Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast om Vit gick såsom på bilderna mellan sina utbrott och Rivica var låg och inte på humör så är det ju förståeligt.
 
Fast om Vit gick såsom på bilderna mellan sina utbrott och Rivica var låg och inte på humör så är det ju förståeligt.

Ack vad man kan luras med foton ;) Ja herregud, hade han gått så lite mer än de här femton stegen så hade vi säkert hamnat på över 70% och det känns bra för framtiden faktiskt. :up:
 
Femton steg är ju i rätt riktning iaf. Mer än vad många dressyrryttare på detta forum nånsin får till på tävling!:devil:
 
@Novali01, det är inte plättlätt hur man ska göra..:(
Vi får väl se vart saker landar..Jag känner ju också att det vore kul att ha något att engagera mig i när Loppan inte rids..
I tisdags dängde jag av lillprinsen, då hamnade hans krona ordentligt på sned;).
Lite obra när det inte finns folk hemma tänkte jag med när stridade vidare. Fick bli en lååång tur=trött pålle. Men envis är jag jue..
 
Fast mestadels såg det ut såhär :laugh::laugh:

10402383_10153080575941797_7313469213238814190_n.jpg


10610785_10153080576006797_7409225382196969601_n.jpg


10959500_10153080575881797_6976040302423986848_n.jpg


10171012_10153080575966797_4429828221576278332_n.jpg

Han har ju en jäkla bärighet på bilderna med två fötter i marken. All vikt är ju på bakdelen.. Eller hur var det nu med bärighet.. :P

Fina på andra bilderna iaf!
 
Tjoho, har hel-ledig fredag innan helgjobb. Idag har hon som äger Prins och hennes stalltjej varit här och ridit! Såå kul med vuxensällskap på ridturen! Alla hästar pigga, glada och snälla:)!

Det låter härligt!

KL

Jag har haft ledigt två dagar och varit till kiro ena dagen. Välbehövligt!

Idag red jag lillpys. Jag hade lite hopp om att kunna rida på utebanan i snön. Men det var lite så där nära 0:an. Så jag var osäker. Det blev styltigt tyvärr. Så iom att jag för första gången tänkt rida lektion på över 3 mån så kände jag att jag kanske behövde kunna skritta något iaf och heller kanske inte gasa som en idiot endast för att styltorna skulle släppa.
Vi fick gå in i lilla ridhuset där någon skottat kanterna lite speciellt och inte harvat. Det var några dm djupt och knöligt under några m runt spåret.
Så det blev ett pass i zickzack mellan högarna och på minispår innanför alt delar av medellinjen typ.
Jag var glad över att jag har en vändbar häst som inte har så där jättemycket monstergång direkt. ;)
Tyvärr tillräckligt för att jag inte ska kunna sitta bra nu.. :P

Men han var fin tycker jag! Det lät som fasen i skrittmaskinen utanför och annat.. Men trots vila och att jag inte rider helt hundra så var han bra. Lite het och orastad. Men inga åsikter om arbetet direkt och inga rädslor för saker.
Vi fick till lite mer kvalitet i en del saker som vi tappat. Så det var kul!
Han är urrolig att rida den lilla spelevinken!

Vi har haft teori för ridfröken idag också ett gäng på gården. Kul att så många är intresserade av teorin nu!
Vi fick också alldeles för mkt god fika och mat. Mums!
 
Idag har jag spekulanter på 06:an.
Förra gången var han så superladdad så den tösen vågade bara sktitta honom, blev ingen affär....:p

Igår red jag honom på vår utebana med ganska mycket snö så han fick ta i ordentligt. Förhoppningsvis lite mer sansad idag..
 
Idag har jag spekulanter på 06:an.
Förra gången var han så superladdad så den tösen vågade bara sktitta honom, blev ingen affär....:p

Igår red jag honom på vår utebana med ganska mycket snö så han fick ta i ordentligt. Förhoppningsvis lite mer sansad idag..

Hoppas det gått bra idag!

För mig gick det.. inte alls..
Sjuklig och ingen ridning. Fick nöja mig med teorilektion. Det var ju jätteintressant och bra. Men enormt frustrerande att inte orka rida.
Hoppas det är bättre imorgon! Då kanske jag orkar.

Vaknade inatt av att det kittlade i näsan och jag trodde jag råkat snörvla in hundhår. Så jag fnös till innan jag var riktigt vaken. Inser sen att det rinner ur näsan. Trodde förkylningen blivit värre och kände mig äcklig som förmodligen snorat ner kudden/lakarn. Tänder lampan och det är blod överallt. :O
Näsblod alltså..
Jag har lätt att blöda näsblod. Och nu testar jag en medicin som kan ha som biverkan att man blöder mer. Får se om det här är ihållande. Isf får jag ju sluta med dem. Usch vad vidrigt det såg ut!

Ska jag rida imorgon tänker jag beväpna mig med papper om det skulle starta. Tänker inte avbryta lektionen! Ridfröken kanske skulle tycka det vore kul om jag red med tamponger i näsan. Kanske kan bjussa på det. :P
Men då måste jag vara frisk!
 
Hoppas det gått bra idag!

För mig gick det.. inte alls..
Sjuklig och ingen ridning. Fick nöja mig med teorilektion. Det var ju jätteintressant och bra. Men enormt frustrerande att inte orka rida.
Hoppas det är bättre imorgon! Då kanske jag orkar.

Vaknade inatt av att det kittlade i näsan och jag trodde jag råkat snörvla in hundhår. Så jag fnös till innan jag var riktigt vaken. Inser sen att det rinner ur näsan. Trodde förkylningen blivit värre och kände mig äcklig som förmodligen snorat ner kudden/lakarn. Tänder lampan och det är blod överallt. :O
Näsblod alltså..
Jag har lätt att blöda näsblod. Och nu testar jag en medicin som kan ha som biverkan att man blöder mer. Får se om det här är ihållande. Isf får jag ju sluta med dem. Usch vad vidrigt det såg ut!

Ska jag rida imorgon tänker jag beväpna mig med papper om det skulle starta. Tänker inte avbryta lektionen! Ridfröken kanske skulle tycka det vore kul om jag red med tamponger i näsan. Kanske kan bjussa på det. :P
Men då måste jag vara frisk!
Det gick riktigt bra idag!
Ponnyn skötte sig så himla bra och familjen var toppen.
Nu håller jag tummarna att de vill ha honom!

Låter otäckt med näsblod...
Hoppas du mår bättre nu!

Kl
Idag har jag hoppat tre språng med min unghäst.
Allra första gången....
Åh, det är så kul!
Är himla glad över min lilla röda!
 
Hoppas det gått bra idag!

För mig gick det.. inte alls..
Sjuklig och ingen ridning. Fick nöja mig med teorilektion. Det var ju jätteintressant och bra. Men enormt frustrerande att inte orka rida.
Hoppas det är bättre imorgon! Då kanske jag orkar.

Vaknade inatt av att det kittlade i näsan och jag trodde jag råkat snörvla in hundhår. Så jag fnös till innan jag var riktigt vaken. Inser sen att det rinner ur näsan. Trodde förkylningen blivit värre och kände mig äcklig som förmodligen snorat ner kudden/lakarn. Tänder lampan och det är blod överallt. :O
Näsblod alltså..
Jag har lätt att blöda näsblod. Och nu testar jag en medicin som kan ha som biverkan att man blöder mer. Får se om det här är ihållande. Isf får jag ju sluta med dem. Usch vad vidrigt det såg ut!

Ska jag rida imorgon tänker jag beväpna mig med papper om det skulle starta. Tänker inte avbryta lektionen! Ridfröken kanske skulle tycka det vore kul om jag red med tamponger i näsan. Kanske kan bjussa på det. :P
Men då måste jag vara frisk!
Åh fy, det lät inget vidare.
Men du har varit sjuk mycket nu. Länge? Var rädd om dig och vila när kroppen säger till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 823
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 997
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 158
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp