Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä..idag är en sådan där dag då jag tycker agility med hund hade varit mycket trevligare att hålla på med:(.
Var med tösen på lokal dressyr. Jag vart igår hos tränaren och red ett ordentligt pass. Loppan blev riktigt fin:)!
Idag vart det tjalle tvärvigg..Vet inte vad som gjorde att hon var så extremt svårpåverkad? Gick bara och stretade och dottern var uppgiven och ledsen.
In på första klassen gråter barnet och hästen lika stretig. Så vi valde att utgå. Domaren jättegullig och hjälpte tösen att åtm. kunna skritta i runt i lite avslappnad form.
Tänkte stryka direkt till nästa men barnet ville ge det en chans men hon fick lika dålig känsla.
Så ledsen dotter och förmodligen inte så glad häst heller.
Kan ju vara träningsvärk i kombo med mycket kallare väder och en dålig start på resan då Bellis och Rut kom lösa när dom skulle släppa ut vilket gjorde henne stressad i trailern. Dessutom var dom ihop inte så förberedda. Å så kan ju det vara behov av tandvård, blir åtgärdat på . Barnet måste också rida lite mer med benen men har ju sett dom innan och vet att så här brukar det inte fungera..

Red Bellisbus sen. Gott nerkyld och var väl ingen wow känsla heller så just nu känns det tråkigt och deppigt med hästeriet men jag vet ju att övervägande är det härligt, tror jag..:crazy:

Imorgon är det visning på huset...
Hade känts skönt att hittat någonstans att bo om det blir sålt så det är lite spännande att leva just nu;)..
 
Blä..idag är en sådan där dag då jag tycker agility med hund hade varit mycket trevligare att hålla på med:(.
Var med tösen på lokal dressyr. Jag vart igår hos tränaren och red ett ordentligt pass. Loppan blev riktigt fin:)!
Idag vart det tjalle tvärvigg..Vet inte vad som gjorde att hon var så extremt svårpåverkad? Gick bara och stretade och dottern var uppgiven och ledsen.
In på första klassen gråter barnet och hästen lika stretig. Så vi valde att utgå. Domaren jättegullig och hjälpte tösen att åtm. kunna skritta i runt i lite avslappnad form.
Tänkte stryka direkt till nästa men barnet ville ge det en chans men hon fick lika dålig känsla.
Så ledsen dotter och förmodligen inte så glad häst heller.
Kan ju vara träningsvärk i kombo med mycket kallare väder och en dålig start på resan då Bellis och Rut kom lösa när dom skulle släppa ut vilket gjorde henne stressad i trailern. Dessutom var dom ihop inte så förberedda. Å så kan ju det vara behov av tandvård, blir åtgärdat på . Barnet måste också rida lite mer med benen men har ju sett dom innan och vet att så här brukar det inte fungera..

Red Bellisbus sen. Gott nerkyld och var väl ingen wow känsla heller så just nu känns det tråkigt och deppigt med hästeriet men jag vet ju att övervägande är det härligt, tror jag..:crazy:

Imorgon är det visning på huset...
Hade känts skönt att hittat någonstans att bo om det blir sålt så det är lite spännande att leva just nu;)..
Så trist när det inte blir bra för barnen :( Att det känns så dåligt att man inte kan genomföra programmet. Hoppas hon kommer igen och inte ger upp.
Lycka till med visningen,
 
Så jag går mot den lilla strömmen då o vågar bestämt påstå att om Loppan var fin för dig, @polly p , dagen innan så beror det 99,9% på den som satt i sadeln på lördagen. Hästarna gör ju som de blir ridna, det går inte att bortse från det och kanske ditt barn behöver träna mer istället för att tävla? Eller rida pay and ride där hon då får ta igenom vad det nu är som händer.
 
Lilla Prinsessan Helga har också varit ute på banorna även om det denna gång inte var tävling i den bemärkelsen så har vi startat Hippocup iaf! Skitkul o mer som en riktig stilterräng än vad jag trodde innan, det var riktiga hinder med riktig utsmyckning och både vatten och dike fanns med. Så himla kul! En ryttarmiss gav ett stopp, hon gick intill en äpplefylld låda o hoppade rätt upp o ned med följden att jag ryckte henne i munnen så på nästa hinder stannade hon 1 gång. Men sen hoppade hon käckt över den o resten på banan. Vi fick goodiebag, rosett och skriftlig kritik, superbra "tävlings"form.:bump:

Film:

DSC_0015_zps7xx8ffri.jpg
 
Tack för allas omtanke!

Jag har känt mig ganska nere ett tag..
Har provridit fyra hästar men pga olika omständigheter har det inte blivit någon....

Ska iväg imorgon och provrida en tolvåring som är välutbildad inom både hopp och dressyr. Känns väldigt spännande och positivt och jag tror det är en häst som kan passa både mig och dottern. Är lite sugen på en äldre häst och förhoppningsvis kunna utveckla min ridning lite. Har ju faktiskt bara ridit unghäst i 10 år.
 
Tack för allas omtanke!

Jag har känt mig ganska nere ett tag..
Har provridit fyra hästar men pga olika omständigheter har det inte blivit någon....

Ska iväg imorgon och provrida en tolvåring som är välutbildad inom både hopp och dressyr. Känns väldigt spännande och positivt och jag tror det är en häst som kan passa både mig och dottern. Är lite sugen på en äldre häst och förhoppningsvis kunna utveckla min ridning lite. Har ju faktiskt bara ridit unghäst i 10 år.

Happy det låter ju perfekt med en äldre utbildad häst! Även om det inte blir just denna så kanske du hittar någon annan!
 
Vi har gått lite på halvfart senaste tiden pga Fs pollenallergi, han fick vila dom värsta dagarna och sen har vi varvat jogging med longering. Vågade mig på att skritta en runda i skogen igår och det fungerade utan en massa frustningar och headshaking så tar det som ett gott tecken.
Han äter fortfarande antihistamin men tänkte sluta med dom på söndag. Dels har pollennivårna nu sjunkit och för att klara karensen till tävling då planen är att starta helgen efter. Funkar det inte så får han börja medicineras igen :)
 
@happyrider Hoppas hästen passar er.
Låter ju perfekt med en äldre.
@twiga Jobbigt med allergi. Hoppas det fungerar så att du kan starta.

Vår lille är en riktigt trevlig häst :D Idag red vi ut och han skötte sig perfekt. Kunde gå först och jag och Ratzia gick efter. Sara tom galopperade en liten bit.
Nu har vi en mörkgrå 8-åring och en ljusgrå 3- åring. Nästan som du hade det @fio :)
 
@happyrider Hoppas hästen passar er.
Låter ju perfekt med en äldre.
@twiga Jobbigt med allergi. Hoppas det fungerar så att du kan starta.

Vår lille är en riktigt trevlig häst :D Idag red vi ut och han skötte sig perfekt. Kunde gå först och jag och Ratzia gick efter. Sara tom galopperade en liten bit.
Nu har vi en mörkgrå 8-åring och en ljusgrå 3- åring. Nästan som du hade det @fio :)

Va bra! Sara kan ta över min blogg oxå nu då för jag är helt värdelös att uppdatera den nu.. hon kan bara fortsätta på temat mörk och ljusgrå :rofl:
 
Mitt djur har hållit sig bra nu. Har haft ont om tid och bara hunnit ta honom 2 ggr i töm.
Han var riktigt fin idag. Jättekul! Han är mycket bättre än förra perioden jag tömkörde. Kul att märka skillnaden av annat jobb så här.

Imorgon åker vi till Spanien en v.
Jag hoppas vi ska få möjlighet att åka till Jerez också under den v och kika på hästarna där.
 
Förnedring byttes mot förtjusning idag.

Först lyckades jag knappt knäppa mina största ridbyxor. Och ridstövlarna lyckades jag knäppa knappen. Men inte få upp hela dragkedjan. Jahopp..
Väl uppe i sadeln var benen typ 5 cm kortare än normalt först. Trots att jag bara satt avslappnad i halt.

Men pålle var superfin med nya gaddarna. Jätteskillnad!
Kul att bara kunna hoppa upp på den där dåren som haft sånt sadeltvång och sitt humör och köra efter sån här period.
Vi fick ett trubbel i ena galoppen IOM att han som alltid blir lite skev när han inte gått.
Jag red för slarvigt och linjerade inte ordentligt. Så vi fick lite balansmiss. Och i galopp blir det ju värre än trav. Så han blev sur och bockade och backade av och jag fick göra om och göra rätt.
Då blev det fint!
Duktiga prins trots klumpeduns på ryggen!

Nu drar vi till Espana! :D
 
@tuaphua med barn kanske?;):D Eller så har sambolivet slagit till på dig, dvs man går upp i vikt som hejsan för man äter annorlunda trots att man inte tycker det. Du har ju haft perioder förut när du varit sjuk o så, har du gått upp lika mycket då?
Själv är jag en sån där som går upp bara jag luktar på en tallrik spaghetti.:arghh: Har nu kämpat mig ned 8 kg men vill fortsätta ned en bit till. Är iaf toknöjd med mitt nya jag!:bump:
 
@tuaphua med barn kanske?;):D Eller så har sambolivet slagit till på dig, dvs man går upp i vikt som hejsan för man äter annorlunda trots att man inte tycker det. Du har ju haft perioder förut när du varit sjuk o så, har du gått upp lika mycket då?
Själv är jag en sån där som går upp bara jag luktar på en tallrik spaghetti.:arghh: Har nu kämpat mig ned 8 kg men vill fortsätta ned en bit till. Är iaf toknöjd med mitt nya jag!:bump:

Haha! Jag ser gravid ut snudd på. Men nej, inget sånt!
Det är både för att jag är sjuk och för att sambon gör så god mat jag blivit fet.
Jag är ju van att rida fler hästar/dag och vara igång mycket. Nu är jag ju sjukskriven och betyyyydligt mindre aktiv.

Jag ska faktiskt till en läkare i Spanien för att utreda både nacke och sköldkörtel/etc. Det är främst därför vi åker dit. Så jag hoppas bli bättre snart. :)

Duktig du varit som tappat hela 8 kg! Hejar vidare på dig!
 
@Novali01 Så duktig du är :) Följer du någon diet eller hur gör du?
Jag borde träna mer, rider ju mindre och just nu sköter dottern stallet och det vill jag ju inte ändra på.
Gick en ordentlig promenad på lunchen och nu har jag vansinnigt ont i höften. Rätt in där benet sitter fast i kroppen :(
@tuaphua Ha en skön semester. Hoppas doktorn kan hjälpa dig.
 
Men vad duktig du är @Novali01.
Jag gick ner en 6 kg i höstas/ vintras men nu vete fasen:p..

Ha en riktigt skön semester @tuaphua!

Blev lite kort mitt förra inlägg idag men Loppan var riktigt trevlig och fin. Är lite strak och strutig i början men å vad jag gillar min gamla tränares hjälp att få henne så mycket rundare och att våga lita på mig själv lite mer. Red lite öppna för att sedan gå in i diagonalsluta. Tränaren tyckte jag satt bra och det kändes också gabska bra.
Å den lille pluttskithästen som fick utgå två lc starter i lördags;). Skämt åsido.
Tycker barnet och hon sett himla harmoniska ut på träning men dom borde nog ha synkats ihop mer för det ska fungera..
Jag ska starta den 28:de och hoppas hon håller sig på mattan. Hon är iallafall himla rolig med sin "bordercollieinställning" lilla Loppisen.
Bellona ska få komma till tränaren lite också och bo över på lite tillridningsen när hon är mer igång och då hoppas jag vi ska hitta ihop igen..Lilla fina:heart.
 
@fio är värre....hon har gått ned 15 kg!:love: Det är mitt mål....:cool:

Ja, man tappar fort @Maui när man inte rider ordentligt och tränar, jag vet efter mina skador....och jag får jätteont överallt när jag slutar rida så trots att man inte tycker det ger så mycket träning så tycker nog kroppen det iaf.

@polly p Kul att du iaf har Loppan att tävla på nu då, och ja, låt barnet träna programridning innan hon tävlar så går det bättre nästa gång. Framförallt skyll inte på hästen...;)
:D
 
Det går bra nu :banghead:
Kom till stallet igår och skulle ta in F, han vill inte komma som han brukar. Visar sig att han troligen blivit sparkad av kompisen på sidan av bogen och stod med ett blödande sår samt var rejält halt. Beslutade mig för att köra in honom till Strömsholm (tur vi har nära), och det var ganska klokt. Såret hade en rejäl ficka som tur var så gick den inte in i någon led. Eftersom han var så pass halt så blev det även röntgen för att utesluta spricka/fraktur. Bilderna blev dock otydliga så fick komplettera med ultraljud. På ultraljudet syntes det att skelettet hade en liten oregelbunden struktur på ett område, men det skulle troligtvis inte vara någon större fara.
Idag var han nästintill ohalt och såret såg riktigt bra ut. Hoppas att det fortsätter så!
 
@twiga Hur går det med såret?
@happyrider Hur har det gått med hästletandet? Hittat nån trevlig?

Vår nye kille är riktigt trevlig :) Testade att löshoppa lite idag och det gjorde han glatt även om han såg lite "strakbent" ut.:D
Hoppade tom vattenmattan under sista hindret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 630
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 322
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp