Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit med tösen och Loppan på dressyrträning! Var jättefin i slutet men väldigt spänd i början! Skönt när det blir bra iallafall :)!
Bokat lite träningar jag med med Loppan och ska starta henne hemma i slutet Maj.
Så vi slåss om henne lite jag och tösen:p.


Idag kom vårat hus ut till försäljning. Känns skönt att kommit så långt men samtidigt kluvet då vi ändå bott i 20 år och jag nästan är född där samt det är ett ganska speciellt hus..

Men vi har inte hittat något nytt..
Blir intressant att se hur allt trillar på plats:crazy:.
 
Min pys fick tänderna fixade av bästa spanjorskan igår. Hon hafe med sig en vän, hästvet, som förälskade sig i min häst. Haha.. Han yttre har ju räddat hans liv förr. ;)
Det var inte så mkt egentligen i munnen. Men han var väldigt påverkad av det som var.
Innan fix var han rätt låst i käkens rörlighet. Efter fix var det bra.
Tandis blev nog lite förvånad. Men menade att med den här extremt lilla truten med så tighta käkleder så blir utslagen större.
Hon (och min älskade danska kollega till den spanska) är så himla gulliga och visar
mycket och förklarar.
Man får känna på tänder, slemhinnor och rörelser av käkben före och efter behandling. Himla lärorikt för mig iaf!
I love them!
De har kunskap nog och verktyg nog att göra bra jobb.
 
Tack alla för er omtanke, det värmer! :heart

Ska iväg och provrida ett sexårigt sto strax...
Vill inte vara utan häst längre än nödvändigt :)

Det förstår jag! Även om de inte tar den andres plats så har man iaf något annat att fokusera på. Och man har rum i hjärtat för fler.

Hoppas du snart hittar en fin vän!
 
Efter flera dagar med höga halter pollen har nu F börjat visa symtom på sin pollenallergi (frustningar/headshaking), började litelite svagt igår men han gick att rida utan att han var irriterad och var så fin på träningen. Idag så var han märkbart irriterad och frustade mer och mer under longeringen så var bara att bryta :(. Mellan frustningarna var han verkligen fin :love:
Så nu har jag avanmält oss från morgondagens tävling samt nästa veckas tävling. Försöker få tag i veterinären så att vi kan få antihistamin utskrivet (han "vaccineras" mot allergin men det kan ta upp till ett år för att se om det ger effekt), typiskt att det är röd dag idag men vet brukar ibland kolla av mobilen ändå.
 
Spännande @tuaphua :)!!!
Vårat kommer ut framöver här och vi kollar runt lite i våra trakter efter något annat.
Finns dock inget nästan just nu..
Kan hända vi får bo i kappsäck ett tag, fast det tar nog gga lång tid innan vi får sålt mm.

Är det det stora gula? Herregud polly vilket ställe!! Varför flyttar ni där ifrån??
 
Men @fio..vad är det du brukar säga om våra trakter..hi, hi..Fast jag bor ju iof ap-nära småland och Halland..
Men tack.
Det är ett helt underbart ställe..Kommer att gråta när allt är klart. Vi kommer aldrig att ha bott så fint. Men det kräver..är i jättebra ordning men fönster kommer behöva bytas längre fram mm, mm..
Det blir också väldigt stort för två..
Vi har liten lång grusväg som gör att man ibland inte är så sugen att ge sig iväg.

Så vi söker mindre bostadshus med lite lagom betesmarker. Som kanske också ger mig något kortare resväg till träningar mm..
 
På tal om ovanstående så har jag sovit skitdåligt..Igår svängde det fram en norrman. Han bjöd kontantinsatsen rätt av..Jädla dilemma..Visade sig vara rätt känd inom media och så vidare. Sjukt, det händer inte typ..
Inte här och inte oss..

Ska våga vänta och det går ut på öppna marknaden med ev budgivning som kan ge lite mer klirr.
Men tänk om inte..
Å andra sidan, med den option på mark+huset så är det ett ganska lågt totalpris så det skulle kunna liksom bli mer..Men fasen om inte utan tvärt om..gaahh..
Vi kanske inte fattar vad vi har..suck blir knäpp..
Blir knäpp, ursäkta icke hästiga brydderier;):crazy:
 
På tal om ovanstående så har jag sovit skitdåligt..Igår svängde det fram en norrman. Han bjöd kontantinsatsen rätt av..Jädla dilemma..Visade sig vara rätt känd inom media och så vidare. Sjukt, det händer inte typ..
Inte här och inte oss..

Ska våga vänta och det går ut på öppna marknaden med ev budgivning som kan ge lite mer klirr.
Men tänk om inte..
Å andra sidan, med den option på mark+huset så är det ett ganska lågt totalpris så det skulle kunna liksom bli mer..Men fasen om inte utan tvärt om..gaahh..
Vi kanske inte fattar vad vi har..suck blir knäpp..
Blir knäpp, ursäkta icke hästiga brydderier;):crazy:

Hahaha... Hade jag haft ditt ställe hade jag flyttat till ödebygden igen hahaha!! Jag vet att det ligger i ödebygden och att det är öde men jag tyckte det var jävligt billigt ändå, även om man köper marken till så är det asbilligt.. Tycker jag! Fasen du får inte ens en liten sket villa här, eller knappt en lägenhet.

Fast jag hade varit tvungen att bygga ett ridhus och en terrängbana och lite till så jag slipper åka någonstans ;)

Skitsvårt att råda andra men om han körde fram och bjöd pengar rätt av så är det kanske en indikation på att det är billigt? Det kan ju inte vara vanligt?
 
På tal om ovanstående så har jag sovit skitdåligt..Igår svängde det fram en norrman. Han bjöd kontantinsatsen rätt av..Jädla dilemma..Visade sig vara rätt känd inom media och så vidare. Sjukt, det händer inte typ..
Inte här och inte oss..

Ska våga vänta och det går ut på öppna marknaden med ev budgivning som kan ge lite mer klirr.
Men tänk om inte..
Å andra sidan, med den option på mark+huset så är det ett ganska lågt totalpris så det skulle kunna liksom bli mer..Men fasen om inte utan tvärt om..gaahh..
Vi kanske inte fattar vad vi har..suck blir knäpp..
Blir knäpp, ursäkta icke hästiga brydderier;):crazy:

Hade det inte legat så off och vi båda vill ha lättare att själva välja kundunderlag hade jag köpt det rakt av.
Jättefint!
Och jag tycker nog med min högst begränsade kunskap det verkar billigt.
Just för att det är ett stort, välbehållet hus med extra boende, ån, stallet ser välskött ut och marken är inte för lite åt en som ska ha det till egna hästar(oftast).

Jag tycker det verkar billigt om jag jämför med övrigt vi kikat på. Som då inte heller varit intressant pga läge..

Andra lägen drar ju så klart upp priset.
Men så billigt som ert är har jag mest sett vrak även i mer obyggd sas.

Jag är dock långt från proffs i frågan!
 
Vi har fått föl på gården i morse. Så här råder lite uppjagad stämning. Min är faktiskt den som är mest sansad.

Åh, att man blir så tagen varje gång av djurbebisar!
 
Nu har jag lämnat Hedda på station och är på lyxläger själv. Vilken underbar mat o massa goda viner :D
Fick första dagen ett skepp att rida. Lång o hög o stark. Kände mig som en smörklick på en het potatis :(
Sa att jag ville ha en mindre häst med mindre gång. Fick en annan idag i betydligt mer min stil :D så det kändes mkt bättre.
Åkte iväg o kikade på en 3- åring efter Bravour i em som står i närheten. Väldigt söt häst. Fick se honom löshoppa och sen fick jag sitta upp o skritta runt för att känna på typen. Tyckte att han var helt ok. Skickade film o bilder till sara för det är hon som ska ha. Hon ska själv åka till Skåne imorgon o kika på en treåring efter Dirco Hästak.
Får se om det blir nån eller om vi väntar till hösten. Jag ska inte ha nån ny nu i allafall. Har lite tappat lusten till tävling o träning. Får vara hästskötare o skogsmulle ett tag.
@happyrider hoppad stoet faller dig i smaken. Ett sto har du väl inte haft innan?
 
Nu har jag lämnat Hedda på station och är på lyxläger själv. Vilken underbar mat o massa goda viner :D
Fick första dagen ett skepp att rida. Lång o hög o stark. Kände mig som en smörklick på en het potatis :(
Sa att jag ville ha en mindre häst med mindre gång. Fick en annan idag i betydligt mer min stil :D så det kändes mkt bättre.
Åkte iväg o kikade på en 3- åring efter Bravour i em som står i närheten. Väldigt söt häst. Fick se honom löshoppa och sen fick jag sitta upp o skritta runt för att känna på typen. Tyckte att han var helt ok. Skickade film o bilder till sara för det är hon som ska ha. Hon ska själv åka till Skåne imorgon o kika på en treåring efter Dirco Hästak.
Får se om det blir nån eller om vi väntar till hösten. Jag ska inte ha nån ny nu i allafall. Har lite tappat lusten till tävling o träning. Får vara hästskötare o skogsmulle ett tag.
@happyrider hoppad stoet faller dig i smaken. Ett sto har du väl inte haft innan?

Det är så himla lyxigt att få maten serverat så. Härligt!

KL

Jag har tagit min skrutt för hand nu två dagar. Det märks klart skillnad efter tandis. Kul!
Jag längtar tills vi får göra något mer! Han också tror jag. Men just nu är han lite grästrött och rätt nöjd med tillvaron iaf.

Jag har börjat fundera på att skaffa en till häst. Kanske man skulle köpa en och utbilda och sälja. Frågan är om jag klarar av att sälja sen. :P
Men det vore kul att ha ett till projekt som är ens eget helt och ingen annan är där och pillrar på liksom..
Än så länge är det bara en tanke.
Har ev ett gäng unghästar att kika på isf som många har stam jag är förtjust i.
Jag vet bara inte om det är helt smart att göra när jag fortfarande bor här. Men vi får se.
 
På tal om ovanstående så har jag sovit skitdåligt..Igår svängde det fram en norrman. Han bjöd kontantinsatsen rätt av..Jädla dilemma..Visade sig vara rätt känd inom media och så vidare. Sjukt, det händer inte typ..
Inte här och inte oss..

Ska våga vänta och det går ut på öppna marknaden med ev budgivning som kan ge lite mer klirr.
Men tänk om inte..
Å andra sidan, med den option på mark+huset så är det ett ganska lågt totalpris så det skulle kunna liksom bli mer..Men fasen om inte utan tvärt om..gaahh..
Vi kanske inte fattar vad vi har..suck blir knäpp..
Blir knäpp, ursäkta icke hästiga brydderier;):crazy:
Hur går det med fsg? Har ni haft visning. Ligger det på hemnet?
Nu när det börjar bli grön önskar jag att vi hade haft mer mark så vi hade haft stora hagar :(
Speciellt om vi köper en unghäst. Får fjäska med grannen o se om vi kan stoppa in nån där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 282
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 745
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp