Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
indexshare.php
fel...
 
Ska troligtvis på träning..Sista på ett tag då tränaren har semester sedan..
Troligtvis för beroende på hur hennes hov ser ut och hur hon verkar..
Hade trampat av sig illa igår men vi fick på en sko.
Hovis kommer ikväll.
Men vad fasen gör man åt sköra hovar? Suck :(
Sedan blev vi av med ena sällskapshästen.
Så nu kan vi inte rida ut ihop men antingen får åringen åka tillbaka eller så kommer det upp en annan.
Är dock betydligt sämre bete än jag trodde..

Men vi ska titta på en gård på söndag :)..

En liten hästgård. Så det är som att leta nål i höstack då jag/vi vill bli kvar i närområdet.

Meeen..nu ska vi prata med det äldre paret som bor i vår drömgård.
Den har det mesta vi söker men prisbilden kanske blir högre än vi tänkt och renoveringsbehov finns..

Min man har tidigare kontaktat sonen till dessa och haft en dialog om dom ev ska sälja ( då det hörts ryktas om detta "på byn".
Dom har börjat titta på lgh/annat boende.
 
19642495_10154796524742709_2889682670841155488_n.jpg


Jag har ju också en fux, fast -10, som jag är galet partisk över :love: Jag tycker hon är sin pappa upp i dagen (de nedre bilderna). Hon är helt motsatsen till Lilla H, fast åt andra hållet så att säga. Med andra ord får jag jobba mycket mer vilket inte ligger i min lata natur ;)
Men hörrni, hur trött kan man bli på sig själv när bitterheten griper tag i en. Kompisar är ute och tävlar och den ena går bättre än den andre, då surar jag och tänker "jag säljer dem och köper en häst som bara gör"
Fast sedan tänker jag vidare att ingen häst bara gör, om inte ryttaren bara gör och då faller ju liksom hela min plan. Men Lilla h är väl lite för känslig för mig, lite för mycket arbetsmyra och Sally lite för försiktig och framförallt har jag lite för mycket för lite tid..... Men, som den envetne får tänka "jag ska klara det"
 
19642495_10154796524742709_2889682670841155488_n.jpg


Jag har ju också en fux, fast -10, som jag är galet partisk över :love: Jag tycker hon är sin pappa upp i dagen (de nedre bilderna). Hon är helt motsatsen till Lilla H, fast åt andra hållet så att säga. Med andra ord får jag jobba mycket mer vilket inte ligger i min lata natur ;)
Men hörrni, hur trött kan man bli på sig själv när bitterheten griper tag i en. Kompisar är ute och tävlar och den ena går bättre än den andre, då surar jag och tänker "jag säljer dem och köper en häst som bara gör"
Fast sedan tänker jag vidare att ingen häst bara gör, om inte ryttaren bara gör och då faller ju liksom hela min plan. Men Lilla h är väl lite för känslig för mig, lite för mycket arbetsmyra och Sally lite för försiktig och framförallt har jag lite för mycket för lite tid..... Men, som den envetne får tänka "jag ska klara det"
Du får ju skriva vem pappan är :p så bra kan jag inte hingstarna. Men jag fuskade och kollade i tdb, så nu vet jag :D och visst är de lika.
Finns nog ingen häst som bara gör :confused: Man får nog rida lite själv också ;)
 
Åh en fux också :love: @EllaBella
Du vet väl att alla hästar är välkomna i denna tråden bara man haft en nollsexa någon gång :angel:
Min ursprungliga "trådhäst" fick somna in 2013 :cry: men jag hänger mig kvar här för det är så trevligt här :banana:
Min lilla fuxfröken är en tolva :heart
Jag har ingen nollsexa heller längre. Nu har vi nollåttor :eek: hur låter det? Men ungdomarna idag vet väl inte vad en nollåtta är :rofl:
 
Jag har ingen nollsexa heller längre. Nu har vi nollåttor :eek: hur låter det? Men ungdomarna idag vet väl inte vad en nollåtta är :rofl:

Synd, jag hade behövt en "bara gör" häst :meh:
Nej, mina ungdomar vet inte vad en nollåtta är :laugh: Vi pratade om det när vi var där förra sommaren, då säger min minsta kille "jaha, då har vi 070" :nailbiting::laugh::laugh::laugh: Tänk va lite det vet om vad vi vet och vice versa
 
Idag har Julia och jag varit på Ale-Jennylund och tävlat. Första tävlingen sedan Åby i april, vi hoppade 90+100 och faktiskt avd A och bra gick det med så fröken var nolla i bägge klasserna. Nyttigt att hoppa lite fler hinder i följd men den största anledningen var att det var över 60 starter i 100 avd a så jag orkade inte vänta till avd B :p
 
Idag har Julia och jag varit på Ale-Jennylund och tävlat. Första tävlingen sedan Åby i april, vi hoppade 90+100 och faktiskt avd A och bra gick det med så fröken var nolla i bägge klasserna. Nyttigt att hoppa lite fler hinder i följd men den största anledningen var att det var över 60 starter i 100 avd a så jag orkade inte vänta till avd B :p


Ja jag tänkte precis fråga hur det går för dig!
 
Jag känner mig alldeles i rus efter att varit och tittat på gården..
Hoppas hoppas..vill ha:arghh:
9 ha varav 7 bete resten skog. Stor ladugård med fin fähusdel. Blir väl fyra stora boxar. Lillstuga vid dammen. Glasveranda. Asfalt.
15 min skritttur till ridhus..
Men vi får se..mycket kan hända.
 
Jag känner mig alldeles i rus efter att varit och tittat på gården..
Hoppas hoppas..vill ha:arghh:
9 ha varav 7 bete resten skog. Stor ladugård med fin fähusdel. Blir väl fyra stora boxar. Lillstuga vid dammen. Glasveranda. Asfalt.
15 min skritttur till ridhus..
Men vi får se..mycket kan hända.

Ligger det runt Tranemo?
 
Ligger det runt Tranemo?
Ja det gör det.
Finns inte på hemnet.

Vi har varit i kontakt med sonen till paret först då det har sagts att dom funderar på försäljning.
Nu var vi där och dom visade gården och vi diskuterade tillvägagångssätt vid köp men mycket kan hända..
 
Ja det gör det.
Finns inte på hemnet.

Vi har varit i kontakt med sonen till paret först då det har sagts att dom funderar på försäljning.
Nu var vi där och dom visade gården och vi diskuterade tillvägagångssätt vid köp men mycket kan hända..

Aha, jag fattade det som att det var budgivning du oroade dig för. Men dåså , då är det väl bara att komma överens om ett pris eller?
 
Aha, jag fattade det som att det var budgivning du oroade dig för. Men dåså , då är det väl bara att komma överens om ett pris eller?

Ja men dom har inte helt klart med boende än och det är ju lägenhetsbrist överallt..
Visst ska vi komma överens om pris mm men jag kan inte glädjas fullt ut innan det är skrivet..
Kändes som vi är mycket närmre vårt drömställe än jag vågat hoppas på.

Men saker kan alltid skita sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
162
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 067
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 232
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp