Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag skulle pålle få röra på fläsket lite. Jag har varit borta över midsommar.
Vi tömkörde idag för att rida imorgon på lite avrastad häst.
Vi var på utebanan vid stallet. Nu kan jag checka av träning med betäckande idiot-hingst bredvid banan också. Bra miljöträning..
Pålle var piggelin men skötte sig ok. Han har inte fått olja nu när jag varit borta. Så både vila och ingen olja blir lite mer tryck i djuret.
Tror jag ska tömköra honom några repor ute innan jag börjar rida ut igen. Så minskar risken att jag gör illa mig iom att jag är så otränad. Även om jag inte åker av verkar inte min kropp palla rycken om han slänger sig.
Leda honom ute blir inte samma som om han själv går före. Och i töm kan jag ju påverka mer än om jag bara skickar honom före.
Jag har saknat min pys iaf nu när jag var borta!
 
indexshare.php
Att det ska krångla...
Det funkar inte att lägga in bilder längre :(:confused:
 
Var på hoppträning med min lilla Pålla i förrgår....hon är inte till salu nu....(gaaaah vad ska sambon säga????:eek::eek::eek:)

Och igår var det dags för dressyrträning med Misty, och jag kunde sitta ned HELA passet! Var så himla roligt även om hon skjuter ut alla kroppsdelar, hon har dubbelt så många såna som alla andra hästar=överrörlig som hejsan, så gick det att rida henne framåt o till slut få henne att gå i ramen utan att vingla hit o dit! Sååååå härlig känsla!:love:
 
19598686_10154785351347709_3540249851690613219_n.jpg

Vi har både haft ledigt och jobbat. Igår var vi iväg och tränade för Lottie och jag vet inte vem som var svettigast jag eller hästen, det rann om oss. Det var som hon sa "det är absolut inte lättare att rida en häst som är på jobbet hela passet", det blir lätt att jag slutar jobba om jag ens börjar för hästen tuffar och tuffar. Det blir lätt att jag bara hamnar ovanpå med benen utåt och åker med, rider inte med mellandelen. Men oj va härligt det är när man känner sig lycklig efter ett sådant jobb. Man vill bara ha mer.
Känslan innan var ju ren skit, jag kom iväg från jobbet 1,5 timmar senare än planerat och försökte verkligen vara lugn för att inte jaga upp Lilla H, hon är ju superkänslig för sådant. När jag kopplar transporten får jag meddelande om att hon ligger före i schemat.... jo, men ja, det gjorde inte jag. Andas i fyrkant och glöm meddelandet.
 
Uteritt idag med:). Sällskap med ponnyfälttävlansekipage och dennes mor. Även hon ft ryttare så idag var det en fartfylld tur :D..
Roligt att även Bellona tänder till. Loppan var redigt på tårna vi dottern och Loppan fick ta täten..

Äldsta dottern å Loppispropp:
20170622_180829_zpsstjtqzwa.jpg

20170622_180721_zpsgsvhrpre.jpg
20170622_180518_zpsgdhkxfwz.jpg

Midsommarselfe med snygga hjälmen jag hittade i sommarstallet då dottern slarvat bort sin. Måste nog investera i ny ändå..
20170622_181754_zpszjqyfjio.jpg

Lite från tävlingen häromsist när jag nu ändå kommer ihåg hur jag lägger in bilder:D
IMG_20170617_183050_715_zpscjiwmp3a.jpg

FB_IMG_1497718511107_zpstsquhpxb.jpg


Synd inte fulast knoppar vinner några priser :laugh:..inte helt lätt när hon kliar man:grin:..
 
Vad tråkigt att du känner så!
Man måste ju inte tävla. Jag tex tävlar ju inte alls sen många år. Jag tränar dock oftast väldigt flitigt och har höga mål.

Men VILL du tävla så kanske du kan börja åka på programridningar och få träna på tävlingsridning på annat vis. En del gör det ju väldigt tävlingslikt.

Ni ser jättefina ut på bilden tycker jag!

Tack :) Vi har ju varit ute, mycket, på både tävling och programridning. Men det är som om allt bara knyter sig, det handlar såklart mest om mig men jag påverkar ju hästen och så är vi i gungning med nerver och prestationsångest. Fast du har rätt, det blir programridningar framöver om vi ska ut, så tar vi en sak i taget.
 
Jag fick lite fnatt :banghead: och plötsligt är jag anmäld till en tävling till :p. Är ju så lätt och trevligt när man sitter i köket o planerar.
Såg jag inte att du också är anmäld @EllaBella till Harplinge? Vi får väl peppa varandra ;)
Jag är inte nervös när jag väl sitter på hästen och börjar rida men när jag tävlade Rivica och trodde att hon skulle bli spänd och det skulle bli pannkaka blev jag i en dålig stämning som smittade av sig på henne och hon blev precis sån som jag inte ville. Det klarade jag inte av att lösa och till sist var det inte kul att rida henne alls :(.

Självklart ska du tävla :) Jo, jag var anmäld men avanmälde för jag kände att "detta går ju bara utför" och behöver pausa med Lilla H, precis som du skriver om Rivica känner jag att vi har det. Jag sätter oss i en känslobubbla som vi inte kommer ur. Men mycket blir ju bättre, bilresorna och framridningarna har ju blivit riktigt bra så nu ska vi lära oss att inte hoppa i bubblan på vägen mellan framridningen och tävlingsbanan.
 
Håller med @Tessalonica mental träning är kanonbra o du kan köra det själv! Googla lite så kommer flera olika videos upp om hur man tränar sig själv att fokusera och då per automatik glömmer man nervositen. Jag blir alltid hypernervös inför banhoppningen, är min akilleshäl, och har lärt mig känna igen när jag blir extremt trött helt plötsligt, eller fastnar i tänket: Jag ska ALDRIG mer utsätta mig för detta, någon annan får rida min fina häst!, då tänker jag, ofta högt, nu är du nervös igen Monika, fokusera på banan, var är 1:an??? hur många språng till 2:an??? och när jag på nåt sätt gör mig själv medveten om varför jag mår som jag mår då blir allt lite bättre. Ju fler tävlingar jag gjort detta på desto bättre har det gått för mig i banhoppningen. Dressyr blir jag aldrig nervös över, för mig är det ju inte ett moment där jag sätter nån press på mig själv utan jag blir glad o lagom taggad när jag sitter upp. Så hitta nåt moment där du känner dig glad o lugn, fokusera sen på det vid framridningen och upprepa för dig själv att du KAN det här o det kommer gå bra!

Ja, mental träning måste det bli. Det måste ju gå att komma ur det tänker jag.
 
Trimmat båda pållarna på bana idag.
Så olika dom är..
Loppan kändes mest som en symaskin i jämförelse. Fick inte till någon vettig ridning alls. Men ridbaban har inte så himla kul underlag och sen kanske hon hade lite träningsvärk? Dottern var på lite basic hopp/bomträning igår..hon fick ju ok från veterinären och vi har ju ändå tagit det försiktigt men tänk om hon inte klarade det:(..
Hon såg iallafall väldigt lycklig och fin ut igår.

Den räkan fintade mig med när jag skulle ta ut henne från hagen.
Bellona trängde sig ut med och så hade jag två glada fixar som försvann likt en avlöning:devil:..
Stängde fort om ettåringen vi har på bete och tog upp jakten.
Tur dom inte drog in till byn.
Gick rätt fort att fånga in dom med lite havreskrammel..
Att jag inte lär mig vilken räv hon är;)..
 
@EllaBella Jag fick avanmälan till Harplinge. Kom på att vi skulle på fest just den dagen så jag skulle inte hinna :angel:
Anmälde istället till Olsegården igen.
Såg att Krk har C-r som @fio sa. Fanns inga LA att rida :mad: så jag fick kontakta klubben så nu ska de förhoppningsvis lägga till LA3 :D

Red lektion igår och var lite off själv. Hade ingen go i mig själv och spanade efter nästa ryttare så jag skulle få avsluta. Då blir det inte riktigt bra. Stackars häst så dåligt jag förberedde henne på vad jag skulle göra :crazy:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
186
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 003
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 399
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 835
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp