Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
16830784_10154411917092709_5584992331659414243_n.jpg


Tack :D Här har vi min -06 Lilla H (hon heter ju egentligen något annat men ingen kan uttala det så det har fått bli LIlla H :p) Japp, Himledalen är det :up: och vi kommer väl att mötas lite nu i vår kanske ?;)

Tänk vad man kan bli glad när man klarar av att göra något tekniskt :bump::bump:

Yes, vi är redo med vässade klor :rofl:

Hon ser fin ut! Så synd att du inte vågar hoppa, det är ju mkt roligare :D
 
Yes, vi är redo med vässade klor :rofl:

Hon ser fin ut! Så synd att du inte vågar hoppa, det är ju mkt roligare :D


Ja det är synd :( jag har försökt och tycker egentligen att det är superroligt att hoppa. Men så fort det kommer lite höjd låser det sig och jag blir för rädd att kanske ramla av :crazy:
 
2 små värdsliga frågor en vanlig torsdag från sjuksängen

1:startanmäla sig på tävling nu när bara utvalda ska visa vaccination. Anmäler man inte längre sin ankomst ?
I vanlig ordning tog jag passet med och gick till sekretariatet, om i fall att, innan jag ens var helt framme sa hen i luckan "du behöver inte visa"
Ok men jag ska bara säga att jag kommit
"Ja, då vet vi" :)
men ingen registrering ? Behöver man alltså inte gå till sekreteriatet innan man lastar ur ?

2: efter ett pass i ridhuset och jag lindar av hästen har hon
typ halva ridhusbotten innanför paddarna :confused: vad gör man för att undvika det ? Det måste ju klämma ? Som att gå med skorna fulla av sand :nailbiting:
 
2 små värdsliga frågor en vanlig torsdag från sjuksängen

1:startanmäla sig på tävling nu när bara utvalda ska visa vaccination. Anmäler man inte längre sin ankomst ?
I vanlig ordning tog jag passet med och gick till sekretariatet, om i fall att, innan jag ens var helt framme sa hen i luckan "du behöver inte visa"
Ok men jag ska bara säga att jag kommit
"Ja, då vet vi" :)
men ingen registrering ? Behöver man alltså inte gå till sekreteriatet innan man lastar ur ?

2: efter ett pass i ridhuset och jag lindar av hästen har hon
typ halva ridhusbotten innanför paddarna :confused: vad gör man för att undvika det ? Det måste ju klämma ? Som att gå med skorna fulla av sand :nailbiting:

1. Svar nej, du behöver inte visa ansiktet i sekretariatet alls nu.
2. Man lindar inte alls! (säger en äkta FT ryttare som aldrig skulle få för sig att göra nåt så jobbigt som att linda för att rida ett pass! :D)
 
Varit på Vet check med Bellona och allt ser jättebra ut. Mjuk och böjlig i has leden.
Jag är ju bekymrad att hon är tunn och inte lägger på sig ffa över linjen.
Loppan är ju inte tunn.
Min sadel fick tumme ner men jag tror inte det bara är pga av den men vi får väl ge lite tid och hoppas hon hämtar upp sig.
Fick också lite kiropraktik och genomgång av equiterapeut.

Härlig lugn skritt tur idag med en väninna. Jag red Loppan. Hon är lite eftersatt ;).
Måste fixa den däringa hemska troll manen :o:
20170402_123410_zpsnvcfqqur.jpg

20170402_130808_zpsgpdz8rf1.jpg
 
Äntligen har fuxen blivit av med sitt svullna ben. Krävdes penicillin innan det gick bort. Börjar bli van att spruta nu :angel:.
På tisdag blir det dressyrträning. Tittade på
TV i natt och blev lite inspirerad :D.
Lill tjejen har slutat rida Hedda så jag kanske kan låna henne för nån hoppning :o. Får se om vi försöker betäcka i år igen.
 
Varit på Vet check med Bellona och allt ser jättebra ut. Mjuk och böjlig i has leden.
Jag är ju bekymrad att hon är tunn och inte lägger på sig ffa över linjen.
Loppan är ju inte tunn.
Min sadel fick tumme ner men jag tror inte det bara är pga av den men vi får väl ge lite tid och hoppas hon hämtar upp sig.
Fick också lite kiropraktik och genomgång av equiterapeut.

Härlig lugn skritt tur idag med en väninna. Jag red Loppan. Hon är lite eftersatt ;).
Måste fixa den däringa hemska troll manen :o:
20170402_123410_zpsnvcfqqur.jpg

20170402_130808_zpsgpdz8rf1.jpg
Vad är det för sadel du har? Trist om den spökar och påverkar henne negativt.
 
Ergo ×2 heter märket. Jag gillar ju inte den själv riktigt men att leta /byta sadel är ju ett förbannat meck:p.
Fick ju ordentlig utprovning och köpte väl mest för hästen och för min kassa sits:o.
Har inte har bestämt om jag vill sälja Bellona. Ska jag göra det så är det ju onödigt att prova in en till oss.
Vill ju kunna tävla tror jag och se framåt.

Men jag får väl bli skogs och hobbyryttare.
Det är väl mysigt att bara vara med hästarna. Fast jag tror jag tycker det är roligare att kunna ha mål och träna/tävla :).
 
Har varit på årets första terrängträning med unghästen, hon var som vanligt väldigt positiv och hoppar allt man styr på. Höll mig till pyttehinder då hon har en förmåga att böja in nosen och då är det veeeeldigt svårt att komma fram till hinder! Så vi travhoppade tills hon äntligen fick ut halsen, hon är en helt fantastisk häst som antagligen kommer bli superbra men det får ta lite tid.
 
1. Svar nej, du behöver inte visa ansiktet i sekretariatet alls nu.
2. Man lindar inte alls! (säger en äkta FT ryttare som aldrig skulle få för sig att göra nåt så jobbigt som att linda för att rida ett pass! :D)

Va bra :D på båda :up:
Jag lindar henne för hon har vid några tillfällen sparkat sig på insidan av frambenen, högt upp precis under knät. Det blöder massor då och det är inte roligt. Benskydden jag har är inte riktigt så höga att de skyddar från detta helt och hållet :( Därför lindar jag men hade mer än gärna sluppit fast vågar inte riktigt.
 
@happyrider
Beklagar :cry:

KL

Här händer det inte så mycket just i detta nu. Har tränat för Martin igen. Gick super som vanligt. Ska ta hem en sadel utprovare i slutet av månaden. och om två veckor debuterar vi Msv A. Ska bli riktigt skoj att testa på det programmet på riktigt. Red en psg på program träning senast och skrapade ihop 66 % :laugh: trodde jag väl aldrig :angel:
 
1. Svar nej, du behöver inte visa ansiktet i sekretariatet alls nu.
2. Man lindar inte alls! (säger en äkta FT ryttare som aldrig skulle få för sig att göra nåt så jobbigt som att linda för att rida ett pass! :D)

Fast på en dressyrtävling i helgen så stod det att ALLA skulle visa sig i sekretariatet alternativt ringa och startanmäla??? Alltså hallå , ska vi gå tillbax till medeltiden igen :confused:

@EllaBella du var ju där i Suse?
 
@happyrider
Beklagar :cry:

KL

Här händer det inte så mycket just i detta nu. Har tränat för Martin igen. Gick super som vanligt. Ska ta hem en sadel utprovare i slutet av månaden. och om två veckor debuterar vi Msv A. Ska bli riktigt skoj att testa på det programmet på riktigt. Red en psg på program träning senast och skrapade ihop 66 % :laugh: trodde jag väl aldrig :angel:
:confused::confused:
Det gick ju bra på träningen:confused:
Antar att du menar någon annan??
För här finns inget att beklaga just nu :);)
 
Vilken helg :o Jag och Lilla H åkte för att "genrepa" inför divisionen som ligger i startgroparna, tala om magplask :wtf: Hon har alltid varit svår just för att hon är så känslig, hela hon knyter sig och då gör ju jag det också. men de sista månaderna har hon varit riktigt jämn och fin och hoppet om den perfekta rundan har tänts. Vi fick till ett riktigt tråkigt pass kvällen innan och jag vet ju att då är det ofta kört dagen efter, hon är inte bara känslig och blond hon är också långsint precis som sin ryttare.

Jag tänkte ändå hålla mig till planen och gjorde det, ändrade ingenting
Fast på en dressyrtävling i helgen så stod det att ALLA skulle visa sig i sekretariatet alternativt ringa och startanmäla??? Alltså hallå , ska vi gå tillbax till medeltiden igen :confused:

@EllaBella du var ju där i Suse?
Fast på en dressyrtävling i helgen så stod det att ALLA skulle visa sig i sekretariatet alternativt ringa och startanmäla??? Alltså hallå , ska vi gå tillbax till medeltiden igen :confused:

@EllaBella du var ju där i Suse?

Precis, just där var jag eller inte, beror på hur man ser på det Jo alla skulle startanmäla men det kändes bra och invant De var ju väldigt tydliga med det i ryttarmeddelandet men man behövde inte visa vaccination bara "säga hej"
 
Äntligen har fuxen blivit av med sitt svullna ben. Krävdes penicillin innan det gick bort. Börjar bli van att spruta nu :angel:.
På tisdag blir det dressyrträning. Tittade på
TV i natt och blev lite inspirerad :D.
Lill tjejen har slutat rida Hedda så jag kanske kan låna henne för nån hoppning :o. Får se om vi försöker betäcka i år igen.

Va skönt att svullnaden gick ner iallafall fastän det krävdes medikamenter. Såklart ska du ut igen, men ska fuxen bara hoppa ?
 
.
Vilken helg :o Jag och Lilla H åkte för att "genrepa" inför divisionen som ligger i startgroparna, tala om magplask :wtf:

Vad synd :sneaky:

:devil::D

Jag kommer faktiskt sadla ut min gamle till division 1 , han har visserligen inte tävlat på 5 år men jag litar på att han sköter sig ;)

Grå som jag skulle haft dit sträckte sig rejält för en vecka sedan men är bra nu, men jag hinner inte få igång honom till påsk då jag själv åkte på ryggont så in i :devil: . Var hos kiropraktorn idag och ska dit på fredag igen och det är liksom inte läge att sitta upp på den där Grå om man inte själv är fit for fight så han får helt enkelt vila en vecka till!
 
Här är det tungt just nu efter den svåra bussolyckan i Sveg. Många barn från Byn med varav några är riktigt svårt skadade :cry: Var rädda om er och ni som har någon kär, krama den en extra gång :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
236
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 598
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp