Norregård

Sv: Norregård

Min häst är registrerad i worldfengur. Jag hade tur och fick hem en häst med alla papper i ordning.:)
 
Sv: Norregård

Nyfiken som jag är, plus att jag ÄLSKAR stamtavlor, så undrar jag hur hittar jag dit om jag vill leta efter någon islänning ?
 
Sv: Norregård

Här är en länk till worldfengur.:)
http://www.worldfengur.com/
Tack förresten för länken till blå basen, min häst har tydligen 2 helsyskon, fast de har registrerats nu i efterhand och inte som islandshästar. Det var jätteroligt att få veta.
 
Sv: Norregård

Vi hittade i Blå Boken ett sto född 2003 som registrerats som isabellblack med honom som pappa.

Alltså tillverkad när han var 2 år. .....

Har du någon aning om vilka hans föräldrar är ?

Han är visst chippad men saknar pass och är inte registrerad i någon islandsförening. ....

Blackgenen kommer från Mamman inte från honom om det nu stämmer med stammen har inget minna av att mosa fick föl med honom. Lysa Fina och Skima eller dimma (kom inte exakt ihåg vilken av de svarta) fick när jag var där och sen blev han kastrerat.
Men ålder tro jag inte man helt kan lita på det stämmer inte helt när jag kolla.
 
Senast ändrad:
Sv: Norregård

Blackgenen kommer från Mamman inte från honom om det nu stämmer med stammen har inget minna av att mosa fick föl med honom. Lysa Fina och DImma fick när jag var där och sen blev han kastrerat.

Men hon kanske fölade på hösten då var jag inte där längre
 
Sv: Norregård

Men ålder tro jag inte man helt kan lita på det stämmer inte helt när jag kolla.


Men ojdå :o

Finns det något sätt att kolla vilken ålder han har på "riktigt" ?

Och hur ska jag säga det till den nyblivna ägaren :o :(
 
Sv: Norregård

Jag hittar inte hästarna som står på valleröd varken i worldfengur eller blå basen, är de kanske inte registrerade än? Eller nån som vet om det finns någon annanstans man registrerar hästar?
 
Sv: Norregård

Jag vet inte om det går att fixa det i efterhand, kan tänka mig att det skulle kosta en del.
Jag kollade vallerödshästarna, tror att nött är halvsyster till min kille. Funderade över kaffi där också, han är väldigt lik min häst men jag hittar inte honom, om det inte är han som står på blå basen som coffee, kan det vara så tros?
Du har också en häst därifrån?
 
Sv: Norregård

Tack för infon!
Kan ju bara undra hur vissa personer funkar! Stackars djur.
Hittade även min häst på listan, så vet ju då att han kommer där ifrån.
Världens snällaste goaste och mysigaste häst. Inga dumheter och alla kan hantera honom.
En av de som kanske hade tur av hennes hästar?
 
Sv: Norregård

Min har inte heller varit sån, jag har verkligen fått jobba för honom. Nu är han en jättetrevlig skogsmullehäst men utan högre kapacitet. Och såklart får han fortfarande sina utbrott ibland. Men söt är han.;)
 
Sv: Norregård

Det var vad ägaren ville ha, en snäll skogsmulletöltare att åka på kurs med ibland. ..
Inte den "rodeo"maskin han visade sej vara. .....


Synd, för han är himla trevligt att hålla på med på backen. ....
 
Sv: Norregård

Jag har haft massvis med rodeo på min, vilda bockhopp och stegringar. Det har tagit typ 2 timmar att rida 50 meter.:banghead:
Har hon haft hästen länge? Kollat upp den ordentligt, min hade flera låsningar och snett bäcken när han kom.
 
Sv: Norregård

Men nu är han en härlig skogsmulle som sagt, rodeon är nästan borta. Fast såklart busar han till det om han t ex hellre vill svänga åt vänster när man svänger åt höger.:p
 
Sv: Norregård

Nya ägaren har ridit den runt 1månad och första veckan gick allt perfekt. ..
Sen har det bara blivit värre och värre. ..
Nu vågar ingen i stallet rida hästen. ....

Jättesynd för hästen är hur gullig och rar som helst på backen. .....

Vet att ägaren letar efter någon som vill/kan hjälpa till, men det blir nog inte lätt...
 
Sv: Norregård

Finns en duktig kille som håller på med "problemhästar". Kolla på hearts and horses.
Vi har ju inte haft våran så länge så han har ju varit hos någon annan direkt efter omhändertagandet. Kanske därför han är så trevlig.
Vi skulle aldrig kunnat hitta en bättre häst till oss.
 
Sv: Norregård

Vad tråkigt.:( Min var också rätt lugn i början, han började först efter några månader med detta. Jag kommer aldrig att glömma när jag "red" en gång och hästen ställde sig på en gräsplätt utanför en trådgård och rodeade. Ett barn lekte i trädgården och plötsligt kom mamman ut och tog in barnet, och då hade trädgården ändå staket runt den.:o Som sagt, massvis med rodeo, men nu för tiden går han bra som skogsmulle. Så kan ni hitta nån som kan härda ut så går det säkert att få ordning på hästen tillslut. (Jag antar att hästen är undersökt av veterinär, et?)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 108
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 382
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Bee
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp