Bukefalos 28 år!

Ni med småbarn, jobb hela dagarna och hästar hemma....

Sv: Ni med småbarn, jobb hela dagarna och hästar hemma....

Men har någon verkligen argumenterat mot att alla skulle vara olika? Och man kan ju ha full respekt för att någon t ex har valt att jobba 60 timmar i veckan, och ändå vilja välja något annat själv. Jag har full respekt för de som väljer att inte skaffa barn, men jag själv skulle inte velat vara barnlös. Och så vidare.

Det diskussionen har handlat om är väl mer att alla val har konsekvenser - dina val innebär t ex att du aldrig kan vara spontan kvällstid, och att varje vaken minut är inplanerad med aktiviteter. Att du har en häst, men aldrig kan pyssla om den lite extra eller mysa med den. Och det kan man ju ta ställning till, och tycka låter antingen lockande eller avskräckande när man gör egna val.

Nästan allt går, men alla val har också ett pris eller en konsekvens. Det är väl priset eller konsekvenserna som är det intressanta när man träffar sina egna val?
 
Sv: Ni med småbarn, jobb hela dagarna och hästar hemma....

Aldrig och kan inte säger jag sällan om mig själv. Klart jag kan mysa, kan ju skita i att rida eller stanna längre på kvällen. Det jag gör gör jag för att jag vill.

Det finns många som antingen jobbar mycket eller har stort socialt umgänge, jag tror att de som inte gör nåt annat än är med sina barn sju kvällar i veckan är de ovanliga faktiskt.
 
Sv: Ni med småbarn, jobb hela dagarna och hästar hemma....

Fast det finns ju mellanting mellan att sitta hemma sju kvällar i veckan, och ha sju kvällar i veckan uppbokade i stallet.

Det var ju du själv som skrev att ditt liv inte har något utrymme för spontanitet, att varje vaket ögonblick är noga inplanerat med någon aktivitet för att du ska hinna allt, och att den hårda planeringen gör att borsta svans och mysa med hästen går bort (såvida du inte ska hoppa över ridningen istället).

Så enligt vad du beskriver så går det att kombinera heltidsjobb och häst, men priset är att man aldrig kan vara spontan med något, och har ett detaljerat tidsschema att följa, späckat med aktiviteter från det att man slår upp ögonen på morgonen tills man sluter dem på kvällen.

Alla val har ju liksom konsekvenser. Sen kan man ju själv välja om man tycker en sån konsekvens känns önskvärd eller inte, där är ju människor olika. En del vill leva så, andra inte.
 
Sv: Ni med småbarn, jobb hela dagarna och hästar hemma....

Det är väl priset eller konsekvenserna som är det intressanta när man träffar sina egna val?


Jag tror att man hellre träffar egna val efter vad man trivs med. Än efter konsekvenser som man inte bryr sig om(men som kan betyda hela världen för någon annan)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 014
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 216
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 735
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 372
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp