Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har räkningarna börjat trilla in för Heddas äventyr :crazy: Massa pengar till ingen nytta än.:(
De tog bakterieprov på henne när hon var brunstig men givetvis var det helg så de kunde inte skicka iväg det. Behandlad för infektionen i livmodern och hoppad att vätskan försvunnit till nästa brunst. De sprutar nog igång henne nästa vecka om hon inte börjar.
Varför tro att det skulle gå lätt?
Det ÄR svårt att få gamla tävlingsston dräktiga! Men de sköljer väl livmodern också? A och O för att få en sån häst dräktig är en riktigt riktigt duktig stationsveterinär...annars blir det bara dyrt o inget föl. Tro mig, det skiljer enormt mellan stationerna.

Jag använder också Photobucket för bilder.
 
Det ÄR svårt att få gamla tävlingsston dräktiga! Men de sköljer väl livmodern också? A och O för att få en sån häst dräktig är en riktigt riktigt duktig stationsveterinär...annars blir det bara dyrt o inget föl. Tro mig, det skiljer enormt mellan stationerna.

Jag använder också Photobucket för bilder.
Det sköljde livmodern förra gången hon var brunstig. De hade nog velat göra det ytterligare nån gång men då hade hon "stängt sig". Ska ta nya prover när de kan komma åt.
Tror att denna veterinär är bra och kan sina saker.
Kul att Julia är igång. Vi ses kanske på nån Amanda träning. Hon har ju inne hos oss varannan vecka när det inte går att vara ute. Sara ska till Glommen på tisdag o rida för henne.
 
a>
 
Ni får nog förklara bättre :confused: Har skaffat den där appen och lagt in några foton. Sen då?
Hur får jag hit dem?:crazy:
 
Ni får nog förklara bättre :confused: Har skaffat den där appen och lagt in några foton. Sen då?
Hur får jag hit dem?:crazy:
Du får flyga in dom såklart! :D

Skämt åsido, högerklicka på en bild, tryck på "kopiera bildadress" tryck sen på ikonen till höger om smileyikonen här längst upp och klistra in kodsträngen du kopierat. Voila! Bilden är inne!
 
Heja @Maui ! ;)

Jag har fö photobucket för bilder.

KL
Idag hade vi lite vilodag. Jag gick prommis med häst och hund ihop. Tur att hästen är tyrbar där när hunden är som luden gecko i koppel.
Efter prommisen övade vi läggning på banan. Han lade sig bra rätt fort och följsamt. Jag blev förvånad över att hästen låg kvar så himla länge redan på första läggningen. Det hade varit länge ens om han nu inte varit extra uppe i varv. Och nu när han är som han är hade jag förväntat mig att an skulle ställa sig upp direkt.
Iom att han låg så bra och länge slutade vi där.
Tyvärr satt inte effekten av läggningen i på det sätt jag hoppats då han direkt han kom in i boxen blev rädd för någon maskin utanför. Synd! På't igen en annan dag.. ;)
 
@Maui Jag ska oxå till glommen på tisdag:) men rider nog i den första gruppen tror jag. Ses vi?
Jag tror inte det @Tessalonica Sara rider nog i nån av de senare för att hinna efter jobbet.
Synd, hade gärna sett Julia.
5E70EB4A-38DF-4F5B-93FD-E5D63E0733BF_zpsos0h5tyh.jpg
[/URL][/IMG]
Det fungerar ju inte. Högerklicka :laugh: Jag sitter ju med en telefon.:banghead:
Kan man lägga in från telefonen? Nån som kan förklara för en gammal tant?
 


Nu blir det mycket bilder....



Har ju varit utan häst i 6 veckor nu så jag är så laddad att påbörja arbetet med lilla fröken.
Har ju också hamnat i ett nytt stall så det blir spännande.
Här finns fina träningsmöjlighetet med ridhus och ridbana på gården. Så det kommer nog märkas lite skillnad mot lösdriften där jag var tvungen att åka en bit för att träna...
Samtidigt finns det jättefina skogsvägar här och det är superviktigt för mig som mer än gärna rider ute.
 
Åååå! Vilken skönhet @happyrider :love:! Kul med nytt stall också! Önskar dig all lycka!
@Maui Vad fina ni är, du och Ratzia! Saras nya är ju också himla läcker!

Red Bellona för tränaren i torsdags efter hon först ridit..fick väl inte den där aha/wow upplevelsen jag hoppats på men vi får jobba vidare. Tyvärr har hon fått lite sår i munnen och utsidan, då hon fick skav när hon longerades inspänd:(.
Vilade igår då jag red ut Loppan, pigg och glad. Fantiserar om vilken kanon häst det blivit om man blandat dom båda:D.
Så väldigt olika varandra, vilket väl är nyttigt ridmässigt då man uppskattar olika sidor fast jag hade väldigt gärna haft liite mer framåtbjudning hos Bellona och betydligt mer takt och gång hos Loppan..
Hon står emot och vill inte riktigt gå fram, speciellt när man rider ut ensam som jag gjorde idag. Men efter en stund med lite galopp och övergångar mm gick det betydligt bättre:)!
 
@happyrider Grattis till nya stjärnan :)
Så det blev en unghäst ändå :p Det måste ju gå bra nu så mkt otur kan man ju inte ha.
Ratzia är också efter cartier och hon är ju trevlig och okomplicerad. Cardento är ju också populär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
208
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 050
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 974
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 212
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp