Bukefalos 28 år!

Nu är hon kastrerad!!!

Sv: Nu är hon kastrerad!!!

TinyWiny, du är verkligen en UNDERBAR människa!
Du har gjort min dag ska du veta.
Blev så glad när jag såg den här tråden igen och att allt
går bra! Vildkatter är svåra men du har verkligen fått en
plats i kattens hjärta, det är återigen inte lätt att få hos en
katt som fått klara sig själv från början.
Du har varit så tålmodig och jag är så glad att hon träffade just dig i sitt liv så jag blir tårögd!
Hoppas få mer uppdatering och många kramar till dig och
missen!:love:
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

TinyWiny, du är verkligen en UNDERBAR människa!
Du har gjort min dag ska du veta.
Blev så glad när jag såg den här tråden igen och att allt
går bra! Vildkatter är svåra men du har verkligen fått en
plats i kattens hjärta, det är återigen inte lätt att få hos en
katt som fått klara sig själv från början.
Du har varit så tålmodig och jag är så glad att hon träffade just dig i sitt liv så jag blir tårögd!
Hoppas få mer uppdatering och många kramar till dig och
missen!:love:

Tack, visst ska jag fortsätta uppdatera:laugh: vet du, jag är också väldigt glad att hon vill finnas i mitt liv:love:
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Man blir bara så glad av din och kisses solskenshistoria. :love:

Jag ville ju som många andra barn ta hand om alla djur när jag var liten men jag kunde aldrig drömma om att få ett sådant här fint förtroende, jag blir också glad:D
Men jag kan erkänna att inatt när jag läste igenom hela tråden och mindes så rann tårarna...dels för de ungar vi aldrig hittade i tid och dels för hur hemskt det måste varit för henne att vara så rädd, men jag log också av tacksamhet och glädje över alla peppande svar och hur bra det faktiskt är nu.

Hon är faktiskt orsaken till att jag inte kan flytta härifrån så länge hon finns här, jag skulle aldrig kunna ta med henne för det hade varit elakt mot henne och jag skulle heller aldrig kunna lämna henne av rädsla att hon aldrig mer skulle våga sig fram.
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

:love:
Japp. Underbar historia. All heder till dig! Jag försökte mig på nåt liknande en gång, dessvärre slutade det inte lyckligt.
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Vad tråkigt att det inte slutade bra:( Vad hände?

Och tack:)

Det var en vild stallkatt, som jag matade. Hon hade fått ungar tidigare, som hade dött, eftersom gårdsägaren inte brydde sig om katterna alls. Jag spenderade ett år med att försöka vänja henne vid mig, och till sist kunde jag stryka henne över huvudet när hon åt burkmat. Plötsligt var jag tvungen att flytta från stallet pga gårdsägarens hat mot min häst. Jag hade ungefär en vecka på mig innan jag måste bort, och började då mata katten inne i en transportbur, för att när dagen kom kunna slå igen grinden bakom henne och ta med henne därifrån.

Tyvärr lyckades jag inte stänga in henne, utan var tvungen att flytta utan henne. jag återvände fortfarande dit och matade henne i smyg länge. En dag var hon mycket sjuk. Hon låg hopkrupen på vägen med ena ögat jättestort och grågrönt, och hon var utmärglad.

jag hörde av mig genast till min lokala katthjälp, som lovade att försöka fånga henne och prata vett i gubben som inte skötte henne. de hörde aldrig av sig igen, antagligen för att gubben i fråga är känd för att peka geväret mot "inkräktare".

Sedan den dagen såg jag aldrig min fina Mizuki mer :cry:
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Det var en vild stallkatt, som jag matade. Hon hade fått ungar tidigare, som hade dött, eftersom gårdsägaren inte brydde sig om katterna alls. Jag spenderade ett år med att försöka vänja henne vid mig, och till sist kunde jag stryka henne över huvudet när hon åt burkmat. Plötsligt var jag tvungen att flytta från stallet pga gårdsägarens hat mot min häst. Jag hade ungefär en vecka på mig innan jag måste bort, och började då mata katten inne i en transportbur, för att när dagen kom kunna slå igen grinden bakom henne och ta med henne därifrån.

Tyvärr lyckades jag inte stänga in henne, utan var tvungen att flytta utan henne. jag återvände fortfarande dit och matade henne i smyg länge. En dag var hon mycket sjuk. Hon låg hopkrupen på vägen med ena ögat jättestort och grågrönt, och hon var utmärglad.

jag hörde av mig genast till min lokala katthjälp, som lovade att försöka fånga henne och prata vett i gubben som inte skötte henne. de hörde aldrig av sig igen, antagligen för att gubben i fråga är känd för att peka geväret mot "inkräktare".

Sedan den dagen såg jag aldrig min fina Mizuki mer :cry:

Vad sorgligt:cry: vad fint av dej att ändå försöka hjälpa henne.
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Dags för en uppdatering igen!

"Vildkatten" har ju verkligen haft andledning att vara i stallet denna vinter när det har varit/är så kallt och hon blir mer och mer tam.
Häromdagen när jag kom ut så satt hon i en snödriva och väntade på mej:love: hon la sig ner och rullade framför mina fötter precis som de övriga brukar göra för att visa sin glädje över att se mej. För mej var det absolut det ultimata beviset på att hon litar på mej för innan hade hon aldrig haft en tanke på att göra sig så "lättskadad" och utelämnad.

Hon är en mycket pratsam dam med egna små ljud som talar om vad hon vill. Hon kan sitta i gången och morrjama på sitt speciella sätt när hon vill ha uppmärksamhet och numera gör hon det även om det är andra människor med i stallet.

Vi har ju inrett en av boxarna till katterna där de har sina bäddar och en väldig massa halm som de kan greja i och den här vintern har de verkligen använt sin grislampa när det har gått ner till nollan i stallet.

Jag sa till dottern igår att hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att hon var dräktig för hon börjar bli tjock:o Vi insåg ännu en gång vilken enorm tur vi har haft som fick hjälpa henne till ett bättre liv, att hon ens lever är verkligen ett under.
Hon är ju fortfarande lika liten som en fyra-femmånaders kattunge men hon ser ut som hälsan själv.

Min önskan om att få klappa henne gav utdelning häromdagen, jag strök henne försiktigt över ryggen när hon satt och åt:love: det var så att tårarna kom:cry: av glädje och lycka över att hon lät oss hjälpa henne och över att få komma henne så nära.

Eftersom hon numera tillbringar så mycket tid i stallet så har hon t.om börjat leka med de andra katterna, förut tittade hon på och kunde gosa ibland men nu leker hon:laugh:

Jag var väldigt rädd att de alla skulle bli mindre sociala när jag var tvungen att ta bort den äldsta och socialaste av dem alla, det var han som visade de andra att vi var ofarliga och ganska behändiga eftersom de fick mat.
Han fick ju så svår astma och fick förändringar i lungor och luftrör så veterinären ansåg också att medicinering var utesluten, det gick så fort att det inte fanns något att göra.
Det var ett tårfyllt farväl och jag saknar honom så mycket:cry:
Han ligger numera begravd brevid min älskade gammelhund i trädgården.

Jag är så glad och tacksam över att jag fick chansen, chansen att bo så här så att jag kan ta hand om dem som inte hade något hem.
Om jag någonsin flyttar härifrån så vet jag nu att jo, jag skulle kunna fånga in dem allihop och ta med dem och det känns väldigt bra även om jag hoppas att jag aldrig behöver flytta härifrån och utsätta dem för all den stress det skulle innebära.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

jag älskar att läsa dina uppdateringar, jag blir helt varm i själen :love:
Du är en underbar människa!!!
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Vilken jättefin tråd det här var. Man blir alldeles varm i hjärtat.

Vi har en vildkatt i stallet som flyttade in en dag för snart två år sedan. Han är otroligt läcker (raskatt eller i vart fall korsning) och med en enorm integritet. När vi insåg att ingen gjorde anspråk på honom och han definitivt inte tänkte flytta ut eller så lyckades vi fånga in honom och kastrera (och kolla så att han inte var chippad). Han är alltid närvarande i stallet och är jättesocial - på håll. Leker gärna i närheten men klappa, det får vi fortfarande inte. Alla pratar med honom i alla fall, och det verkar han gilla. Om man mutar med rå lövbiff eller färska räkor äter han ur handen och slickar fingrarna men man får vara alldeles stilla. Undrar vad för hemskheter han råkat ut för tidigare?
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Vilken jättefin tråd det här var. Man blir alldeles varm i hjärtat.

Vi har en vildkatt i stallet som flyttade in en dag för snart två år sedan. Han är otroligt läcker (raskatt eller i vart fall korsning) och med en enorm integritet. När vi insåg att ingen gjorde anspråk på honom och han definitivt inte tänkte flytta ut eller så lyckades vi fånga in honom och kastrera (och kolla så att han inte var chippad). Han är alltid närvarande i stallet och är jättesocial - på håll. Leker gärna i närheten men klappa, det får vi fortfarande inte. Alla pratar med honom i alla fall, och det verkar han gilla. Om man mutar med rå lövbiff eller färska räkor äter han ur handen och slickar fingrarna men man får vara alldeles stilla. Undrar vad för hemskheter han råkat ut för tidigare?

Vad lustigt att han äter ur handen men inte vill bli klappad! Det är så roligt att höra att fler tar hand om hemlösingar:love:
 
Sv: Nu är hon kastrerad!!!

Asch jag har säkert skrivit det förut men jag kan inte låta bli att göra det igen:

Människa, jag blir så glad och varm ända in i själen varenda gång jag ser dig med dina katt-trådar och uppdateringar :D Tänk om alla kunda värdesätta djur (och främst då katter som annars har så usel status) som du gör.

Härligt att det fortfarande går bra för dig och vildkatten!
 

Liknande trådar

Katthälsa vi har en kastrerad katthona på 4 år. Får vara ute hur mycket hon vill men har ingen kattlucka. Sen i höstas har hon varit inne typ hela...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: bergstopp
·
Katthälsa En av våra hittekatter eller "jag kom hit och nu bor jag här katt" har haft kronisk snuva i snart fyra år, eller iallafall vad jag vet...
2
Svar
21
· Visningar
7 267
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Har en 'liten' stallkatt som kallas för Måns. Han är nu ca 6 år gammal men kom till vårt förra stall för 3 år sedan som helt vild, strök...
Svar
3
· Visningar
866
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp