Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Dags för en obligatorisk fråga!

Vilket talande djur skulle du helst vilja vara?

Svara och motivera innan 18.00 imorgon för att inte riskera att dra på dig Aslans vrede.

Jag skulle vilja vara faunen Tumnus. Han är den karaktär jag minns mest sen jag läste böckerna. Jag minns det som att han var väldigt snäll. Först jobbade han åt vita häxan såsom många andra eftersom hon hotade dem, men egentligen var han god och kunde inte med att förråda Lucy till häxan

:love:
 
Nu har jag hittat hit! Tror jag var 7-8 när jag läste böckerna första gången, sedan när filmerna kom och bakhandeln hade extrapris köpte jag på mig hela serien så har väl läst dem en 3-4 gånger efter det också! :angel:

Återkommer ang obligatoriska frågan!
 
Dags för en obligatorisk fråga!

Vilket talande djur skulle du helst vilja vara?

Svara och motivera innan 18.00 imorgon för att inte riskera att dra på dig Aslans vrede.
Jag passar på och säger att jag skulle vilja vara Aslan, grundaren av hela Narnia som bringar ljus och värme där igen Och ÄR jag Aslan så borde inte Aslan bli arg på mig :p
 
Hittat hit! Så himla roligt med Narnia-tema, blir sugen på att läsa alla böckerna igen... Läste dem för ett par år sedan.

Är dock helt slut i huvudet nu, så jag får återkomma imorgon med funderingar och läsning av rollista. :)
 
Dags för en obligatorisk fråga!

Vilket talande djur skulle du helst vilja vara?

Svara och motivera innan 18.00 imorgon för att inte riskera att dra på dig Aslans vrede.
Har ingen koll på Narnia (törs man erkänna det?), men som tvättäkta hästnörd så skulle jag naturligtvis vilja vara en häst.
 
Åhåhå!

Jag skulle förstås vilja vara Bri! Den talande hästen som jag skrev om i inlägget ovanför! Jag önskar ofta att mina hästar ska kunna tala till mig, ibland inbillar jag mig att de gör det - men det vore faboulous att få vara en talande häst själv!

Nä fy fan för talande hästar... bara tänk alla jävla krav och jag tänker inte göra ditten och datten.. :D
 
Nä fy fan för talande hästar... bara tänk alla jävla krav och jag tänker inte göra ditten och datten.. :D

Det där låter mer som katter än hästar ;).

Jag tänker mer på när de har ont eller är sjuka - hur ofta har man inte velat att de talar om var det gör ont och gärna varför också
 
Ett fuxfärgat sto med virvlar i pannan som dessutom kunde prata.... :D
jag har tre sådana jag fast de pratar inte med ord förstås :p alla har dessutom två virvlar i pannan :angel: ovanför varandra dessutom ....
Men trots det är de fantastiska tjejer . Den ena var min gamla tävlingshäst :love:
En andra är min treåring som jag suttit upp på och gått hela två varv på volten uppsutten under helgens kurs . Sedan har jag en liten nybliven 1-åring som iaf verkar trevlig:D
 
Drottning Jadis - ”Vita Häxan” Natt-DL
Precis som barnen kommer Jadis ursprungligen från en helt annan värld och kom till Narnia av en slump. Lejonet Aslan förvisade henne norrut, där hon var tvungen att leva i många hundra år men när Aslan inte längre synts under lång tid återvände hon. Jadis tillskansade sig makten över landet och utropade sig själv till drottning. Jadis har magiska krafter och äger ett trollspö som kan förvandla folk till sten, helt oförmögna att röra sig.
Jadis förhäxar någon varje natt. Den förhäxade personens röst kommer inte att räknas följande dag. Den som blir förhäxad vet inte om detta. (Ond häxa i lyan)
Om jag tolkat detta rätt så kan inte Jadis förhäxa någon röst till DL1 iom att inte första NattDL varit än?
i så fall - resultatet i första DL så kan inga konstigheter bero på Jadis förhäxning iaf

edit la in hela rolltexten
 
Hrmpf, eftersom @cirkus kapat åt sig hästen på min avatar får jag väl istället svara att jag skulle vilja vara den andra talande häst-huvudpersonen i samma bok, d v s Hwin. Kanske passar det bättre eftersom hon är ett sto. För övrigt finns hon också på avataren, fast skymd.
 
Nu har jag också hittat hit, funderar över vilket talande djur jag skulle vilja vara och det får nog bli Ripipip, mössens hövdning, liten men modig som få! :D Passar på att tagga @Dentaku så att jag inte drar på mig Aslans vrede. :D
Jag ska sätta mig in lite mer i leken under dagen, nu ska jag försöka få iväg ungarna till skolan... ;)
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 469
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp