Bukefalos 28 år!

Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevlig ridtur med Stråla idag, lite stel och lite småseg, inte alls så där kvick som hon varit de senaste gångerna. Men fin och trevlig.
Vi tog en galopp trots att det stod en bil i våran galoppbacke och det gick har bra som helst att galoppera på plan väg också minsann. :up: Nu ska bara dom sista spärrarna bort ur mitt huvud så blir det nog bra det här.
När vi kom hem fick Stråla massage och så fick hon stå och äta lite med BoT på ryggen. Men då hände det spännande grejer
Kolla pulsen i halsen
"Stråla ser nått farligt. Som inte jag ser. Jo där"
Vi måste bara passa på att gå närmare och kolla
Och ännu lite närmare
Kameran zoomar så himla sakta.

Visst ser hon rätt okej ut i kroppen nu?
 
@happyrider han är söt som socker o ser betydligt mer ridbar ut än när jag var där sist. Nu ska du börja jobba på att få ut halsen lite också...:)

@Maui Sedärja! Sån galopp gör det hela betydligt lättare, eller hur?
 
@happyrider han är söt som socker o ser betydligt mer ridbar ut än när jag var där sist. Nu ska du börja jobba på att få ut halsen lite också...:)

@Maui Sedärja! Sån galopp gör det hela betydligt lättare, eller hur?
Ja det går framåt...:)
Han har väldigt lätt att bli kort fram, brukar bli lite bättre mot slutet av passen då han är lite mer avslappnad.
Men vi jobbar på! Han blir fortfarande ganska trött fort så det är korta pass som gäller.
Tänkte be dressyrtränaren hjälpa mig om några veckor, när han förhoppningsvis har lite mer ork.
 
Gör det i skogen istället, mycket bättre än att harva inne. Du rider ju mest där iaf så han kan gott "gå på tygeln" på vägen hem!
 
Det gick riktigt bra idag!
Ponnyn skötte sig så himla bra och familjen var toppen.
Nu håller jag tummarna att de vill ha honom!

Låter otäckt med näsblod...
Hoppas du mår bättre nu!

Kl
Idag har jag hoppat tre språng med min unghäst.
Allra första gången....
Åh, det är så kul!
Är himla glad över min lilla röda!

Härligt både m ponnyn och unghästen!

Jag mår mkt bättre nu! Det var ingen fara. Det bara såg himla snuskigt ut!

Skorpsmulan:
Jag hade lite dåliga blodvärden. Jag får det trots bra kost och inga fel på blodplättstillverkning etc.
Förmodligen är det för att jag tränar så mkt normalt.
Nu är jag ju sjukskriven för att jag körde för hårt under vinter och vår.
Jag håller på med smärtutredning och blir sämre värkmässigt. Så jag sover sämre. IOM att jag redan sover för lite blir jag mer infektionskänslig etc.
Men nu är det värsta i utredningen klar och jag börjar känna mig lite starkare fysiskt öht. Så jag tror det börjar vända. Nu blir det ju varmare med. Då brukar jag få mindre ont.
Och så får jag rida igen. Det brukar också hjälpa.
Så det är nog lugnt med mig snart.
Har bra läkarhjälp med. :)

Vad häftigt med snön, naturen och älgarna! Jag har inte varit i Norrland på ett tag. Börjar få abstinens.. ;)
Tycker hon ser helt ok ut i kroppen. :)

Kl

Ridfröken tyckte jag skulle tömköra min en v ca och jobba igenom en del saker i det. Vi hade snack om det i helgen.
Det är kul när man känner varann så väl att jag kan beskriva en känsla och hon ge ridlektion utan att ha sett oss. Hon vet vad hon jobbar med ändå.
Så idag tömkörde vi oss i snön. Jag är inte ett underbarn i det. Och spec inte enligt vårt signalsystem där man vänder in för yttertöm/tygel och ut för innertöm etc.
Jag brukar mest bara tömköra inridningar. Och då är det ju enligt engelska signalerna.
Så jag är inte alls lika hemma i det som arbete vid hand eller rida.
Men det är nyttig träning!

Pålle skötte sig fint. Jag tafflade en del. Men jag är iaf nöjd med passet. Det blev bättre och jag fick igenom det jag tänkt.
Kul och intressant!
 
@tuaphua Jobbigt att inte må bra och inte orka det man vill. Hoppas det snart blir bättre.

Igår hade vi ett riktigt skitpass. Borde inte ha ridit :banghead: Åkte till manegen på kvällen när dottern kommit hem. Vet att jag är trött på kvällarna. Vi blev väl genast ovänner jag och Rivica. Fick henne inte lösgjord och hon bara struttade runt med mig.
När vi kom hem blev jag förbannad på dottern för att hon lekte med katten istället för att hämta vatten och mocka transporten, sen kom allt om att hon hjälper till för lite.:yuck: Inte så smart att häva ur sig allt när man redan är trött och förbannad.
Funderar starkt på att lämna iväg Rivica till nån ett par veckor. Hon behöver bli mer liksidig och jag är nog oliksidig själv så vi får inte till det.
 
Ja, krya @tuapha!
Inge roligt med kass pass @Maui:mad:..Det går lite upp och ner. Själv tycker jag det är svårt att ibland rannsaka mig själv men jag försöker och ibland har faktiskt hästen en bättre eller sämre dag också, tror inte det alltid bara är ryttaren.

Lånehästen är under annonsering..Folk förväntar sig en gp-häst för dom pengarna verkar det som:devil:.. Tycker han är väl värd de 30 som vi begär..
10959598_893683303986523_1815031142542243269_n.jpg


Åkte och tittade på en irländare igår som marknadsfördes som ämne till satsande. Såg trevlig ut på bilderna i anonsen och skulle ..Ibland blir man ledsen och mörkrädd..
Fina bilder mm men guud vilket folk det finns:crazy::cry:. Skitställe. Å hästen var inte alls något fin..
Sen åkte vi till min fd tränare till deras nya ställe..Saknar:cry:.
Tar väl en timma ifrån mig om jag skulle åka dit och träna nu..vet inte om det känns värt sen i framtiden..

Idag har jag ridit Loppis med Maria som äger Prins. Mysigt med vuxensällskap, mycket skritt och prat :)!
 
@Maui Vad är det du vill uppnå med att lämna bort? För om hon sen kommer hem liksidig och fin o du inte kan förvalta det då är det ju bortkastat. Satsa pengarna på din egen ridning istället, dvs åk o rid kurser, kommer inte han den kända tysken till nåt ställe nära dig?

@polly p Det är nästan svårare att sälja häst i den prisklassen pga alla dårar som ringer...:crazy:
Tror jag vet vilken annons du åkt på när det gällde irländare och mer oseriöst kan det nog inte bli. Vi var ju o tittade på ponny på ett liknande ställe förra våren, var ju så man ville anmäla efter att bara ha varit där. Så fort jag tittat mig omkring lastade jag in ungen i bilen o åkte därifrån. Jag kan ju inte komma åt dom men jag behöver iaf inte titta på deras hästar, än mindre köpa och hålla kvar såna människor i branschen.
 
Jamen ÄNTLIGEN!! Äntligen känns min lilla häst 100% ok och idag satt skolorna som vi övat till förbannelse det sista!! Superbra i vänster o helt ok i höger öppna, höger sluta jättefin o vänster sluta helt ok. Tänk vad kul det är att rida när allt äntligen faller på plats.
 
Jag menar Konrad.

Vad ska ni göra på er kickoff? Låter kul!:banana:
Vi har två olika vi kan rida för. Blir dock bara en lektion en kväll så det ger nog inte så mkt. Har bett att få rida för Stefan så kan jag diskutera med honom sen vad vi ska göra.
@Novali01 Jag rider lektion 2 ggr i veckan för bra tränare :( så jag borde ju lära mig lite.
Vet inte riktigt vem Konrad är men att betala tusen spänn för en lektion det gör jag inte.:mad: Anser inte att jag kan ta in så mkt på en lektion att det är värt de pengarna.
Vi får väl gå över på hoppning ;)

Var på hopptävling igår på klubben. Hade ponny o storhäst till y25 eftersom det var sportlov. Längesen jag såg ponny o blev förskräckt. LA o Msvb så det var ingen lokal tävling. Ponnierna rusade runt banan o barnen bara satt i drog. Hemskt att se. Det var ingen fin ridning i nio fall av tio. Kan inte vara lätt när de ska upp på storhäst.
 
Jag åker ju på rätt många ponnytävlingar o tycker att det är tvärtom? Många barn rider otroligt bra o dom som bara sitter o drar är i minoritet tack o lov. Men man minns ju dom som gör det, fastnar ju liksom lättare på näthinnan än dom som rider bra.
 
Om du rider lektion 2 ggr i veckan så måste det vara dina tränares metod som du inte tar till dig? En tränare kan ju funka super med en person men inte klicka med nästa o då är det inte lätt.
 
Om du rider lektion 2 ggr i veckan så måste det vara dina tränares metod som du inte tar till dig? En tränare kan ju funka super med en person men inte klicka med nästa o då är det inte lätt.
Jo jag tar nog till mig hennes metoder och hon funderar ut nya sätt att komma runt problemen. Bättre tränare kan jag nog inte ha men hade önskat att hon kunde sitta upp nån gång och känna hur det känns. Ser ju inte alltid ut som det känns.

När du är på ponnytävling är det på LA och uppåt? Det var bara skenkulor som susade runt med huvudet i vädret. Ungarna höll allt vad de kunde och släppte precis före hindret. Man undrade hur de kunde hoppa när de inte såg. I Msvb var det max fyra ryttare som red bra och de blev samtliga placerade. Var ju väldigt få som klarade nollan och banan var inte speciellt svår. Hade samma bana för storhäst och där var majoriteten felfria i grunden.

Om man vill åka på en helgkurs var hittar man sådana? Hade varit både nyttigt och kul att få rida ett par gånger under en helg och även träffa andra ryttare.
 
Ja var ju i ponnycirkusen upp till SM för inte så länge sen och nu är det upp till La för tillfället.

Ang kurser så kolla vad strömsholm o flyinge har, jag har länge tänkt att åka på nåt sånt, vi kan köra ride and drink helg du o jag!:D
 
@Maui hur går det på träningarna då? Tycker du att du får till det där? Samt vad är det som gör att du inte kan göra likadant hemma sen?

@Novali01 vi har att välja på Rose och Stefan. Jag har inte valt, för mig spelar det ingen roll vem jag rider för. Men jag tänker ju vara med på hoppkickoffen oxå när den är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 269
· Visningar
48 550
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 103
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
17 975
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 513
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp