Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju jättefint @fio !

Tror aldrig vi hittar eller har råd med något vettigt ställe . Gillar ju vårat jättemycket i stil och så men lite för stort och mycket att underhålla. Är ju nöjd trots allt med vad vi fick även om det är piss i förhållande till vad en gård ligger på. Kul att den nya ska riva den förfallna ladugården och bygga maskinhall eller något och har lite glöd och möjlighet att fixa där. Men alla ställen man hittar har för lite mark eller så är dom sommarstugestandard.. Vi har ju ingen panik. Börjar packa när vi kommit hem från semestern för att boa in oss i en fd Syfabrik;). Tror dock inte jag i förlängningen passar mitt i byn.. Även om man där kan få rätt vettiga hus för 0 och inget..Nu ska jag masa mig ner till frukostbuffé. Mannen snarkar gott så jag får så jag får roa mig själv.Hamnade i en turistfälla igår och åkte jeepsafari. Kul,kul att åka jeep upp och ner för branta grusbackar typ..det kan jag göra hemma och min utsikt är vackrare än torra buskar:D.
 
received_1406534732704892_zpsvlsp6krr.jpeg
Nu hänger jag inte med igen :eek: @Novali01
Vad har du för häst nu?

Kära maui...;), du har ju facebook....Pållan är fuxen som jag har haft nu ett tag.
 
Ja nä stället är ju superfint. 8 mille är ju en del pengar. Tycker det är för mkt pengar att lägga därute.. 6 miljoner kan det vara värt. Kanske... Men man får ju aldrig igen pengarna på ett sådant dyrt ställe.

Men titta kan man göra :)
 
Har blivit lite oplanerat avbrott här i ridningen pga tappsko...
Men bästa hovslagaren kommer idag och fixar det.
Får bli en liten stund på linan innan jag hoppar upp då fröken lätt samlar på sig energi :up:
Nu har jag stått i nya stallet tre månader och trivs riktigt bra :)
Anläggningen är kanon och de andra i stallet är riktigt trevliga! Så skönt att omge sig med kunskap och genuint intresse :heart
 
Jag kan erbjuda detta ridhus istället,, det var iallafall på rätt ställe!

http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-smedstorp-osterlen-tomelilla-kommun-storgatan-2-9475295

Kolla paddocken, jag kan bygga terränghinder på den :D
Jamen perfekt! Som en kursgård då kan jag ju hålla kurser i barfotaverkning,vet ju verkligen NOLL om det så jag kvalar in som proffs och sen kan jag säkert försörja mig som hästpratare, Grå gillar ju verkligen INTE din nya dressyrsadel, den har ful färg, sa han till mig via telepati igår! Köp! Köp! Köp!!
 
Hemkomna från en välbehövlig och härlig semester.
Fick ett samtal nyss från spekulanter på Rut.
Så nu är hon såld:cry:..
Det känns tråkigt men en jättego tjej med kunskap och bra hjälp omkring sig då hennes systrar rider in mycket halvblod och visar på unghästtest mm åt en välrenommerad uppfödare i deras trakter.
Nu ska vi ut och åka transport lite så inte resan dit blir en skräckupplevelse. Är ju ändå tre timmar från mig..
Känner mig mer ledsen och tom än lättad, men, men..
Sen påverkar det väl att jag inte vet hur saker och ting urartar med Bellona.
Återbesök på torsdag för uttänjningen i senan och ev. att vi också går vidare med annat.
 
Hemkomna från en välbehövlig och härlig semester.
Fick ett samtal nyss från spekulanter på Rut.
Så nu är hon såld:cry:..
Det känns tråkigt men en jättego tjej med kunskap och bra hjälp omkring sig då hennes systrar rider in mycket halvblod och visar på unghästtest mm åt en välrenommerad uppfödare i deras trakter.
Nu ska vi ut och åka transport lite så inte resan dit blir en skräckupplevelse. Är ju ändå tre timmar från mig..
Känner mig mer ledsen och tom än lättad, men, men..
Sen påverkar det väl att jag inte vet hur saker och ting urartar med Bellona.
Återbesök på torsdag för uttänjningen i senan och ev. att vi också går vidare med annat.
Grattis till försäljningen, blir säkert kanonbra och ett bekymmer mindre för dig. Ang att ut o åka transport så ta med Loppan eller Bellona då! Den av dom som står snällast iaf. Jag är livrädd att transportera småttingar själv efter att min kompis dåvarande 1,5 åring hoppade över bommen och bröt benet. De flesta unghästar står mycket bättre ihop med en snäll kompis. Loppan kanske inte är lämplig för hon är väl bredåkare? Min nuvarande 3-åring, Eskil, har åkt med harriet och bosse hela sin uppväxt och honom lastar jag nu själv och han står som ett ljus för han har fått lugnet överfört på sig från kompisar som tar transportåkning med en klackspark.
 
Igår var jag o lilla Pållan på vår 2:a fälttävlan ihop. Pga hopptränarens otur senaste tiden har vi inte hopptränat nåt, hoppat ihop 4 ggr...så hoppningen blev ju därefter. Ska inte tråka ut er med all detaljer men vi fastnade iaf på en terrängbild som jag är så himla glad över!
Paringllan%20i%20Hermanstorp_zpst2b873nb.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
151
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 872
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp