Bukefalos 28 år!

Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01 Det hänger jag med på :D

Har ingen häst och spelar inte i samma liga men fyfasen vad det lät skoj:D!!!

Ååå, visst är det väl ändå ljuvligt att dagarna är liite längre? Har det typ shitty-astufft på jobbet:mad:..Men det är skönt att komma hem och det är ljust längre:)!

På lördag ska jag å lånehästen på dressyrträning igen..Har inte ridit honom för denne, hoppas få lite mer verktyg att hitta lugn och rakhet i honom! Fast han är härlig i sin energi:)!

Loppan börjar bli en riktig gravidmatrona:D
 
@fio Just nu får jag inte till det alls. Jag tappar tålamodet o blir arg på henne.
Red lektion idag. Det trillade ner snö från taket o det var hon ju spänd för. Först så gick traven bra när vi red fram o jobbade med lite öppnor. Fortsatte sedan med galoppen också ok. Gjorde flera enkla byten.
Gick tillbaka till traven o då kom problemen. Hon svarar inte fram på skänkeln ordentligt. Blir framtung o sätter inte under sig bak utan blir arbetsovillig. Kan inte tro att hon är trött men försöker väl komma undan när det blir jobbigt.
När hon då blir framtung får jag mer i vänster hand och så börjar en dragkamp.
Får nästan kramp i händerna så ligger hon på. Då är det skänkeln hon inte svarar på.
Fick galoppera igen vilket går bättre o fånga bakdelen på volten för att hon skulle sätta under sig. Då blev det bättre men gick tillbaka till traven o då är problemet kvar.
 
@fio @Maui Läste på er klubbs hemsida, superkul med sånt initiativ! Tänker plagiera....:D
Hade gärna sett att det man skulle se på varandra också. Nu är det ju upp till var och en att titta på andra som rider. Jag ska försöka titta före eller efter jag rider för att få lite mer inspiration.
Hoppas det blir en bra hopptränare också.
 
Ja var ju i ponnycirkusen upp till SM för inte så länge sen och nu är det upp till La för tillfället.

Ang kurser så kolla vad strömsholm o flyinge har, jag har länge tänkt att åka på nåt sånt, vi kan köra ride and drink helg du o jag!:D
Åh vad det lät kul!
Om ni tar en repris om två år så är jg med! :banana:
 
Klart vi gör @happyrider! Å då har väl Loppan fölat färdigt så @polly p kan hänga på också! @fio har ju slutat med vin o ostbollar så vet inte riktigt om hon platsar...:p

Jag är inne i ett flyt just nu o gudarna ska veta att jag har väntat på det!:banana: Först gick det ju kanon häromkvällen när jag red själv i ridhuset, hästen framför skänkeln, mjuk o fin o rörlig, visserligen ngt lägre form men ändå. Och igår hoppade vi för första gången sedan hovskiten, är väl 3 veckor nu tror jag, o det gick så himla bra!!!:bump: Hästen glad o lagom framåt, kul övningar även om dom blev lite VÄL höga i slutet! :nailbiting: ca 120 i en 3 kombination....men vi överlevde o hoppade just den flera ggr på den höjden så det var ingen tillfällighet. Så nu känns vi laddade för helgens bravader som består av hopptävling både lördag o söndag.:)
 
Härligt @Novali01 :up:

Jag håller med @polly p det är så härligt att ljuset börjar återkomma, det änns som att livet återvänder.


Stråla har varit lite seg några dagar, jag har skyllt på värmen då vi haft flera plusgrader men idag hade hon lite tjockt snor i näsan å det kan ju vara därför. Så hon får lite vila nu så får vi se vart det tar vägen. Lite trist när vi var på gång så men å andra sidan har det blivit blankisgata överallt så det spelar kanske inte så stor roll,
 
Idag har vi varit o tävlat! Årets första för hästen och för mig första genomförda hopptävlingen sen 2012...:angel: Vi var nolla på hinder i bägge klasserna men HERREGUD vad hon busade innan start! I 90 klassen red jag an mot första hindret o har 2 galoppsprång kvar när hon lägger på en bakutspark som inte var av denna värld o sen bocksprång...fick såklart lägga en volt o fick 4 fel + 4 tidsfel innan jag fått ordning på råttan...:mad: Sen i 100-klassen tänkte jag hon skulle var lite trött...glöm din dröm sa hon o stod på stället o gjorde bockserier som inte var av denna värld innan jag fick iväg henne genom start...var som en studsboll mot hinder så det var inte vacker runda men effektiv iaf!:devil: Imorgon går hon 120 med vanliga piloten, kan dock garantera att hon kommer vara lika taggad då...:o
 
Det blir sällan som man tänkt sig...

Igår skulle dotter och jag rida ut i dagsljus.
När vi hämtar in hästarna så är ponnyn toksvullen över vänster öga+ att det rinner blod från ögat och ner över kinden på honom.

Jag får snabbt tag på veterinär som är på plats på 40 minuter.
Hon undersöker mycket grundligt och kan konstatera att blodet kommer från ett jack på insidan av övre ögonlock.
Hornhinnan är oskadd och vi har haft en otrolig tur i oturen!

Nu blir det lite behandling med droppar, salva och Metacam i 5 och 7 dar.

Det som känns lite surt är att mina duktiga spekulanter skulle kommit idag för andra gången och haft sin tränare med...

Men, men huvudsaken är att han blir bra igen!
 
@Novali01 hon ser pigg och lite ettrig ut. Taggad, précis som du sa. Så härligt det ser ut med hoppning, förutom de där två helikoptersprången du fick till haha men det verkar inte bekomma någon av er. :p
 
Efter hennes lilla uppvisning i skolorna över marken så fanns det bara en väg för henne o den var framåt! Ha ha jag var ilsk som en mindre bålgeting så tror inte det fanns på kartan att hon skulle göra nåt annat än att hoppa när hindren kom!
 
Det är rätt inställning! Heja er! Hon verkar ha lite humör den lilla damen och då brukar det krävas lite humör av ryttaren också :D
Hon ser härlig ut att rida :)
 
Det som var solklart bäst idag var att jag RED mot hinder o inte blev handlingsförlamad såsom jag känt mig sen olyckan. Hade sån underbar känsla av att det var plättlätt o hindren supersmå, kan tacka min fantastiska tränare för all hennes peppning o benhårda sätt att ta oss vidare för varje gång vi är där.
 
Så härligt att känna så. Och det var ju många fina språng ni fick till, hon ser så spänstig ut.

Hoppade själv min lilla häst idag (10 : an ), minihinder och jag är ringrostig...
 
Usch vad tråkigt med lille ponnyn @happyrider..Han kryar nog på sig och spekulanterna kommer åter!
Så härligt @Novali01. Tycker du tar det coolt och som du själv skrev RIDER:)! Hon är jättefin men vad duktig du är, jag hade aldrig klarat den typen av häst!

Var och tränade lille Prinsen igår. Var jättekul, basic, men precis det som vi behöver öva på. Det är pillrigt och svårt med den hästtypen men väldigt roligt, en millimeter fel blir för mycket;), en liten drivning med sätet, mindre än en fjärt blir för mycket i vissa lägen.
Att lätta fram honom fast det känns som det ska rusa iväg mm
Lärorikt, men som sagt, finbroderi:p..

Tränaren jobbade med att jag inte skulle vara så snabb att korrigera, tillrättalägga, utan låta honom hitta sin balans själv. Svårare än man kan tro.
Men målet är ju att få honom genomsläpplig och komma ur den där avknäppta formen.

Kom spekulanter också från Norge, var en 16-årig tjej som ville ha en pigg häst till hoppning så vi får väl se om dom återkommer och provar honom i hoppning, hon red mjukt och väl iallafall då hon provred direkt efter min träning.

Tjolahopp, nu ska jag ut med min tjockishäst en liten lulltur:D!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 268
· Visningar
48 529
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 103
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
17 885
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 506
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp