Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misty o jag har varit på äventyr igen! Denna gång ända ner i Kronobergs djupa skogar....:eek: Som vanligt är hon en pärla att ha med sig, sköter sig hela tiden o gör sitt bästa. Vi fick 65,5% i dressyren o för en gång skull var domarens siffror och min känsla helt överens!:D Bansträckningen i hoppningen lämnade en hel del att önska i alla klasser, t ex plaskade folk omkring i vattenhindret precis bredvid ett 90 klasshinder...:confused::mad: och hon är inte riktigt "med" mig ännu, dvs brister lite i sin koncentration på typiskt unghästvis men efter 3 starter får man inte förvänta sig mer, så 2 ned. Men terrängen....:love::love: herregud vilken häst! Stencool i startfållan o sen bara hon bjuder på allt hela banan runt! Oavsett bansträckning så är hon verkligen med mig hela tiden! Älskar min Påwne....:heart

Liten film:
 
19642756_10154803000682709_7196343166423150716_n.jpg


I helgen har jag fått hjälp av ena sonens flickvän att motionera hästarna, perfekt. Hon hade ett helt annat tempo i sig än vad jag brukar ha, Lilla H älskade det och Sally var nästan chockad vi fick riktigt svårt att hänga med i svängarna. Men va roligt det är att rida, vissa gånger vill man att rundan aldrig tar slut.
 
Misty o jag har varit på äventyr igen! Denna gång ända ner i Kronobergs djupa skogar....:eek: Som vanligt är hon en pärla att ha med sig, sköter sig hela tiden o gör sitt bästa. Vi fick 65,5% i dressyren o för en gång skull var domarens siffror och min känsla helt överens!:D Bansträckningen i hoppningen lämnade en hel del att önska i alla klasser, t ex plaskade folk omkring i vattenhindret precis bredvid ett 90 klasshinder...:confused::mad: och hon är inte riktigt "med" mig ännu, dvs brister lite i sin koncentration på typiskt unghästvis men efter 3 starter får man inte förvänta sig mer, så 2 ned. Men terrängen....:love::love: herregud vilken häst! Stencool i startfållan o sen bara hon bjuder på allt hela banan runt! Oavsett bansträckning så är hon verkligen med mig hela tiden! Älskar min Påwne....:heart

Liten film:

Va bra ni är och vilken häst att njuta av :)
 
19731894_10154813322337709_8004700839169748526_n.jpg


Jaha, då var det jag igen. Igår var det återigen träning för Lottie och nu hade jag bestämt mig för att "jag ska visa att jag faktiskt kan komma ner i sadeln, och jag kan mer än vad jag tror" Visst är det märkligt att man måste bestämma sig för det, det borde ju vara inprogrammerat tycker man. Hon är så bra, Lottie, pratar först och kollar av vad man har för tankar och hur man har tänkt passet och vad syftet är. Hon stannar upp en ibland och fångar in en och så blir det lite prat igen och tips och råd. Gör om gör rätt på ett för mig superbra sätt.
Vi, jag och Lilla H, uppnådde dagens mission och vi (jag) var sådär löjligt lycklig över min häst efter träningen. Jag fick hjälp denna gången också att bli filmad, tänk att en häst som känns så "en på miljonen" kan vara så ordinär (hahahaha)
Senare på kvällen red jag ett pass med Sally och det gick ju också bra men hon är så jäkla mycket häst, går fram som en ångvält.
Jag är själv hemma och får känna på lite hur framtiden kanske kommer se ut. Mannen och mellansonen jobbar borta, lillkillen sover hos kompisar och stora sonen har ju flyttat hemifrån för längesedan. Lite tråkigt att laga middag till sig själv och sedan äta den ensam. Men man hinner med ganska mycket och nu när det är ljust försvinner ju tiden fort.
 
19731894_10154813322337709_8004700839169748526_n.jpg


Jaha, då var det jag igen. Igår var det återigen träning för Lottie och nu hade jag bestämt mig för att "jag ska visa att jag faktiskt kan komma ner i sadeln, och jag kan mer än vad jag tror" Visst är det märkligt att man måste bestämma sig för det, det borde ju vara inprogrammerat tycker man. Hon är så bra, Lottie, pratar först och kollar av vad man har för tankar och hur man har tänkt passet och vad syftet är. Hon stannar upp en ibland och fångar in en och så blir det lite prat igen och tips och råd. Gör om gör rätt på ett för mig superbra sätt.
Vi, jag och Lilla H, uppnådde dagens mission och vi (jag) var sådär löjligt lycklig över min häst efter träningen. Jag fick hjälp denna gången också att bli filmad, tänk att en häst som känns så "en på miljonen" kan vara så ordinär (hahahaha)
Senare på kvällen red jag ett pass med Sally och det gick ju också bra men hon är så jäkla mycket häst, går fram som en ångvält.
Jag är själv hemma och får känna på lite hur framtiden kanske kommer se ut. Mannen och mellansonen jobbar borta, lillkillen sover hos kompisar och stora sonen har ju flyttat hemifrån för längesedan. Lite tråkigt att laga middag till sig själv och sedan äta den ensam. Men man hinner med ganska mycket och nu när det är ljust försvinner ju tiden fort.
Ser ju jättebra ut på bilder iaf! :)

Ang att vara själv hemma så är jag det med o jag ÄLSKAR det! :banana:Ingen som tjatar, ingen som måste ha middag, jag lever på frysta räkor och stupar i säng kl 2130! Jag gör vad jag vill hela kvällarna och det är underbart!:bump:
 
Ja men dom har inte helt klart med boende än och det är ju lägenhetsbrist överallt..
Visst ska vi komma överens om pris mm men jag kan inte glädjas fullt ut innan det är skrivet..
Kändes som vi är mycket närmre vårt drömställe än jag vågat hoppas på.

Men saker kan alltid skita sig.
Hoppas ni får huset :) När vet ni hur det blir?

Du är så himla flitig @EllaBella Rider nästan alltid två hästar och kör till ridhus.

Igår slutade jag tidigare och orkade rida ut på Marco. Körde till skogen längst bort där man kan hålla igång lite mer.
Han bet mig :mad: när jag drog gjorden. Är det tacken att jag tar honom till skogen :(

Sen orkade jag rida lektion som gick riktigt bra trots att jag var jättetrött. Är himla trött varje dag tycker jag.
Nästa vecka blir det en tripp till Falsterbo tisdag till onsdag. Ska bli trevligt.
 
Misty o jag har varit på äventyr igen! Denna gång ända ner i Kronobergs djupa skogar....:eek: Som vanligt är hon en pärla att ha med sig, sköter sig hela tiden o gör sitt bästa. Vi fick 65,5% i dressyren o för en gång skull var domarens siffror och min känsla helt överens!:D Bansträckningen i hoppningen lämnade en hel del att önska i alla klasser, t ex plaskade folk omkring i vattenhindret precis bredvid ett 90 klasshinder...:confused::mad: och hon är inte riktigt "med" mig ännu, dvs brister lite i sin koncentration på typiskt unghästvis men efter 3 starter får man inte förvänta sig mer, så 2 ned. Men terrängen....:love::love: herregud vilken häst! Stencool i startfållan o sen bara hon bjuder på allt hela banan runt! Oavsett bansträckning så är hon verkligen med mig hela tiden! Älskar min Påwne....:heart

Liten film:
Förstår att du är glad i den ! Ser jättefint ut!
 
@Maui Vi ska kontakta dem igen i början på nästa vecka.
Är ju lite ovisst på många plan men är vårat drömställe så vi lever på hoppet;).
Dom kan ju ge oss ett för högt utgångspris eller att dom inte hittar boende som tilltalar dem på länge även om vi inte sitter i sjön men flera år är jag inte beredd att vänta på ett hus.

Vi ska ha en ny träff om ett tag kom vi överens om.
Då blir det väl tydligare med pris mm.
Dom hade väl iofs inte velat träffat oss och ge oss husvisning mm om dom inte var intresserade av att sälja till oss:p.

Vi får se..spännande.
 
Bellona lyckades trampa av höger fram i lördags. Hovis kom i måndags och fixade båda.
Vänstra var ju ha sargad och där slog mannen min temporärt på en.

Idag kändes hon halt i trav.
Ska ta ur en sån då hovslagaren trodde på sömtryck. Suck..
Fick avboka min tilltänkta sadelprovning med då jag lyckats köra sönder min trailer..
Blir lite trött:crazy:..
Rätt smart att släppa handbromsen:devil:
 
Ser ju jättebra ut på bilder iaf! :)

Ang att vara själv hemma så är jag det med o jag ÄLSKAR det! :banana:Ingen som tjatar, ingen som måste ha middag, jag lever på frysta räkor och stupar i säng kl 2130! Jag gör vad jag vill hela kvällarna och det är underbart!:bump:

Jag håller med, bara att just matbiten är tråkig tycker jag. Själv stupar jag i säng vid 23:30 och tänker "imorgon ska jag vara lite mer huslig", men imorgon skjuts ju hela tiden på framtiden...
 
Hoppas ni får huset :) När vet ni hur det blir?

Du är så himla flitig @EllaBella Rider nästan alltid två hästar och kör till ridhus.

Igår slutade jag tidigare och orkade rida ut på Marco. Körde till skogen längst bort där man kan hålla igång lite mer.
Han bet mig :mad: när jag drog gjorden. Är det tacken att jag tar honom till skogen :(

Sen orkade jag rida lektion som gick riktigt bra trots att jag var jättetrött. Är himla trött varje dag tycker jag.
Nästa vecka blir det en tripp till Falsterbo tisdag till onsdag. Ska bli trevligt.

Tack :) Skönt att få feedback, själv tycker jag mest att jag irrar runt, kör mest bil, och får inget riktigt färdigt. Jag försöker ju ha igång hästarna men jag vet att efter ett tag stupar jag och så får jag börja om efter ett par veckor.... Men just nu är vi inne i ett stim och försöker flyta med.

Surt när de nyper, det gör så jäklans ont, Lilla H kan också göra så ibland, man får hålla ett getöga på henne annars plötsligt sitter hon där. Likadant med täcken, jag måste ta det millimeter för millimeter, hon är så känslig det går inte bara att dra åt/spänna.

Här är en till som är trött som en gnu och skyller de röda svullna, rinnande ögonen på pollenallergi.... men semester ska blir skönt.
 
19665527_10154817264852709_1166978781265234187_n.jpg


Nu var det Sallys tur att åka på träning. Ett riktigt svettigt pass men det kändes bra. Roligt när man blir filmad och man tycker att det ser bättre ut än vad det känns, helt tvärtom mot Lilla H.
Hon ser mer ut som en dressyrloppa än din vita? I vilket fall är bägge jättefina!
 
Och jag börjar min semester idag :banana:
Firar med att tatuera mig :D:D:bump:

Nähä.. :D. Spännande:)! Vad blir det då?
Jag är helt ogaddad men här en liten fundering på att skriva help på vristen eller något diskret ställe..
Är ju begynnelseboksäver på mina fyra viktigaste ting i livet:
Hästar, Elsa Linnea Per ;)..

Men sen känns det som det kan se lite destruktivt ut eller något..

Dottern gjorde en fin häst/evighetstecken på sin ankel..

Underbart med semester..jag kör på en vecka till..
 
Dubbellongerade Bellona lite på åkern och i höger varv syns en liten rörelsestörning:(.

Får vila lite.
Hon är så platt nu så jag misstänker att hon är sulöm. Iom hon traskade sönder hovarna när hon trampade av sig skon .

Vet inte om det skulle hjälpa med sulor?
Pluttan:heart..
Klantigare häst har jag sällan skådat.
Igår tog hon en rejäl tugga av torrfoder till katten. Det stod så lägligt i höjd på diskbänken..
Tror inte det var den största gastronimiska upplevelsen heller ( att det inte är lämpligt med animalisk föds behöver jag inte upplysas om;)..)

Idag var hon svartbrun av lera upp till bakknäna. Dom andra hästarna var helt torra och rena.
Inte lätt när man kommer från en plätt hage i Skåne utan surdiken mm..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
149
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 812
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 362
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp