Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ute på härligt tur i skogen igår, har fått en nygammal tjej att hjälpa mig med uteritter så bägge kommer ut. Hästarna var på strålande humör o allt gick som smort, på vägen hem travar Grållan framför mig, Pållan o jag kommer efter på halvlånga tyglar...då ringer telefonen för 4:e gången denna ridtur o jag tänker att jag måste kolla så det inte är nåt av barnen som ringer...det var det inte, det var @fio och jag, min idiot, svarar för att säga att jag ringer sen...i nästa sekund ligger jag på marken! Ett rådjur har hoppat rakt ut över vägen mitt framför Grållan som såklart blir jätterädd, vänder runt och Pållan kastar sig såklart runt...synd bara att jag inte hängde med...:arghh: Nåja, klarade mig helskinnad med nåt enstaka blåmärke men en sak är säker, jag kommer ALDRIG svara i telefon eller ens titta på den under ridtur! Så inget ont som inte har nåt gott med sig...
 
Tråkigt @Maui med skadad häst :(.

Igår fick Loppan och äldsta barnet sitt lystmäte då de var med på terrängträning. Strålande glad dotter. Jag kunde inte vara med å titta då jag hade spekulanter på Rut.
Loppan hade hoppat allt, litet stopp innan coffin (!) om det heter så det med räcke,dike, räcke? Hoppade tveklöst över den nya vitmålade kulverten. Duuuktig pålla som ger glada barn. Lösgjord och fin på yngsta dotterns lektion i onsdags. Idag är det min tur, då ska vi nog sätta ihop henne lite mer.
Tror inte det tog så mycket på henne igår att terrängträna då dom var sex ekipage..
Stackarn får joina oss alla tre.

Rehabskrittar Bellona och det är ganska drygt, hoppas hon blir bra men ibland undrar jag vad jag vill med henne, vad jag verkligen tycker om henne:o..Känner mig superhemsk men vet inte inte om hennes flegmatiska temperament riktigt är vad jag klarar. Loppan har ju eget driv och annan positivitet i sig själv som inte den andre har.
Ibland funderar jag om det beror på att hon har ont men vet inte hon har ju alltid varit lite mer "trött" eller hur man ska säga.
Ja, ja..måste ju börja med att få henne frisk eller om inte så veta vad det är..
Men på ett vis känns det lite paradoxalt där jag håller på att sälja en liten unge (Rut) som förmodligen och väldigt troligt besitter Loppans trevliga egenskaper i framåttänk och vilja/hjärta men med bättre gångarter. ( Kanske hon har liite mer temperament oxå fast hon inte är röd..)
Usch vad jag gnäller men det är trist när det inte blir som tänkt och hästar skadar sig ibland, thats it..men just att jag inte heller riktigt är säker vad jag tycker om henne. Underbara träningar/ridpass mm när allt fungerar, hon har ju helt andra kvaliteer än Loppan´då men det är då fan att man inte kan klona ihop hästarna..
Loppan gör mig än mer gråhårig vissa dagar och fillifjonkig på sitt sätt, men vad känner där ändå, det är jag helt säker på:love:..

Troligen blir Rutan ändå för liten och klen för mig så jag får tänka så att göra det lättare å skiljas om hon säljs nu framöver.
Var jättetrevliga och bra spekulanter igår och dom gillade henne också så vi får se..
Hoppas att rosa säljer;):crazy:..
20160901_162108_zpsyfjdenht.jpg
 
Tråkigt @Maui med skadad häst :(.

Igår fick Loppan och äldsta barnet sitt lystmäte då de var med på terrängträning. Strålande glad dotter. Jag kunde inte vara med å titta då jag hade spekulanter på Rut.
Loppan hade hoppat allt, litet stopp innan coffin (!) om det heter så det med räcke,dike, räcke? Hoppade tveklöst över den nya vitmålade kulverten. Duuuktig pålla som ger glada barn. Lösgjord och fin på yngsta dotterns lektion i onsdags. Idag är det min tur, då ska vi nog sätta ihop henne lite mer.
Tror inte det tog så mycket på henne igår att terrängträna då dom var sex ekipage..
Stackarn får joina oss alla tre.

Rehabskrittar Bellona och det är ganska drygt, hoppas hon blir bra men ibland undrar jag vad jag vill med henne, vad jag verkligen tycker om henne:o..Känner mig superhemsk men vet inte inte om hennes flegmatiska temperament riktigt är vad jag klarar. Loppan har ju eget driv och annan positivitet i sig själv som inte den andre har.
Ibland funderar jag om det beror på att hon har ont men vet inte hon har ju alltid varit lite mer "trött" eller hur man ska säga.
Ja, ja..måste ju börja med att få henne frisk eller om inte så veta vad det är..
Men på ett vis känns det lite paradoxalt där jag håller på att sälja en liten unge (Rut) som förmodligen och väldigt troligt besitter Loppans trevliga egenskaper i framåttänk och vilja/hjärta men med bättre gångarter. ( Kanske hon har liite mer temperament oxå fast hon inte är röd..)
Usch vad jag gnäller men det är trist när det inte blir som tänkt och hästar skadar sig ibland, thats it..men just att jag inte heller riktigt är säker vad jag tycker om henne. Underbara träningar/ridpass mm när allt fungerar, hon har ju helt andra kvaliteer än Loppan´då men det är då fan att man inte kan klona ihop hästarna..
Loppan gör mig än mer gråhårig vissa dagar och fillifjonkig på sitt sätt, men vad känner där ändå, det är jag helt säker på:love:..

Troligen blir Rutan ändå för liten och klen för mig så jag får tänka så att göra det lättare å skiljas om hon säljs nu framöver.
Var jättetrevliga och bra spekulanter igår och dom gillade henne också så vi får se..
Hoppas att rosa säljer;):crazy:..
20160901_162108_zpsyfjdenht.jpg
Vad händer med Bellona? Avvaktar du återbesöket och ställer alla frågor till den veterinären?
Hur går det med Rut och spekulanten? Hon kanske passar dina barn perfekt?
 
Igår fick Loppan och äldsta barnet sitt lystmäte då de var med på terrängträning. Strålande glad dotter. Jag kunde inte vara med å titta då jag hade spekulanter på Rut.
Loppan hade hoppat allt, litet stopp innan coffin (!) om det heter så det med räcke,dike, räcke? Hoppade tveklöst över den nya vitmålade kulverten. Duuuktig pålla som ger glada barn.

Det glada barnet tränade minsann ihop med en tant med en extremt glad häst som bockade av sin tantryttare två gånger. Det gör ont idag kan jag meddela. :laugh:
Jag tyckte att det glada barnet skötte stoppet vid coffin på ett alldeles strålande sätt. :)
 
Det glada barnet tränade minsann ihop med en tant med en extremt glad häst som bockade av sin tantryttare två gånger. Det gör ont idag kan jag meddela. :laugh:
Jag tyckte att det glada barnet skötte stoppet vid coffin på ett alldeles strålande sätt. :)

Ha, ha..jaha, så det var du!? Hörde talas om en glad tant som åkte av sin häst:D! Du får inte skrämma barnet så..då kan hon tro att ft är något farligt..Skojjar.mvh dressyrtant ;)
 
@Maui.. Som jag skrivit innan tror jag det är smidigast att i nu sälja Rutan. Vem vet dessutom var mina kids står i intresse och tid om tre år..?Hade vi varit klara med nästa boende mm så hade jag kanske tänkt annorlunda. Så går det så känns det nog bättre. Dessutom är ingen av dem duktig nog att hantera unghäst.
Jag gillar ju pillet dock, med unghästar och har faktiskt himla bra hjälp av mannen min.
Host..som när vi last tränade och jag med zero tålamod gastar om att hon får bo kvar på gården resten av sitt liv, vi får glömma kvar henne eller nå´t för den tjurskallan går aldrig att lasta..
Nu springer hon på..
Tack vare makens tålamod och mycket godis:D..
Sen iom vår något ovissa framtid känns det som vi inte riktigt har tiden och det är ju kanske bra att kunna lägga lite..
 
Var ute på härligt tur i skogen igår, har fått en nygammal tjej att hjälpa mig med uteritter så bägge kommer ut. Hästarna var på strålande humör o allt gick som smort, på vägen hem travar Grållan framför mig, Pållan o jag kommer efter på halvlånga tyglar...då ringer telefonen för 4:e gången denna ridtur o jag tänker att jag måste kolla så det inte är nåt av barnen som ringer...det var det inte, det var @fio och jag, min idiot, svarar för att säga att jag ringer sen...i nästa sekund ligger jag på marken! Ett rådjur har hoppat rakt ut över vägen mitt framför Grållan som såklart blir jätterädd, vänder runt och Pållan kastar sig såklart runt...synd bara att jag inte hängde med...:arghh: Nåja, klarade mig helskinnad med nåt enstaka blåmärke men en sak är säker, jag kommer ALDRIG svara i telefon eller ens titta på den under ridtur! Så inget ont som inte har nåt gott med sig...
Det ingår ju i lektion ett att lära sig hantera telefonen från hästryggen :p Alla barn kan ju det :D Tur att du inte slog dig.
 
Idag har jag tränat igen.
Hon har ju en vansinnig energi min lilla röda som gör det lite komplicerat för mig ibland.
Men det är så skönt med en tränare som har samma tankar, metoder och filosofi som mig själv...
Jag börjar hitta knappar och tror att det kan bli bra i sista änden. :heart
Det är en känslig och uppmärksam individ jag har köpt. Tur att jag gillar utmaningar och problemlösningar :D
Är så glad i henne!!
 
Vem försöker jag lura.. Jag kommer inte alls klara att flytta Hille så jag har lagt dressyrhästen på is till vi hittar en gård... Har ju kollat på en del och alla är skit... Sen kläcker sambon ur sig att han inte är främmande för en gård på Österlen??? Say what liksom... Och som ett brev på posten ligger det en gård ute på Österlen med ridhus, paddock och 13 hektar mark :sneaky:
 
Vem försöker jag lura.. Jag kommer inte alls klara att flytta Hille så jag har lagt dressyrhästen på is till vi hittar en gård... Har ju kollat på en del och alla är skit... Sen kläcker sambon ur sig att han inte är främmande för en gård på Österlen??? Say what liksom... Och som ett brev på posten ligger det en gård ute på Österlen med ridhus, paddock och 13 hektar mark :sneaky:

Den har vi tittat på. Jag var väldigt förtjust på nätet.
Väl där.. Not so much.
Man får nog ha hobbitlängd om man ska bo i det huset.
Och det är mycket fix på gårdenoch byta underlag etc.

Men fint runtomkring.
 
Den har vi tittat på. Jag var väldigt förtjust på nätet.
Väl där.. Not so much.
Man får nog ha hobbitlängd om man ska bo i det huset.
Och det är mycket fix på gårdenoch byta underlag etc.

Men fint runtomkring.

Den har ju legat ute rätt länge så man fattar ju att det inte är så mkt att ha... Allt ser så bra ut på nätet tills man kommer dit.. Är så jäkla trött på det nu, så vi kom överens om att vi hittar en gård vi båda gillar och sen får den ligga var den ligger.. Viss begränsningar då såklart... Jag har sträckt mig till Ulricehamn och han till Österlen.

Denna pratade vi om att titta på, nu är han i England och jobbar på visningen men tror inte den blir såld i en handvändning med tanke på priset, men man vet ju aldrig.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-hokerum-ulricehamns-kommun-romsas-159-9861435
 
Eller en betydligt billigare gård så jag kan få ett ridhus.. Jag lär inte få ett ridhus på den gården :angel:

Fanns en annan i samma område med 25 hektar för 1.8 miljoner. Då ska jag ha ett ridhus på 40x80 :D
 
Eller en betydligt billigare gård så jag kan få ett ridhus.. Jag lär inte få ett ridhus på den gården :angel:

Fanns en annan i samma område med 25 hektar för 1.8 miljoner. Då ska jag ha ett ridhus på 40x80 :D

Vi tröttnade lite på letandet. Så fick vi erbjudande om att bygga hus/inreda befintligt på en kunds gård i Båstad. Havsutsikt och sååå vackert. Ska byggas ridhus på 20x60.
Men vi insåg när vi var där i helgen att vi ska nog ha eget och bo själva alt vara de som hyr ut.
Så vi tackade nej.
Jakten fortsätter..
 
Den har ju legat ute rätt länge så man fattar ju att det inte är så mkt att ha... Allt ser så bra ut på nätet tills man kommer dit.. Är så jäkla trött på det nu, så vi kom överens om att vi hittar en gård vi båda gillar och sen får den ligga var den ligger.. Viss begränsningar då såklart... Jag har sträckt mig till Ulricehamn och han till Österlen.

Denna pratade vi om att titta på, nu är han i England och jobbar på visningen men tror inte den blir såld i en handvändning med tanke på priset, men man vet ju aldrig.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-hokerum-ulricehamns-kommun-romsas-159-9861435

Den var ju perfekt! Fanns ju hus till mig...:D
 
Spännande med att leta gård @fio och @tuaphua. Men det var ju så många byggnader fio att hålla rätt på. Ni får inte göra annat än måla och underhålla :)

Nu hänger jag inte med igen :eek: @Novali01
Vad har du för häst nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 358
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 801
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 343
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp