Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går fint! Ska vara med på KRKs kickoff nästa helg. Ska bli kul :) Såg nog ditt namn i listorna med. Skoj!!
Är det de som startar vid 13?

Jo jag ska vara med om dom hittar en annan tid till mig på lördagen. Trodde ju aldrig det skulle hålla på så sent och jag börjar ju jobba 21.15
 
Men hur många har ni @Maui? Fyra va?
Shit..hur hinner/orkar ni:eek:..

Mina rymlingshästar ( har gått ur hagen två dagar i rad ). I förrgår blev jag uppringd av en på anläggningen. Jag lagade staket och preparerade stolpar ( dom äter stolp och lyfter dom, är som bävrar..).
Igår var "bara" Bellona ute. Dock, när Loppan travade i hagen så har hon nu en märkar hälta i fram. Hon har ju bara varit i hage, iof säkert sprungit. Misstänker att det inte blir så kul besked i morgon.
Har misstanke om gaffelband eller liknande men är ju veterinärens sak att diagnosticera..


Nåväl..Igår vart snälla maken uppe med vårat muskedunder el-aggregat. Vår hage var tidigare sammankopplad med gubbens men det tog nog lite ström på vägen.
Vi har fyra men Bill är bara fyra o rids knappt. Jag ansvarar nog för Ratzia som jag rider dressyr på. Hon är inte vår utan vi lånar henne.
Sara får ta hand om de andra men lilltjejen rider Hedda ca tre dar i veckan.
Just nu är det lite pressat då vi måste köra till manege hela tiden men ska det inte bli varmare snart?
Jag har köpt ny transport :D Fick lämna min gamla slitna i inbyte :banana:
Kul att ni ska med på kick/offen @Tessalonica och @fio. Ska försöka titta på er.

Hur gick det med Loppan @polly p ? Lät inte så fram på fb. Senskador läker ju även om det tar tid.
 
Vi har fyra men Bill är bara fyra o rids knappt. Jag ansvarar nog för Ratzia som jag rider dressyr på. Hon är inte vår utan vi lånar henne.
Sara får ta hand om de andra men lilltjejen rider Hedda ca tre dar i veckan.
Just nu är det lite pressat då vi måste köra till manege hela tiden men ska det inte bli varmare snart?
Jag har köpt ny transport :D Fick lämna min gamla slitna i inbyte :banana:
Kul att ni ska med på kick/offen @Tessalonica och @fio. Ska försöka titta på er.

Hur gick det med Loppan @polly p ? Lät inte så fram på fb. Senskador läker ju även om det tar tid.

Aha..Då har ni rätt ok snurr på motionering mm av hästarna iom medryttare också samt unghäst:)!
Hur stor är Ratzia? Har för mig du nämnde du tycker hon är lite stor att rida?
 
Aha..Då har ni rätt ok snurr på motionering mm av hästarna iom medryttare också samt unghäst:)!
Hur stor är Ratzia? Har för mig du nämnde du tycker hon är lite stor att rida?
Ratzia är nog 168 men har stor kropp. Ser ut som den gamla typen av halvblod. Är efter Cartier - Irco Mena. Men egentligen känns hon inte så stor att rida när man fått igång henne och hon inte ligger på så.

Så trist med Loppan. Var veterinären så negativ att de inte tror att hon ska bli helt bra? Har för mig att Heddas senskada också var i gaffelbandet och hon blev ju helt återställd.
 
@fio Det var nog ingen som var riktigt med på att det kunde bli så sent.. Testa att kontakta någon i de andra grupperna. Vet att det redan är en del som bytt.

@Maui Kul med nytt släp, vad har du bytt till? :)
 
WOIuiRBLcFo
 
Var och kollade Loppan igår och det visar sig vara en gaffelbandskada lågt.
Min fina lilla slitvarg till häst :cry:.
Hopphäst ska man nog aldrig tänka henne som men visst finns god prognos att hon blir ok.
Men det här tar och ska ges tid..
Veterinären tyckte att betäckning hade varit ett bra alternativ i vår men fungerar ju inte för mig nu.
Jag är faktiskt väldigt, väldigt ledsen. Men det finns många som har haft betydligt mer otur med sina fina hästar. Men är inte så stark själv just nu..


Jag saknar också väldigt mycket att ha häst "hemma"..Även om jag till viss del styr hur jag vill ha saker, så ändå..Det är rätt skönt att kunna göra helt som man vill.
Stället är kanon och jättetrevligt folk och jag ser det som en kanonlösning nu.. fast jag och gubben har lite olika värderingar och dom kommer ut sent och han tar in sina tidigt..Det är väl han som kanske är den negativa biten även om det fungerar mycket bättre än jag först trodde.

Jag försöker hala på minas utevistelse em/kväll men dom blir ganska oroliga och vill också in. Bellona är värst och kan ju inte gå ensam.

Behöver göra en mindre hage, inte lätt i 7 minus:(..

Nu ska jag upp och till mina djur och jag och Bellona ska rida för instruktör på fm. Väldigt försiktigt träning med mycket skritt men även lite inslag med trav och galopp och det som är bra är att hon "kan" rehab. Tycker det är skönt att ändå få lite verktyg och skyndar långsamt.
Det är för tillfället en glad Bellis med ett sjujädra driv;)..Sen jag hoppas hitta lite mer lyssnande.

Så får vi se lite längre fram i vår med försäljning.
Vore bra och skönt även om jag nästan får "ge" bort henne och det gör det lite svårt så man säkert hittar en bra ryttare som nöjer sig med den nivå hon kan vara på. Är ju ingen häst som man ska ha förhoppningar om upp i klasserna iom skadan i has.
Veterinären såg dock inga problem i där hon är nu men "Hon blir ingen svårklass häst" uttryckte hon sig vid vårat åb.
 
Var och kollade Loppan igår och det visar sig vara en gaffelbandskada lågt.
Min fina lilla slitvarg till häst :cry:.
Hopphäst ska man nog aldrig tänka henne som men visst finns god prognos att hon blir ok.
Men det här tar och ska ges tid..
Veterinären tyckte att betäckning hade varit ett bra alternativ i vår men fungerar ju inte för mig nu.
Jag är faktiskt väldigt, väldigt ledsen. Men det finns många som har haft betydligt mer otur med sina fina hästar. Men är inte så stark själv just nu..


Jag saknar också väldigt mycket att ha häst "hemma"..Även om jag till viss del styr hur jag vill ha saker, så ändå..Det är rätt skönt att kunna göra helt som man vill.
Stället är kanon och jättetrevligt folk och jag ser det som en kanonlösning nu.. fast jag och gubben har lite olika värderingar och dom kommer ut sent och han tar in sina tidigt..Det är väl han som kanske är den negativa biten även om det fungerar mycket bättre än jag först trodde.

Jag försöker hala på minas utevistelse em/kväll men dom blir ganska oroliga och vill också in. Bellona är värst och kan ju inte gå ensam.

Behöver göra en mindre hage, inte lätt i 7 minus:(..

Nu ska jag upp och till mina djur och jag och Bellona ska rida för instruktör på fm. Väldigt försiktigt träning med mycket skritt men även lite inslag med trav och galopp och det som är bra är att hon "kan" rehab. Tycker det är skönt att ändå få lite verktyg och skyndar långsamt.
Det är för tillfället en glad Bellis med ett sjujädra driv;)..Sen jag hoppas hitta lite mer lyssnande.

Så får vi se lite längre fram i vår med försäljning.
Vore bra och skönt även om jag nästan får "ge" bort henne och det gör det lite svårt så man säkert hittar en bra ryttare som nöjer sig med den nivå hon kan vara på. Är ju ingen häst som man ska ha förhoppningar om upp i klasserna iom skadan i has.
Veterinären såg dock inga problem i där hon är nu men "Hon blir ingen svårklass häst" uttryckte hon sig vid vårat åb.

Vill bara skicka dig en stor kram! Hoppas det lättar snart på alla fronter.

Kl

Idag har jag ridit mitt första pass sen jag skadade axeln.
Åh, vad roligt det var! Jag skulle kunna leva på det yttepyttepasset i veckor.
Han är så himla rolig att rida min lilla häst.
Vi bara provade olika övningar nån gång var och nöjde oss sen.
Jag sitter ju inte bra. Men inte lika illa som jag var rädd för.
Kuuuul! Nu jävlar ska det ridas!
 
@polly p
Det känns som du haft din del av skadade hästar för lång tid framöver.
Hoppas det löser sig för dig!!

Här hade jag morgonfodringen idag. Hade bestämt med mina två stallkamrater för en skogstur halv 9 och efter det drack vi kaffe, åt semlor och städade sadelkammaren. :)
En bra stalldag med andra ord :up::up:
 
Ratzia är nog 168 men har stor kropp. Ser ut som den gamla typen av halvblod. Är efter Cartier - Irco Mena. Men egentligen känns hon inte så stor att rida när man fått igång henne och hon inte ligger på så.

Så trist med Loppan. Var veterinären så negativ att de inte tror att hon ska bli helt bra? Har för mig att Heddas senskada också var i gaffelbandet och hon blev ju helt återställd.
Där ser man, min lilla är också efter Cartier.
Men väldigt nätt och lätt i typen.
Morfar är Cardento :)
 
@fio Det var nog ingen som var riktigt med på att det kunde bli så sent.. Testa att kontakta någon i de andra grupperna. Vet att det redan är en del som bytt.

@Maui Kul med nytt släp, vad har du bytt till? :)
Det blev ett likadant :o Boj /Forza
De tar mitt gamla i inbyte och betalar bra men deras släp är ju dyra :crazy:
Kollade på andra men alla jag såg är väldigt öppna fram och våra hästar bråkar när de åker så vi behöver dela av släpet fram. Köpte en hingstvägg och två skötardörrar så nu ska de inte se varandra så kanske vi får lite lugnt.
Har ett Artic också som vi får köra en häst i och det är väldigt öppet och rymligt fram. Perfekt med en häst ;) och så mkt billigare.
 
Det blev ett likadant :o Boj /Forza
De tar mitt gamla i inbyte och betalar bra men deras släp är ju dyra :crazy:
Kollade på andra men alla jag såg är väldigt öppna fram och våra hästar bråkar när de åker så vi behöver dela av släpet fram. Köpte en hingstvägg och två skötardörrar så nu ska de inte se varandra så kanske vi får lite lugnt.
Har ett Artic också som vi får köra en häst i och det är väldigt öppet och rymligt fram. Perfekt med en häst ;) och så mkt billigare.
Dyra? Det är väl inte dyra? Och man får ju massor för sitt begagnade släp i dagsläget, jag fick 1000 kr MER än jag gav för mitt när jag bytte in mot en ny Forzab i somras! :banana: Och då hade jag haft släpet i 6 år......
 
Attans @polly p men jag tycker att veterinären var lite väl tuff i sin prognos? Förutom Hedda känner jag till minst 3 till som kommit tillbaka helt inom hoppningen, givetvis inga svårklasshästar, och funkat helt ok sen. Ska du köra shockwave nu då?

@Maui Alltså Ratzia är ju en pärla!:heart räddar ju Sara rätt fint där på ett par hinder, sånt gillar jag. Men vilken konstig bana? Var ju jättelångt mellan hindren i grunden och sen hålla på o vända upp från väggarna istället.:cool:
 
Vad roligt med nytt släp @Maui:D!

Jaa..det var väl lite smolk i min överfyllda bägare @Novali01 ..
Men det låter ju hoppfullt när ni vet fler som kommit tillbaka, veterinären känner ju inte till hur frekvent vi hoppar. Det är är ju lågt och med lite gymnastikhoppning och inte speciellt ofta.
Men det spelar ju inte så stor roll, huvudsak är om hon kommer tillbaka till någorlunda användning så kan hon funka perfekt för oss ändå. Gör hon inte det så kan hon ju annars få vara sällskap avel. Behöver inte grubbla så mycket och shockwave blir det men först efter nästa åb om två månader.

Hoppas bara det ordnar sig med min stora fina Bellis.
Jag tappar all glädje och det riktigt knyter sig men vill ju egentligen så gärna:cry:..
Vi ska helt klart åt skilda håll och jag luskar på om att hitta någon som kan hjälpa mig så det blir kvalitativt för henne.
 
Dyra? Det är väl inte dyra? Och man får ju massor för sitt begagnade släp i dagsläget, jag fick 1000 kr MER än jag gav för mitt när jag bytte in mot en ny Forzab i somras! :banana: Och då hade jag haft släpet i 6 år......
Jag kontaktade dem via mail o frågade vad jag skulle få i inbyte på ett välanvänt slitet släp och de erbjöd mig mycket mer än vad jag trodde :o
Så visst har de höga andra handsvärden men deras släp är ju dyrare än andra.
Nu har de gjort förbättringar så jag hoppas att det håller länge. Ska vara lättare att hålla rent än innan också.
Konstiga banor :crazy: De var konstigare i Trollhättan i helgen. Där skulle man svänga åt fel håll efter ett hinder :eek:. Blev sån där trist tävling med några nedslag hela tiden
@polly p Vi får hoppas att Loppan kommer tillbaka så ni kan använda henne som ni gjort. Ni har ju inte precis satsat på hoppningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 330
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 778
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 335
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp