Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är i Skåne på dressyrcamp i ett par dgr, mest egentligen för att tränaren måste ha hjälp med sin bokföring, inte så mkt för att jag vill rida dressyr :D Så nu är jag i överläge och kan tvinga henne att sitta upp  :sneaky:

Grå verkligen älskar sin transport, man riktigt ser hur han ler :D

14947427_10154688105681797_7187590020626347622_n.jpg
 
Ang vatten i hagen så har min gubbe grävt ledning till uppvärmd vattenkopp för några år sen. Är det BÄSTA vi gjort sen Hedenhös! Så himla skönt att veta att det får ljummet vatten oavsett hur kallt och jag har en "ko"-vattenkopp som flödar riktigt ordentligt. Sen har jag en hösilagebal stående ute hela vintern, dvs de har fri tillgång och det har alltid funkat förut men med dessa små tjockisar så vetiskam om det kommer att funka....
 
@Maui var kommer alla ponnyungar ifrån? Är dom uppstallade där?
Ja nu är det fullt i alla stall. Sen står det 2 i "ditt" gamla stall.
Hon hade med sig båda. Mamman ledde den ena när hon red den andre. Mamman sa flera gånger
-Galoppera nu, vi har bråttom :eek:
 
Nu går vi ju helt offtopic men när jag var på Ekonomistyrningskursen i våras så var det de företag som helt digitaliserat bokföringen. Alltså i min verklighet verkar det heeelt omöjligt men förstår ju samtidigt att det kanske är där man hamnar till slut om miljön ska må bra. Meeeen det kommer ta tid för mig att få ihop det :p:laugh:
 
hahahahahah mmmmm, efter att ha sett bilder och filmer på fejan så vet jag preciiiiiis varför du var tvungen att åka ner!:laugh:
För er andra som inte sett så vin+mat=tjejparty i Skauneland!:devil:

Haha! Är inte det standard på träningsläger?
Det är få som vill rida första pass dagen efter. ;)

Kl

Vi trivs väldigt bra både jag och häst på nya stället.
Pålle har ofta haft lite issues med att vara ute "för länge" i hagen. När för länge är beror mkt på väder, ljus och om han har sällskap. Det räcker inte att bara fodra. Han börjar kuta och kan sen inte sluta.
Nu går han ju själv här med tills vidare. Men han kan vara ute till 19-20 utan problem. Även om hästarna i hagen bredvid går så han inte ser dem.

Han har oftast kommit och mött mig vid grinden i hagen. Nu när vi inte kan träna ngt är jag dock inte lika poppis. Jag får gå och hämta.

På måndag ska jag ringa läkaren om återbesök för axeln och få tid hos sjukgymnast.
Åh, vad jag vill rida i snön!
Hade risken att åka av varit låååg, typ mingamlaponny-låg, hade man väl kunnat rida enhändigt med andra armen. Men vågar inte riskera åka av och sabba axeln mer. Det är fortf lägen där det gör ont som satan. Så den är ju inte stabil.
Hoppas jag slipper operera!
 
hahahahahah mmmmm, efter att ha sett bilder och filmer på fejan så vet jag preciiiiiis varför du var tvungen att åka ner!:laugh:
För er andra som inte sett så vin+mat=tjejparty i Skauneland!:devil:

Och Nu är jag i ödebygden! När Fantomen rör sig står blixten stilla :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
224
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 086
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 393
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp