Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha dina inlägg är härliga! Fågeljäveln :laugh: Man uppfattar dig här som en vän person som sällan höjer rösten utan pedagogiskt förklarar varför si och så händer. Men jag vet inte om en annan sida av dig plötsligt dök upp?

Haha! Jag är rödhårig. ;)
Jag är nog lugn och snäll för det mesta. Och när jag blir förbannad blir jag gärna kallt förbannad. Men visst är jag en fux med humör.
Däremot när man jobbar med hästar måste man, tycker jag, träna sig till impulskontroll. Så jag är nog lite yrkesskadad och impulskontrollerar mig ibland lite väl mycket privat också. Men blir jag arg blir jag arg.
Oftast kan jag hålla mig. Men när ngt är fel privat och jag är skörare blir jag lättare arg också. Det kan vara det som sken igenom igår. Min farmor dog i förrgår. Så jag är lite labilare.. Och det känner min supersensibla häst av med förstås.
Ibland vill man ha en gammal malpåse till häst. ;)
 
Idag har jag peppat mig själv, tagit ett naturpreparat som ger mer energi för att orka och sett på komedi innan stallet. Allt för att inte gå in och hämta bössan.. :P
Fågeln hade flyttat till mindre trafikerat område.
Däremot kom det lastbilar, trailers, barn, hundar, hästar och annat festligt utportionerat i omgångar. Men idag bar benen utom 2 små gupp och ett försök till vändning.
Däremot fick vi motorstopp 2 ggr när jag började med lite nya svårare övningar(tänkte börja med lite passage-tänk ur tramp i sluta). Det blir alltid så med nya övningar på den här. Och så surnade han till när jag bad om mer energi i tramppiruetter.
Men det löste sig.
Det är bara att förbereda sig på några v boooring ridning.
Ev får jag öva lite läggningar etc för att snabba på processen och få honom lugnare och mer med.
 
Min häst har jag fått för mina synder!
Han skoddes i förrgår och lyckades igår trampa snett en doja.
Som tur är har jag snäll hovis som kom ut i morse. Så slapp jag böka med det där. Nu sa jag åt hovis att inte lägga ut så mkt. Så kanske vi slipper mer sånt här. Varit lite väl mkt sen hovis-byte..

Iaf skulle jag äntligen få rida. Bara tagit för hand sen vi kom hem.
Hästen ser ut som en säl i kroppen och står och hänger som en gammal åsna på gången.
Men på ridbanan vaknade djuret. Han är i betes-mode nu och har väldigt nära till flykt. Alltså höll han på att ramla omkull av fasa varje gång en liten fågel bredvid banan skrek.
Jepp.. Helt logiskt!
Fågeljäveln var lite pratsjuk med.
Så mitt djur går fint på given linje, svarar på hjälperna och går att flytta hit och dit och gasa/minska och reglera form. Men när fågeln pep höll benen på att vika sig.
Jeez! Först blev jag arg oc ville bara slänga ut hästen i hagen och skita i allt. Ev strypa honom med tyglarna och kasta sadeln på honom. ;)
Men det var bara att sansa sig och skratta åt det.
Fick sitta och trava runt 3000 varv innan det släppte. Så får vi på't igen imorgon.
Får kanske ta tag i att göra mer med honom än bara dressyr..

Min grå går på bete nu för att bli lite trött men jag har en känsla av att han sover väldigt bra på nätterna och stackars gamla hille får vara vaken... Han har inte blivit ett dugg lugnare, mer tvärtom så nu åker han in på nätterna igen!!
 
Min grå går på bete nu för att bli lite trött men jag har en känsla av att han sover väldigt bra på nätterna och stackars gamla hille får vara vaken... Han har inte blivit ett dugg lugnare, mer tvärtom så nu åker han in på nätterna igen!!

Min och min gamla blev alltid värre betestid. De går in i vaksamhet och flyktdjur och blir riktiga hästar sas.
Men jag tänkte att IOM att vi bara larvar oss hemma kan han gå ute. ;)
 
Min och min gamla blev alltid värre betestid. De går in i vaksamhet och flyktdjur och blir riktiga hästar sas.
Men jag tänkte att IOM att vi bara larvar oss hemma kan han gå ute. ;)

Ja det kan man lugnt säga... Ett nervvrak och rädd för allt i hagen :banghead: Det var jag som ville ha lite semester ;)
 
Jag skrattade också gott åt ditt inlägg @tuaphua , du har så härlig inställning:D!
Ååå, vad roligt @happyrider :banana:!!! Längtar till lördag när vi får veta mer!

Ridit Loppan och körde först på åkern. Härligt kuperad och man kan rulla runt ett par varv i galopp.
Sen lite paddock men den är inte värst vidare just nu när det varit så torrt.
Imorgon ska jag till tränaren och rida Bellona och sedan plocka med mig henne hem. Om inte det blir krångel på jobbet så jag inte kan sluta tidigt som jag ska enligt schema:mad:.
 
Ja det kan man lugnt säga... Ett nervvrak och rädd för allt i hagen :banghead: Det var jag som ville ha lite semester ;)

Det kan man inte ta med såna här. ;)
Satt och tänkte idag att jag skulle vara förbannat tacksam om jag slapp starta upp mig och hästen på nytt hela tiden. Både för att jag ju så klart är sämre i form. Men främst för att den här hästen är inte kul att rida när han inte går regelbundet och rätt rejält.
Isf bara tragikomiskt kul. Men det blir ju inget bra jobb utan mest bara inridning och korrigering känns det som. Överdriver ngt.. Men du hajar.
Min vill inte äta oljan eller ngt annat än gräs nu heller. Sååå..
Man får åka bergochdalbana någon v iaf. :p
 
Jag skrattade också gott åt ditt inlägg @tuaphua , du har så härlig inställning:D!
Ååå, vad roligt @happyrider :banana:!!! Längtar till lördag när vi får veta mer!

Ridit Loppan och körde först på åkern. Härligt kuperad och man kan rulla runt ett par varv i galopp.
Sen lite paddock men den är inte värst vidare just nu när det varit så torrt.
Imorgon ska jag till tränaren och rida Bellona och sedan plocka med mig henne hem. Om inte det blir krångel på jobbet så jag inte kan sluta tidigt som jag ska enligt schema:mad:.

Man blir bra på det där med inställning när man ska envisas med att omge sig med dår-djur. ;)
Sen kanske man inte blir bra på så mkt annat. :p
 
Man vet att man är van vid psykfallsdjur när man står på gången, hör bankande och direkt antar att det är ens hästs hjärta. Trots att det slår så pass ljudligt att det mer troligt borde vara någon som går på loftet.
Där vet man hur dagens ridpass kommer bli. ;)
Passet gick ok tills mördarfågeln gjorde entré. Ett försök till tvärvändning och sen kollapsande ben vid den punkten 2 varv fick rödhårig matte att bli röööödhårig.
Min hund kom rasslandes överlycklig över att husse befriat henne från fängelsehålan och hon kunde ansluta till matte. Hon är mer en kroppsdel än en hund. ;)
Dock kom hon just när jag tjurat till, gnisslade tänder och muttrade saker om röda jävla grisar som borde skickas till Pakistan och få en realitycheck.
Öronen damp ner ihop med svansen och hon rasslade hem igen. Då måste jag varit sur. Hon har aldrig vänt så.
Sen jävlar fick hästfan jobba! Insåg att jag varit för slapp med honom.
Så efter ett tag gick det fint.
Efter ridningen pillrade jag med lite tålamod-, lydnad- och lugn-övningar från backen.
Nu jävlar är sötebrödsdagarna slut för oss båda!

Fö ska vi boka resa till Tokyo idag för resa till höst/vinter. Så spännande!
 
@tuaphua Alltså jag dööör :rofl::laugh::D:banghead::D:laugh: Finns inte gubbar nog till era tokigheter!! Haha!!!

@happyrider Är så glad för din skull och väntar spänt på mer information :love:

Duktiga ni är både @Maui & @polly p :d Grattis till placeringarna!!

Har sett att fler skrivit o jag e riktigt dålig på att kommentera :wtf: Ska försöka bättra mig..
 
@tuaphua Alltså jag dööör :rofl::laugh::D:banghead::D:laugh: Finns inte gubbar nog till era tokigheter!! Haha!!!

@happyrider Är så glad för din skull och väntar spänt på mer information :love:

Duktiga ni är både @Maui & @polly p :d Grattis till placeringarna!!

Har sett att fler skrivit o jag e riktigt dålig på att kommentera :wtf: Ska försöka bättra mig..
Tack @Tessalonica Hur går det med din ridning? Har du börjat än?
Nu har räkningarna börjat trilla in för Heddas äventyr :crazy: Massa pengar till ingen nytta än.:(
De tog bakterieprov på henne när hon var brunstig men givetvis var det helg så de kunde inte skicka iväg det. Behandlad för infektionen i livmodern och hoppad att vätskan försvunnit till nästa brunst. De sprutar nog igång henne nästa vecka om hon inte börjar.
Varför tro att det skulle gå lätt?
 
Det går fint :) Var i Glommen förra veckan så då hoppade Christoffer henne o igår var jag med för Amanda på KRK :) Hon är en liten guldklimp lilla Julia. Så himla enkel!!

Hoppas Hedda tar sig :)

Jag använder Photobucket
 
@Tessalonica smart o sätta upp nån annan så hon är igång när du sen kommer ikapp! Julia är löjligt lik Helga?
DSC_2167_zpsik9pjy4g.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
159
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 021
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 415
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp