Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@happyrider Mistysyndromet är fruktansvärt att ha, tro mig!:arghh::banghead::laugh: ( ja givetvis är det jag som ligger bakom @fio s uttalande om detta epitet...) Men det är en viss sanning i det hela, åk o provrid henne igen, är känslan likadan så köp and don´t look back! :banana:
 
Jag är gnällig nu. Har varit döförkyld i 2 veckor o nu verkar det som skiten börjar om med hostan from hell och snuva som inte ger sig. Hostar så jag blir knäpp på nätterna och snörvlar mig igenom dagarna...dessutom var jag visst tvungen att titta lite närmare på en skogsstig häromdagen så har fruktansvärt ont i vänster knä där jag landade. Har inte tid att gå till läkare, ska ju tävla för 17 gubbar i helgen och måste rida mina 2 dagligen nu. Men HERREJÄVLAR vad ont det gör!!:arghh:

Så nu har jag gnällt färdigt. För övrigt har jag 3 fantastiska djur!:love: Bosse, min dahling, flyttar till Ungen i helgen, dags att hon tar över all träning nu och kvar blir Helga och min lille söte Teddy. Näe, ni har inte "träffat" Teddy men han är världens sötaste connemara, 7 år, som är mitt senaste tillskott i min irländska kollektion!:D
 
Fy då @Novali01. Inge vidare och i värmen dessutom..Krya på dig.
@happyrider tycker nog också du ska testa den igen. Dottern kommer ju säkert också att kunna rida den såsmåningom. Viktigt att det känns rätt för DIG!

Usch..jag är lite depp men av andra anledningar. Har ju känt sådant hopp och framtidsutsikter igen med Bellona. Igår red medis och jag fick hjärtan smilys och hon vart så fin. Idag skulle jag rida. Då är hon halt.
Stackarn.. Har ett litet sår på ballen höger fram. Ser ut som ibland när en hovböld sricker upp och går ut men det luktar inte sådär ap som det gör..Hon kan ju rivit upp sig på någon sten eller så OM det är såret som orsakar smärtan/hältan .
Det tar bara lite energi:(. Man blir jue både ledsen,orolig och lite lätt frustrerad, liksom av/på hela, hela tiden.

Jagar hovis men han är ouppnålig.
Barnet red lektion på Loppan. Dom var jättefina. Men vid ett tillfälle mot slutet så blev hon lite stark och giraffig och dottern tappar ju helt konceptet i hur hon ska agera. Tack och lov lyckades tränaren få henne att liksom hitta tillbaka och det var jättebra! Härlig avslappnad, rund, frustig nedvarvningsform!
Barnet måste ju lära sig inte få sådan panik och bli spänd i dom lägena..Blir ju bara än värre då.
Det är sista starten i lag div III. Hon är väl inte så sugen men vi har ju dålig struktur på planeringen = brist på ekipage.
Å jag VILL inte..Är inte sugen. Det skulle ju vara deras grej.
Ja, ja. Dom ska träna imorgon också. Hoppas hon får verktyg att förstå och reda ut situationen om det liksom blir spänt.
Annars får jag väl plugga in lc:1 an..:(
 
@Gaia Ser ju roligt ut med WE. Hade nog passat Rivica bra då hon var helt orädd.
Lånehästen är betydligt fegare och skulle aldrig klara det. Vi tränar dressyr och ska starta på måndag :o

Säg inte det! Vi har haft några hästar med på träningarna som varit riktiga mesproppar, men efter en liten stund fixar de uppgiften galant och blir SÅ stolta över vad de klarar :)
 
Igår kändes hon fräsch Bellona och vi red till sjön:
13335568_1146471205374397_4945412122361042134_n.jpg


Idag ska jag tävla Loppan..Fick bli så. Inte supertaggad, men, men. Var på grannens 60-års skiva igår dessutom. Vi får hoppas det går bra ändå och att jag lär mig programmet. Inte så svårt förvisso. Skönt med sen start tid.
 
Igår kändes hon fräsch Bellona och vi red till sjön:
13335568_1146471205374397_4945412122361042134_n.jpg


Idag ska jag tävla Loppan..Fick bli så. Inte supertaggad, men, men. Var på grannens 60-års skiva igår dessutom. Vi får hoppas det går bra ändå och att jag lär mig programmet. Inte så svårt förvisso. Skönt med sen start tid.

Åh vad härligt det ser ut :love:
Hoppas att tävlingen gått bra :)

F sår är nu nästan helt ihop läkt. Har longerat honom lite lätt i veckan och igår fick han sadel på sig för första gången på drygt två veckor. Joggades lätt igår och idag tog vi lite galopp. Han känns nästan lika fin som han gjorde innan sårskadan så det känns riktigt skönt :up:
 
Igår kändes hon fräsch Bellona och vi red till sjön:
13335568_1146471205374397_4945412122361042134_n.jpg


Idag ska jag tävla Loppan..Fick bli så. Inte supertaggad, men, men. Var på grannens 60-års skiva igår dessutom. Vi får hoppas det går bra ändå och att jag lär mig programmet. Inte så svårt förvisso. Skönt med sen start tid.
Såg att de gick bra på tävlingen. Grattis.
Men du är för snäll mot dottern, hon kan ju inte bara ge upp och skicka mamma istället. Hon borde få ta konsekvenserna av att inte vilja vara med och kontakta laget osv. Dagens ungdom kommer undan så lätt.
Körde sara till tävling idag och när vi skulle åka hem sa jag att hon fick köra för att jag var trött. Då såg hon ut som om jag helt mist förståndet. Ganska lätt att åka på tävling när man sover i bilen både dit o hem och har hästskötare och plånbok med sig i samma person :mad:
Krävde att hon skulle knoppa Ratzia åt mig när vi kom hem för imorgon ska jag tävla :o Det gjorde hon snabbt och snyggt :).

@twiga Skönt att det går åt rätt håll med pållen.
 
Jorå..tycker vi borde kunna springa lc jag och Loppan så det gick ok på tävlingen. Mycket trevlig dessutom. Vid prisutdelningen när domaren tog i hand så fick alla också en liten kommentar i positiv och konstruktiv anda. Det är roligt och mer engagerande tycker jag:)!
Ibland har man fått en eller två på lappen, typ spänd eller något och ser inte röken av domaren.
Vi ska visst starta den 14/6 igen en kvällstävling ..Det hade jag glömt då jag var reserv och inte trodde vi kom med:o.
Men, snäll och snäll mot dottern det är inte en riktigt hel sanning. Jag/vi trodde däremot att det skulle fungera att komma ut på tävling då hon ridit för tränaren två ggr denna veckan men det knyter sig bara i magen för den stackarn. Led ju verkligen med dem båda sist så nu backar vi, trodde dock hon skulle komma över det med mer tränarhjälp för där får hon verkligen Loppan mjuk och lösgjord och det ser jättetrevligt ut, verkligen!.
Nu ska jag ut och fixa Bellis för att köra till tränaren. Håll tummar att detta ska slå väl ut..Vill så gärna komma igång mer ordentligt med henne..

@twiga Skönt det läker och går framåt med hästen:)!
@Maui Lycka till idag :D!!!
 
Tidigare har vi alltid sagt att dressyrhästen har hoppat när Rivica gjorde det nu får vi säja att hopphästen har gått dressyr när Ratzia (lånehästen) gör det.
Vaknade i morse med grym ryggvärk och sen innan har jag ont i en höft :mad:
Åkte iväg ändå och när jag började rida värkte ryggen men efter en stund gjorde det inte fullt lika ont.
LC gick fint och fick 69% och vann. Himla kul.
Väntade i tre timmar på LB och då gjorde värkte det igen. Ratzia var nog lite trött och blev lite het och jag lite passagerare :confused:
Fick i kritiken att hon bjöd dåligt men det var nog mer trött ryttare som åkte lite. Fick ihop 66 % och fick 7- e o sista placeringen. Jättenöjd med henne. Himla cool och stabil häst. :)
Nu ska vi testa LA1 om två veckor. Får till det mellan alla hopptävlingar.
Igår gick hon 130 hoppning. Får ta det lite lugnt i veckan med henne.
 
Grattis @Maui ! Himla kul att Ratzia är så trevlig och allround men så har hon himla duktiga piloter också:)!
Hur går det för Hedda?
 
Det går inte bra alls för Hedda. Hon hade ju nån infektion och blev behandlad men det hjälpte troligen inte. Vid nästa brunst ska de ta nya prover på henne. Dröjer väl nån vecka till. Innan de får bort infektionen lär hon ju inte bli dräktig. Känns sent snart O_o
 
Det går inte bra alls för Hedda. Hon hade ju nån infektion och blev behandlad men det hjälpte troligen inte. Vid nästa brunst ska de ta nya prover på henne. Dröjer väl nån vecka till. Innan de får bort infektionen lär hon ju inte bli dräktig. Känns sent snart O_o

Jo..men min krånglade det ju lite med också, dock troligen pga hingsten och hon blev ju dräktig mitten juli typ..Det är inte såå sent med midsommarföl även om jag tyckte "alla andra" fick tidigare:).
Alltså borde du ju ha två brunster till innan det känns sent?
Om infektionen ger sig.
 
@Maui Men GRATTIS vad roligt med rosetter!
Hoppas Hedda tar sig snart, hörde senast idag att de tidiga brunsterna varit dåliga fast märrarna sett väldigt färdiga ut. Så var det det året jag betäckte för att sen få Eskil, Britta tog sig på andra försöket men hon hade ju inte nån infektion såklart. Det brukar fixa sig med behandling o sköljning av livmodern, håller tummarna!

@polly p Kul att det gick bra på tävlingen! Att rida i lag kan både vara kul o enormt pressande, är säkert bättre för dottern att starta individuellt istället.
 
Min häst har jag fått för mina synder!
Han skoddes i förrgår och lyckades igår trampa snett en doja.
Som tur är har jag snäll hovis som kom ut i morse. Så slapp jag böka med det där. Nu sa jag åt hovis att inte lägga ut så mkt. Så kanske vi slipper mer sånt här. Varit lite väl mkt sen hovis-byte..

Iaf skulle jag äntligen få rida. Bara tagit för hand sen vi kom hem.
Hästen ser ut som en säl i kroppen och står och hänger som en gammal åsna på gången.
Men på ridbanan vaknade djuret. Han är i betes-mode nu och har väldigt nära till flykt. Alltså höll han på att ramla omkull av fasa varje gång en liten fågel bredvid banan skrek.
Jepp.. Helt logiskt!
Fågeljäveln var lite pratsjuk med.
Så mitt djur går fint på given linje, svarar på hjälperna och går att flytta hit och dit och gasa/minska och reglera form. Men när fågeln pep höll benen på att vika sig.
Jeez! Först blev jag arg oc ville bara slänga ut hästen i hagen och skita i allt. Ev strypa honom med tyglarna och kasta sadeln på honom. ;)
Men det var bara att sansa sig och skratta åt det.
Fick sitta och trava runt 3000 varv innan det släppte. Så får vi på't igen imorgon.
Får kanske ta tag i att göra mer med honom än bara dressyr..
 
hahahahahahhahahahahahahahahhahahaha garvar IHJÄL mig!!! Såg en inre bild där @tuaphua hysteriskt springer efter sin lilla häst i paddocken för att komma åt o kasta tyglarna runt halsen o strypa den lille busen.....:laugh::laugh::laugh:
 
Min häst har jag fått för mina synder!
Han skoddes i förrgår och lyckades igår trampa snett en doja.
Som tur är har jag snäll hovis som kom ut i morse. Så slapp jag böka med det där. Nu sa jag åt hovis att inte lägga ut så mkt. Så kanske vi slipper mer sånt här. Varit lite väl mkt sen hovis-byte..

Iaf skulle jag äntligen få rida. Bara tagit för hand sen vi kom hem.
Hästen ser ut som en säl i kroppen och står och hänger som en gammal åsna på gången.
Men på ridbanan vaknade djuret. Han är i betes-mode nu och har väldigt nära till flykt. Alltså höll han på att ramla omkull av fasa varje gång en liten fågel bredvid banan skrek.
Jepp.. Helt logiskt!
Fågeljäveln var lite pratsjuk med.
Så mitt djur går fint på given linje, svarar på hjälperna och går att flytta hit och dit och gasa/minska och reglera form. Men när fågeln pep höll benen på att vika sig.
Jeez! Först blev jag arg oc ville bara slänga ut hästen i hagen och skita i allt. Ev strypa honom med tyglarna och kasta sadeln på honom. ;)
Men det var bara att sansa sig och skratta åt det.
Fick sitta och trava runt 3000 varv innan det släppte. Så får vi på't igen imorgon.
Får kanske ta tag i att göra mer med honom än bara dressyr..

Hahaha dina inlägg är härliga! Fågeljäveln :laugh: Man uppfattar dig här som en vän person som sällan höjer rösten utan pedagogiskt förklarar varför si och så händer. Men jag vet inte om en annan sida av dig plötsligt dök upp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
159
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 059
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp