Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker han är bra. Vill få bra rytm på ritterna. Sen är han skojig också och berättar massa "skvaller". Sara är väldigt nöjd med honom.

Sara är bara intresserad av skvallret haha! Ja ibland är det väldans mkt skvaller haha
 
Hur är LL som tränare?

Alltså man kan tycka han har rätt tråkiga träningar ibland men du kan fan rida vilken jävla bana som helst sedan! Han får ju rätt mkt klagomål ibland att han bygger för svårt men jag upplever aldrig hans banor som svåra även om dom är rätt svåra! som @Maui skriver får man träna mkt på rytmen och då blir det lätt sedan, även på svåra linjer.

Man får verkligen lära sig att hoppa bana på hans träningar även om jag ibland kan sakna gymnastikhoppning och serier men det kan jag ju träna hemma.
 
Hade ju tandis ute, mkt bra! vassa var dom såklart men inga sår i munnen eller annat orsakat av bett och nosgrimman iallafall vilket alltid känns skönt. några små sår allra längst bak men inget som jag är orsak till iallafall ( ja förutom att det var lång tid sen tänderna blev gjorda). Blev väldigt orolig för Hille vars framtänder var väldigt nerslitna, han har ju visserligen krubbitit i hela sitt liv men jag överdriver inte om jag säger att för några månader sedan hade han normala framtänder O_o Han kan ju fortfarande beta konstigt nog men vette sjutton om han kan det nästa sommar? Tuggtänderna var det inga problem med, inte dom övriga tänderna heller och dom klarar sig utan framtänder men fy vad det känns sorgligt om han inte kan beta nästa sommar  :cry:
 
Oj, vad alla tränar och står i :)!
Var iväg med Loppan igår på träning. Väldigt basic då det var i dressyr grupp men trevlig känsla må jag säga.
I måndags var dottern hos min gamla tränare och det hade gått superbra.
Det låste sig nämligen rejält på träning i förra veckan hemma så det var ju kul jätteskönt även om det egentligen inte låg i vår tidsplan...

Kommer nog att trivas väääldigt bra som inackorderad:D!
Ovant, men faktiskt ganska skönt att liksom göra färdigt och sen släpper man den biten.
Man kan vara länge i stallet och mysa för det.
Vi röjer det sista i huset och ska vara klara till nästa helg.
 
Oj, vad alla tränar och står i :)!
Var iväg med Loppan igår på träning. Väldigt basic då det var i dressyr grupp men trevlig känsla må jag säga.
I måndags var dottern hos min gamla tränare och det hade gått superbra.
Det låste sig nämligen rejält på träning i förra veckan hemma så det var ju kul jätteskönt även om det egentligen inte låg i vår tidsplan...

Kommer nog att trivas väääldigt bra som inackorderad:D!
Ovant, men faktiskt ganska skönt att liksom göra färdigt och sen släpper man den biten.
Man kan vara länge i stallet och mysa för det.
Vi röjer det sista i huset och ska vara klara till nästa helg.
Jag har alltid undrat hur det är att stå som inackorderad och nu när du skriver så så känner jag bara att någon gång i livet måste jag testa. Många fördelar med eget stall, men för min del som enda vuxen blir det lite tråkigt emellanåt.
 
Jag har alltid undrat hur det är att stå som inackorderad och nu när du skriver så så känner jag bara att någon gång i livet måste jag testa. Många fördelar med eget stall, men för min del som enda vuxen blir det lite tråkigt emellanåt.
Ja..jag trodde det skulle vara svårare att släppa kontrollen men nä, det är ganska skönt. Gubben, min stallkompis, kommer jag rätt bra överens med också. Får ha översyn med hans egenheter för det är värd att han tar utsläpp och tar in vissa dagar. Han är rätt rolig också även om han samtidigt är superdryg. Sen är kallhyran oförskämt låg. Finns fler stall och jättetrevliga människor där även om det väldigt småskaligt.
Ridhus finns och jättefina vägar. Ev. Ska vi ta dit tränare senare för lite svårtillgängligt läge på vintern..
 
Senast ändrad:
Är det denna som haft sådana magproblem (eller nått) eller blandar jag ihop dig med någon annan nu?

Känslig mage har hon men jag tror inte att jag har tagit upp det här. Däremot fick hon en 75%-ig senskada i ytliga böjsenan höger bak när hon var 3,5 år genom en olycka i hagen, och för två år sedan hade hon känningar i sesamoidligamenten på samma ben.
 
Sara är bara intresserad av skvallret haha! Ja ibland är det väldans mkt skvaller haha
Det är jag som är intresserad av skvallret :D
Sist fick jag lära mig nåt nytt :o
Kul att du gillade den lilla tandläkaren.

Idag tog jag mod till mig och red ut på Marco.
I regnet åkte vi till ridspåren och jag red i en lång hyfsad lutande backe. Trav upp och skritt ner i 45 minuter. Var bara en gång han gjorde nåt glädje skutt.
 
Jag och Stråla har varit på we träning/kurs idag och det gick så jäkla bra. Riktigt roligt, fräsch och fin häst och en instruktör som guidade oss väl.
Det var precis vad vi behövde. Speciellt jag som har tappat sugen för allt efter Rino. En liten glädje kick i mörkret.
 
Oj, vad alla tränar och står i :)!
Var iväg med Loppan igår på träning. Väldigt basic då det var i dressyr grupp men trevlig känsla må jag säga.
I måndags var dottern hos min gamla tränare och det hade gått superbra.
Det låste sig nämligen rejält på träning i förra veckan hemma så det var ju kul jätteskönt även om det egentligen inte låg i vår tidsplan...

Kommer nog att trivas väääldigt bra som inackorderad:D!
Ovant, men faktiskt ganska skönt att liksom göra färdigt och sen släpper man den biten.
Man kan vara länge i stallet och mysa för det.
Vi röjer det sista i huset och ska vara klara till nästa helg.
Har sett att du skriver just detta med jämna mellanrum, dvs att det inte går bra på träning med dotter och häst? Vad är det för träning, dressyr? Och vad är det för tränare som inte kan hjälpa till så träningen avslutas på ett bra sätt? Är för mig obegripligt. Min tränare hade som sista åtgärd, suttit upp själv o "fixat" om hon inte kunnat få barnet att göra det själv. Hade aldrig avslutat på det viset.

Ang inackordering så hoppas jag att jag aldrig mer i mitt liv behöver stå så! Jag får krupp på alla dårar som missköter sina hästar. Dvs antingen överfodrar, övertäckar, överbeskyddar eller raka motsatsen där hästen knappt får det den behöver. Klarar inte sånt och det finns nästan 1 sån i varje inackorderingsstall.
 
@Maui Tycker du är tuff som ger dig ut på en unghäst som tagit det lugnt så länge! Sara ska vara glad att hon har sin mams!
Men nu är du ute o cyklar @Novali01 Marco är ju 8 år :D så unghäst är han ju inte :p.
Lille Bill är unghästen och han vilar ;) Tar av täcket en gång i veckan och borstar honom.
Skitväder hela dan. Åkte till manege och red Ratzia. Hon kändes riktigt fin. Har nog plötsligt fattat hur jag ska rida henne och inte åka med bara.
 
Men nu är du ute o cyklar @Novali01 Marco är ju 8 år :D så unghäst är han ju inte :p.
Lille Bill är unghästen och han vilar ;) Tar av täcket en gång i veckan och borstar honom.
Skitväder hela dan. Åkte till manege och red Ratzia. Hon kändes riktigt fin. Har nog plötsligt fattat hur jag ska rida henne och inte åka med bara.
Herregud hur kunde han bli så gammal? Känns som alldeles nyss när han var 4.....nåja, tycker du är tuff iaf!
 
Har sett att du skriver just detta med jämna mellanrum, dvs att det inte går bra på träning med dotter och häst? Vad är det för träning, dressyr? Och vad är det för tränare som inte kan hjälpa till så träningen avslutas på ett bra sätt? Är för mig obegripligt. Min tränare hade som sista åtgärd, suttit upp själv o "fixat" om hon inte kunnat få barnet att göra det själv. Hade aldrig avslutat på det viset.

Ang inackordering så hoppas jag att jag aldrig mer i mitt liv behöver stå så! Jag får krupp på alla dårar som missköter sina hästar. Dvs antingen överfodrar, övertäckar, överbeskyddar eller raka motsatsen där hästen knappt får det den behöver. Klarar inte sånt och det finns nästan 1 sån i varje inackorderingsstall.

Det är dressyr som min yngsta tränar. Mest på hemmaklubben och i grupp fast dom är bara två-fyra stycken max. Det har stundtals gått riktigt bra också men när det låser sig blir det tyvärr inge bra.
Vet inte om dottern spänner sig mer när jag är med?
I söndags trimmade jag runt lite, vet inte om det kanske också bidrog till att Loppan var mer mjuk och ridbar men det är ju inte jag ryttare att kunna påverka..

När det strulade sist så sa tränaren att hon skulle sitta upp men hon valde ist att köra dom lite separat just för ett lite bättre avslut.
Önskar ju att vi hade närmre till min gamla tränare men det funkar inte att träna med kontinuitet där iom avståndet.

Jag tror någon måste lära barnet att hantera sina känslor och hitta verktyg att få hästen avslappnad för ju mer frustrerad och spänd tösen blir, desto giraffigare, strutigare och spändare blir ju Loppan..Vilket inte är så konstigt..


Ang. inackorderingsstall så hade jag ju samma farhågor, dessutom, tider,,suck, när hästarna släpps ut halv sex ena morgonen och halv elva andra för lilla Lisa va på krogen..Eller slarviga Maja som sprider grejer överallt och aaaldrig sopar, nä, fy, skulle inte klara det.
Eller Fia med märkesutrustning och kläder, men försäkring, hovslagare, kolla masken och mat till pållen är alldeles för dyrt:crazy:..
Nä, sånt slipper jag iom vi bara är vi sas.
Jag och gubben har ju klargjort att vi kanske inte tycker/gillar lika men ändå försöker hålla god min och låta var och en ha det som den vill.
Han är 72 och jag måste säga att lite impad då han i förrgår cyklade i snöglöp och halka, är ju ändå säkert 3km från hans till stallet.
Idag ska vi övertala honom att köra undan sin gödselspridare som är obrukbar så vi får under spånkärran, det blir intressant:cool:..
 
Herregud hur kunde han bli så gammal? Känns som alldeles nyss när han var 4.....nåja, tycker du är tuff iaf!
Idag skulle Hedda tävla med lilltjejen så jag åkte till skogen med Marco halv nio. Iskall o snöade o blåste. Red vår vanliga runda och travade så mkt det gick. Hans trav är som en symaskin snabbt upp o ner. Vilar knappt nåt på steget :crazy: I skritten går han på så långa tyglar som möjligt och han känns som en sån där förfärlig USA häst (ni vet vad jag menar) viftande framben o bakbenen under sig. Stackars hästar men Marco känns så i fri skritt :eek:
Hedda hoppade felfritt på en meter o tösen var jätteglad. Såg fint ut men tiden räckte inte till placering. Tar tid att lära sig svänga oxå.
 
Det är dressyr som min yngsta tränar. Mest på hemmaklubben och i grupp fast dom är bara två-fyra stycken max. Det har stundtals gått riktigt bra också men när det låser sig blir det tyvärr inge bra.
Vet inte om dottern spänner sig mer när jag är med?
I söndags trimmade jag runt lite, vet inte om det kanske också bidrog till att Loppan var mer mjuk och ridbar men det är ju inte jag ryttare att kunna påverka..

När det strulade sist så sa tränaren att hon skulle sitta upp men hon valde ist att köra dom lite separat just för ett lite bättre avslut.
Önskar ju att vi hade närmre till min gamla tränare men det funkar inte att träna med kontinuitet där iom avståndet.

Jag tror någon måste lära barnet att hantera sina känslor och hitta verktyg att få hästen avslappnad för ju mer frustrerad och spänd tösen blir, desto giraffigare, strutigare och spändare blir ju Loppan..Vilket inte är så konstigt..


Ang. inackorderingsstall så hade jag ju samma farhågor, dessutom, tider,,suck, när hästarna släpps ut halv sex ena morgonen och halv elva andra för lilla Lisa va på krogen..Eller slarviga Maja som sprider grejer överallt och aaaldrig sopar, nä, fy, skulle inte klara det.
Eller Fia med märkesutrustning och kläder, men försäkring, hovslagare, kolla masken och mat till pållen är alldeles för dyrt:crazy:..
Nä, sånt slipper jag iom vi bara är vi sas.
Jag och gubben har ju klargjort att vi kanske inte tycker/gillar lika men ändå försöker hålla god min och låta var och en ha det som den vill.
Han är 72 och jag måste säga att lite impad då han i förrgår cyklade i snöglöp och halka, är ju ändå säkert 3km från hans till stallet.
Idag ska vi övertala honom att köra undan sin gödselspridare som är obrukbar så vi får under spånkärran, det blir intressant:cool:..
Jag tror att det mycket väl kan vara så att hon spänner sig när du är med. Du har så stora krav på hur du vill att loppan ska gå för dig för att du ska vara nöjd och det har hon säkert hört och sätter press på sig själv.
Låt bli att titta så får du se om det går bättre. Barnen brukar ju uppföra sig bättre när inte föräldrarna är med. Hon kan säkert ha koll på sina känslor om inte mamma är där :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
185
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 390
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 590
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 320
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp