Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååå! Vilken skönhet @happyrider :love:! Kul med nytt stall också! Önskar dig all lycka!
@Maui Vad fina ni är, du och Ratzia! Saras nya är ju också himla läcker!

Red Bellona för tränaren i torsdags efter hon först ridit..fick väl inte den där aha/wow upplevelsen jag hoppats på men vi får jobba vidare. Tyvärr har hon fått lite sår i munnen och utsidan, då hon fick skav när hon longerades inspänd:(.
Vilade igår då jag red ut Loppan, pigg och glad. Fantiserar om vilken kanon häst det blivit om man blandat dom båda:D.
Så väldigt olika varandra, vilket väl är nyttigt ridmässigt då man uppskattar olika sidor fast jag hade väldigt gärna haft liite mer framåtbjudning hos Bellona och betydligt mer takt och gång hos Loppan..
Hon står emot och vill inte riktigt gå fram, speciellt när man rider ut ensam som jag gjorde idag. Men efter en stund med lite galopp och övergångar mm gick det betydligt bättre:)!
Hur länge har Bellona varit hos tränaren?
Synd med såret :( kan du inte ha bett nu?
 
Bara måndag till torsdag @Maui . Hon tar ju inte tillridningshästar egentligen och B är ju inte i full kondition.
Blir lite intensivt med fyra dagar i rad:).
Det är inget så illa utan att hon kan ha bett då det är mer skav utsidan som blev när hon gick med inspänning vid longering. Inte för att hon var hårt inspänd eller tryckte emot men hon är väl extra känslig.

Ha, ha..hade visst kommit med till lb också på tisdag. Får jag försöka komma ihåg ett program till:D..
Kvällstävling för mig och Loppan.
Får nog rida båda hästarna idag. Vill helst eg rida Bellona själv och inte överlåta till barnen.
Kruxet för mig på henne är att jag har svårt att få ihop henne, fram till bettet och så hon verkligen är mellan hjälperna. Att jag dessutom är dålig på att få fram henne gör det lite jobbigt.
 
@Maui När jag går in på Photobucket med telefonen, väljer en bild så kommer det upp ordet Share i högra hörnet, trycker på det o då står det olika alternativ för att dela, välj links så borde det gå.

Saras häst är jättesöt men var inte den bara 3 år? Är den inte riden i vår eftersom ni rider den nu?
 
@Maui När jag går in på Photobucket med telefonen, väljer en bild så kommer det upp ordet Share i högra hörnet, trycker på det o då står det olika alternativ för att dela, välj links så borde det gå.

Saras häst är jättesöt men var inte den bara 3 år? Är den inte riden i vår eftersom ni rider den nu?
Jo han är inriden under våren av en unghästberidare, men inte speciellt mycket riden. Ägaren hann ju inte rida på honom alls. Vi håller igång honom 3 dagar i veckan med nåt. Han har också fått en vecka ledigt. Kommer att låta honom gå på bete hos grannen en längre period. Hade hoppats att Hedda skulle komma hem och hålla honom sällskap. Grannen har inte sina hästar ute dygnet runt men vi får fixa det på nåt sätt.
Sen ska han vila i minst 6 veckor i oktober och november. Tror inte att han bli kommer att bli för mycket riden.
Ja la in appen i telefonen men den tog ju massa minne :crazy:. Har du den på nätet och laddar upp bilderna via telefonen och datorn?
 
Jo han är inriden under våren av en unghästberidare, men inte speciellt mycket riden. Ägaren hann ju inte rida på honom alls. Vi håller igång honom 3 dagar i veckan med nåt. Han har också fått en vecka ledigt. Kommer att låta honom gå på bete hos grannen en längre period. Hade hoppats att Hedda skulle komma hem och hålla honom sällskap. Grannen har inte sina hästar ute dygnet runt men vi får fixa det på nåt sätt.
Sen ska han vila i minst 6 veckor i oktober och november. Tror inte att han bli kommer att bli för mycket riden.
Ja la in appen i telefonen men den tog ju massa minne :crazy:. Har du den på nätet och laddar upp bilderna via telefonen och datorn?
Nej, har inte appen alls! :) Jag bara går in på photobucket via webbläsare och laddar upp bilder antingen från telefonen eller via datorn.
 
Strök mig just från kvällstävlingen idag..Surt för det är rätt kul att tävla. Men känner mig not i fas:(..
Sovit skitdåligt och här hemma är som vanligt stökigt som bara den och så har mäklaren intressenter i morgon em så det är väl bara att försöka trolla fram lite energi att uppbåda något slags hem istället..
Loppan va jättefin igår men sedan hade visst stora dottern ridit henne också ( jag jobbade kväll..) Hon hoppade studs så hon kan ju få vila ut ev träningsvärk istället:devil:..
 
Jag kan nu sälla mig till alla andra här som har dressyrfuxar , för nu har jag oxå en :angel:

8 år , ägaren har tröttnat. En barndomsvän till mig. Han får stå kvar hemma hos henne till hösten sen tar jag honom till mig efter det. Tar mig bara 7 minuter dit så ingen jättelång väg. Var och provred idag, han har inte varit riden på ganska länge , bara tömkörd emellanåt så han kändes ganska oriden av naturliga skäl, men väldigt lätt och känslig att rida och han har väldigt mkt i sig så det ska bli jättekul :D

Fet som en padda är han och stans obekvämaste sadel.

PS Han kan hoppa oxå!

13427791_10154253913001797_435118817174953505_n.jpg


13450724_10154253863141797_5918625595689488955_n.jpg
 
Spännande @fio Vad är det för häst?
@Tessalonica Du var tydligen kvar när vi kom ikväll för Sara såg dig men du hade åkt innan jag kom ur bilen.
Gick det bra med Julia?
Regnade rätt mkt när Sara hoppade. Hon fick bra hjälp o på slutet var det privatlektion.
 
Men hur kunde jag missa er @Maui ?? :( Vad roligt att det gick bra för Sara. Gjorde det för oss oxå. Min lilla pingla är så rolig att rida :bump:
Ska ni ner något mer?
Grattis @fio :d
 
Men hur kunde jag missa er @Maui ?? :( Vad roligt att det gick bra för Sara. Gjorde det för oss oxå. Min lilla pingla är så rolig att rida :bump:
Ska ni ner något mer?
Grattis @fio :d
Jag har inte hört nåt om fler träningar. Är ju 15 mil tor så jag tycker hon kan träna här uppe :angel:
Snart är det massa tävlingar så det får bli färre träningar.
Såg att du annonserade efter beteshästar. Funderar på om vår lilla kan passa in. Måste bara få klart med grannen hur hon ska göra om nån av hennes ska gå ute dygnet runt.
 
@fio Han är skitfin! Passar dig som handen i handsken nu när du är gammal o grå o snart måste pensionera dig från FT-banorna....:devil:
 
Ja det är en bit att åka så jag förstår dig.

Jadu det är verkligen svårt att få hit betesdjur :confused: Kuperat bete borde ju vara intressant för de med unghästar. Kanske var jag ute för sent... Eran är mer än välkommen, kostar nada ;) Dock måste jag ha hit minst en till då mina måste in på natten för att inte bli för tjocka..
 
Ja det gäller att planera för framtiden :angel:
Har han gjort något? Ska bli kul att få se honom så småningom :p

Konstigt att folk inte vill ha bete. Hade hoppats att du skulle ha flera hästar så att han hade kunnat komma på besök nån vecka då och då tills han skulle vara på bete på heltid. Låter ju inte så hoppfullt :crazy: Får övertala grannen att hon låter nån gå ute dygnet runt annars får vi väl köra honom fram o tillbaka för hon har massa gräs. Vi har bara en stor kohage emellan oss men måste ju ändå köra honom :confused:. I o för sig bra för då blir han tränad på att åka.
 
Han är inte tävlad nej. Har anmält till en pay and ride på Kungsbacka i augusti så får vi se hur han beter sig med andra hästar och med vita staket och sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
192
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 892
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp