Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser härligt ut @SkorpSmulan!

Var iväg jag å yngsta dottern igår och red dressyr! Hon på ponnyn och jag på lånehästen! Just nu känns det bra att han bara är just det..:mad:

Mycket rakriktningsjobb mm men han blir så satans stressad av att galoppera så det blir väääldigt svårkommunicerat. Idag skulle jag behövt vara tjugo..Fy, vad stallmodig han var. Reste sig vid flera tillfällen när det inte gick hans väg. Får kanske byta ut havren?
Han gör aldrig så när vi rider två men idag red jag ut själv.

Är nog kanske ingen häst för ffa barnen med sådana tendenser:(.
Trist för han är himla söt..
10653799_889453391076181_171479085559965736_n.jpg
Visst ser han söt ut fastän bilden är suddig :) Men resa sig det får de bara inte göra.:mad:
När jag red dressyrlektion sist på Rivica och fick gå på henne lite och hon svarade med att vara så arg så det rök ur öronen frågade just tränaren om hon aldrig ställde sig. Då kunde jag lugnt svara att det gör hon inte. Likadant med gammelhästen hon ställde sig aldrig upp. De måste acceptera att bli tillrättavisade utan att tror att de kan resa sig.
Om han visar sådana tendenser när ni rider ut skulle jag inte köpa honom till mina barn.

Här har vi också snö men inte alls de mängder som ni har i norr. Låter jobbigt med all sörja det blir sedan. Avundas er inte.
Vi har däremot ofta is men då är de ju iof rena.
 
Nej, @Maui, det blir ju inte han även om jag kanske får bukt med det ( är ju när man rider ut själv..) Så är det ju inte säkert att tjejerna fixar det. Ponnyn hade i början också en liten testpilot men jag hängde på graman vid två tillfällen och red ut sedan har inte försökt och ändå hängde den bara där, ögontjänare:).

Det är lite svårt med hästeriet och i den åldern dom är (15&17), men dom är ändå såpass intresserade så att på sikt bara ha Loppan att nöta på tre stycken blir nog inte bra. ( Planen är att sälja ponnyn till hösten. Han blir för liten till ffa min yngsta att rida kontinuerligt på och ev. tävla.)

Jag är ju sugen på att hitta något ev redan i vår/sommar som vi kan ha parallellt med ponnyn när/om Loppis går med sitt föl.
Man önskar ju hitta en trevlig lagom häst till dom lätta klasserna som är en pigg godmodig krabat att ev lära på och ha roligt med i några år.

Synd att det inte finns hästagenter;)..
 
Nej, @Maui, det blir ju inte han även om jag kanske får bukt med det ( är ju när man rider ut själv..) Så är det ju inte säkert att tjejerna fixar det. Ponnyn hade i början också en liten testpilot men jag hängde på graman vid två tillfällen och red ut sedan har inte försökt och ändå hängde den bara där, ögontjänare:).

Det är lite svårt med hästeriet och i den åldern dom är (15&17), men dom är ändå såpass intresserade så att på sikt bara ha Loppan att nöta på tre stycken blir nog inte bra. ( Planen är att sälja ponnyn till hösten. Han blir för liten till ffa min yngsta att rida kontinuerligt på och ev. tävla.)

Jag är ju sugen på att hitta något ev redan i vår/sommar som vi kan ha parallellt med ponnyn när/om Loppis går med sitt föl.
Man önskar ju hitta en trevlig lagom häst till dom lätta klasserna som är en pigg godmodig krabat att ev lära på och ha roligt med i några år.

Synd att det inte finns hästagenter;)..

Ja, med ungdomarna måste man ju köpa häst de reder också och inte bara man själv.
Det finns hästagenter. Min kanske inte i prisklass för oss vanliga dödliga. ;)
Vi hade ute en sån kvinna som letade hästar åt kunder och provade några då jag jobbade hos mina tränare. Men det var inte de billigaste direkt..

Hoppas ni kan hitta ngt som tjejerna(och du) kan tycka är kul. Men som är stabilt i fler lägen.

Kl

Jag fick äääntliiigen rida i snön idag! Åh, vad härligt det var! Mindre härlig var upptäckten att mobilen var borta efter ridpasset. Den ringde i min ficka i mitten av passet. Så jag visste ju att den inte låg i stallet.
Som tur var fanns det stallpersonal i stallet att låna tel av. Så jag kunde ringa och hittade den just då jag började surna till nog att strax ge upp. Tur!

Bra ridpass och klart värt tel-sök! :p

Red en annan häst idag med för första g på länge. Det var lite bra för självförtroendet att jag hade noll prob att sitta på den.
Då är det bara att kämpa vidare med att komma tillbaks nog för min egens mer rörliga rygg.
Och kanske ge upp och inse att jag måste skaffa en sadel som inte är för vid för honom. Den tippar ngt fram även med padd.
Han får inte vara lika fet som förr mer. :p
Bläää! Jag är inte förtjust i sadelbytande. Jag brukar inte syssla med sånt.
Men nu har ju hästen fått manke och inte en platt, tunna till rygg. Man är också rejält bantad.
Så sadeln som förr var lite vid men funkade med padd är fan för vid nu.
Suck!
 
Dagens programridning var inställd så den slapp jag åka på :D Dock hade det varit bra inför CR i morgon, nu får jag ge mig ut i MsvC utan att alls veta hur det ser ut. Men men...
 
Jag har inte åkt än... startar inte förräns 19.20, har massor av timmar kvar att ändra mig på :p
Du ändrar dig inte för då spricker mitt tighta schema ;)
Startar lånehästen kvart i fem och sedan hem och hämta Rivica för att åka på blixtbesök till hovslagaren och få på skon som hon busade av sig igår. Sen ska jag till c-r och startar efter dig så om du försvinner spricker nog allt jag ska hinna med :laugh:
 
Du ändrar dig inte för då spricker mitt tighta schema ;)
Startar lånehästen kvart i fem och sedan hem och hämta Rivica för att åka på blixtbesök till hovslagaren och få på skon som hon busade av sig igår. Sen ska jag till c-r och startar efter dig så om du försvinner spricker nog allt jag ska hinna med :laugh:

Hahaha.. tur för dig att jag kom... Det gick Jättebra.. jag blev utesluten :laugh::laugh: Men eftersom det var CR fick jag ju fortsätta och fick poäng.. Ska skjuta hästskrället:D, han som aldrig är tittig på dressyrtävlingar utan tvärtom brukar gå mkt bättre än hemma fick flippet.. dock var det ju hemma så det var nog det som skruvade till sig i hjärnan på honom. Inga hinder så långt ögat nådde.. två jävla personer längst ner.. livsfarligt.. den enda människan på läktaren, livsfarlig.. dörren vid utsläppet livsfarligt.. GAAAAH Hade behövt gå in en gång till.. Det är fan ingen fördel att tävla hemma om någon tror det. På KM blir det 2 klasser och efter det sen så har dom ju sin tävling och då kanske han har förlikat sig med att det kan vara dressyrstaket i ridhuset. Glädjepoängen haglade dock.. jag fick nästan 63% med studs och avbrott och stå på bakbenen i ryggningen.. spänd.. huvvut upp i vädret ochGLOOOO på allt :cautious: Fy fan vad han blir stor.. dock bra att jag kunde lägga volter för att komma till ridning. Synd att den där programridningen var inställd igår känner jag nu :rofl:

@Maui du måste fått 80% :D
 
Jag såg inte din ritt maui men jävlar vad Rivica har blivit hög märkte jag när jag stod och höll henne och jättefint musklad såg hon ut när du red. Det ser man inte på filmerna som du har lagt ut men hon är skitläcker nu !
 
Men han är fiiiiiin! @fio Och du får väl tävla dig ur problemet, dvs vara med på fler clear rounder på hemmaplan tills han är på jobbet istället för i lekstugan..

@SkorpSmulan Herregud vad snö!:o Men gratis motion fick hon ju iaf...

@polly p Jag tror du får svårt att hitta en häst som passar alla i din familj och för att vara lite sån då så hänger det nog lite på intresset också, jag har ju 3 tjejer i träning i samma ålder som dina flickor och de rider och sköter sina hästar i princip själva varje dag, men har då ett otroligt hästintresse. Kanske du ska släppa hästeriet för dina kids ett tag tills de verkligen visar att de vill och då förstår att de själva får ta jobbet som det innebär. Finns intresset så gör dom ju det, annars är det kanske du som har intresset och får då behålla det för dig själv.
Ang lånehästen så får du ju ta det som en utmaning för dig själv att se till att han slutar! Är alltid utvecklande för sig själv om man lyckas med vissa saker och du gillar ju att rida den för övrigt?

@happyrider Bilduppdatering på din sötnos tack!
 
@Novali01 ja, jag hade gärna själv sett oss på bild/ film nu.:p
Känslan är att det går framåt. Igår sökte han sig riktigt fint i form och känns mycket stadigare överlag.
Får muta min dotter någon dag...
 
@fio Jag såg honom bara på framridningen och där skötte han sig. :)
Rivica kändes inte som vanligt. Först tyckte jag hon var oren men tänkte att hon kanske var öm efter att ha gått utan sko o sedan fått på den en kvart före. Red vidare o det blev bättre men sen kändes hon trött o knep med baken. Var matt på banan o framtung. Traven var inte bra o skolorna dåliga. Måste lära oss rida dem bättre.
Galoppen var mkt bättre. Fick 61 % o det räcker inte långt :(

Lånehästen skötte sig finfint. Gjorde ett bra program i LC1 utan missar o protester. Fick 67 % o är jättenöjd :D
 
Men han är fiiiiiin! @fio Och du får väl tävla dig ur problemet, dvs vara med på fler clear rounder på hemmaplan tills han är på jobbet istället för i lekstugan..

Vi har ju inga fler nu. Vi har KM den 15 och då får det bli 2 klasser och sen har vi ju vår tävling i mitten av mars. Jag får åka någonannanstans helt enkelt.
 
@fio Ok jag förstod på ditt inlägg som att problemet var på hemmaplan men att tävla dressyr är ju din favvo så det blir ju kul! ;):D
 
Herregud så jag fick bättre procent än dig @Maui med min katastrofala ritt, det hade jag aldrig trott faktiskt...
 
Själv kämpar jag vidare, har inte ridit mycket pga hon fortfarande känner av sin blödning/hovböld/stengalla ellervadihelahoven det nu är. Hon är inte halt men jag känner ju att hon inte är 100% så har enbart ridit i ridhuset några ggr denna veckan. Ska känna på henne idag igen får vi se. Har nu missat 3 av de 4 hoppstarter jag hade planerat innan Belgien. Kul. Not.
 
@fio Ok jag förstod på ditt inlägg som att problemet var på hemmaplan men att tävla dressyr är ju din favvo så det blir ju kul! ;):D

Ja men det är väl inte så jävla kul att få sådana ritter så jag måste ju ut någonannanstans. Så menar jag. Men då pratar jag om typ EN gång
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 185
· Visningar
43 786
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 010
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 237
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 913
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp