur Herr Bäver bet av grimman (eller vänta nu, var det Lady och Lufsen? :arghh:).

Dessutom älskade jag Fru Bävers karaktär i boken, så jag säger Bäver.

Med det sagt, så är jag extremt mycket sjukare nu än för bara några veckor sedan, så jag kommer inte orka vara särskilt aktiv. :cry:
 
När jag läser detta så är det en sak jag reagerat på (särskilt i ljuset av vad Snurrfian sen skriver i #71)och det är att Q funderar i termer av ifall ulvarna får en rad om spionen blir lynchad vad om den blir käk då? Jag menar om lyan har fattat vem som är spionen planerar de att skona den i lynch för att få raderna och käka sen då eller?
Bra tanke, jag hade ett tankeembryo om just det där med att det specifikt talades om just lynchning men sen fokuserade jag på den där stallkatten och gjorde väl som stallkatter gör... :o :p

Och nej, jag försöker inte bonda med cirkus nu! ;)
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 821
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp