Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon ser ju hur säker ut som helst ;)
Sara var hemma tolv :crazy:
Tur att hon fick placering i 130. Lättare att åka hem då:D
Många hade tydligen problem med läktaren. Jag tänkte att det var lättare när det inte var utmed långsidan.
 
Nej det är läktaren som är kruxet på den tävlingen, har alltid varit, så även för min häst förra året men med proffset på ryggen så gick ju det med.
 
Åkte på cr idag. Skulle hoppa 90 och 100 men räknade fel på tiden :cry: så 100 hade redan börjat när vi kom. Bara att gå in där direkt. Har inte hoppat på ett tag så det var lite högt. Rivica var skrikig efter den andra som var med o brydde sig inte om mig. Rev ettan sen gick det bra. Ser på filmen att jag nog borde ha en lägre hand så den kan vara mer stilla :( Får träna i veckan för nästa helg är det tävling.
 
Här kommer filmen från igår:


Duktiga!
Jag reagerar varje gång du postar film eller bild på att "hästen ska ju vara grå!".

KL

Jag red dressyr inne på lilla loppan igår. Det var lite cirkus i ridhuset. Men han var bra iaf tycker jag. Igår kunde vi börja lite med piruetttänk i vändningar i galoppen. Utöver att jag sitter sämre och har sämre koordination nu så har jag lite svårare med fokus med. Men med tanke på det är jag absolut nöjd.
Vi började bara lite försiktigt med det i form av att göra 1/4 såna i hörnen på en fyrkant. Det är lite för dåligt i ena varvet. Men andra kändes rätt bra.

Jag skulle jobba med lite andra hästar och blev kvar sent på tom gård. Så jag fick för mig att hitta på ngt mer än ridning med hästet. Jag tänkte se om vi kunde miljöträna ngt. Men han var bra och släckte ner så fort för allt märkligt jag kunde hitta på.
Det blev mer lekstuga och frihetsdressyr typ. Han är himla rolig den lilla loppan i sånt med!

Idag var jag väldigt trött och tänkte först bara ta en prommis och jogga lite avsuttet med honom i solen för att orka jobba med sen. Så vi var ute i solen och gick och sprang i skogen lekte lite med slalom mellan träd och hoppa pinnar etc. Jag hade lite för kort ledrep för att vi skulle kunna ta hela fälttävlanstrappen som finns här. Men han fick ta ett av "trappstegen" iaf i linan. Det tycker han är skoj.
Han är ju som en liten gummiboll/katt. Så han har inga problem att hoppa upp en meter ur stillastående.
Sen fick jag rycket iaf och slängde på prylarna för ett pass på utebanan.
Han kändes lite småtrött. Men han var väldigt duktig och gjorde allt jag bad om och kämpade på. Så vi avslutade väldigt fort.
Idag hade jag dessutom stretchat framsida lår och höftböjare(och snudd på fått andnöd iom hur ont det gjorde pga korta muskler;)). Så jag kom ner bättre i sadeln och störde hästen mindre. Det är nog bara att bita ihop och göra det nu ett tag. :S
 
Vi vill också se filmen???:mad: @Maui
Idag var jag på ponnytävling med bästa irländaren och hans lilla bihang.:D Dessa två är såna glädjeämnen i mitt liv, tösen kämpar på i alla lägen och ponnyn ställer alltid upp. Ibland kan jag känna tungt ansvar på mina axlar för hon tror blint på mig när jag säger att det kommer att gå, trots att jag ser att hon är lite rädd i LA när hon går banan. Sen sitter hon upp o de hoppar runt i sån harmoni o sånt samförstånd att jag blir grön av avundsjuka på deras fantastiska band!:love: Tog iaf en fin 8:e placering i LB o hade ett litet pet i en svår LA så dagen var super!:bump:

Gjorde inte saken sämre av att Harriet var i Lidköping idag igen, utan mig, o hoppade felfritt i 120 utan bekymmer, dock med ett tidsfel. Jag var inte ledsen för det då tristare rosetter än de vi fick igår, knappt går att uppbåda...:mad:

Film kommer när jag fått upp den på tuben...

@tuaphua Ja, jag hajar till själv när det ingen grå går i hagen....varje dag!
 
@Novali01 vad superduper fin hon är :love:! Ser så spänstig och smidig ut!
@Maui du är ju helt fantastisk! Låter skitkul med hoppning. Fasen vad du är modig:)!

@SkorpSmulan, tråkigt att du känner dig vissen, hoppas du piggar på dig!

Roligt för er som sålt hästar och det blivit lyckat, @happyrider och @Tessalonica!
Idag var det en spekulant som var tillbaka för tredje gången..dom hade eg. sagt nej till honom men kunde inte riktigt släppa..Hoppas då dom verkligen är superfina tsm. Provridning två vart ju pga rådande väder helt kass..

Har bara haft en till spekulant men dom var från Norge. Har två stycken inbokade i veckan som också verkar vettiga om inte dom här bestämmer sig. Sen finns det en del nötter som vill ha provtid en månad mm..nä, nä..det lovar man väl för fasen inte när dom ens ej varit och träffat honom och oss:mad:..
Är ju en super trevlig liten häst även om han då är just liten och har lite småskavanker.

Vi red pay´n ride i lördags jag och tösen. Hon fick 64% på ponnyn så det var jättekul:)..Jag lyckades springa till mig 49% på Prinsen:D..Äh, så dåliga är vi inte eg. men piloten hade hjärnsläpp och lille pållen var något spänd även om staket och domarbord inte var livsfarliga. Men man bör inte springa ut från banan tex..:banghead:
 
Men HERREGUD vad söt han är!!!!:love::love::love:

Tack! Jag tycker de är sötast i världen!

Du ser att det är två olika vad? ;)
Sista är min gamle ponnygubbe.
Tydligen köper jag häst endast på färg. De såg kul ut ihop de där två. Ruggponnyn och halvblodsräkan modell hårlös fullblodssak.. :P

Lekfilm från igår när jag försökte filma och springa.. Man kan säga att hästen nyttjade mattes fipplande med mobilen.. Haha..
Men han är duktig iaf. Så att det är så det blir när man tabbar sig tycker jag känns ok.
Men här får du se hur sööööt han är! För det är han!
/partisk

http://vid15.photobucket.com/albums/a390/tuaphua/IMG_9050_zpskgcxfebx.mp4
 
Såklart jag ser! Men du förstår jag är en riktig sucker för fuxar med ljus man o svans....såååå läckra!!!:love:
 
Såklart jag ser! Men du förstår jag är en riktig sucker för fuxar med ljus man o svans....såååå läckra!!!:love:

Jag vet ju inte vad du druckit ikväll.. ;) Blev tvungen att kolla.

Jag är bevisligen sucker för fuxar jag med.. Med vitt och ljus man.. :P

Skorpsmulan:
Tack! Jag tycker ju de är/var sötast i världen.
Det är garanterat min loppasutseende som räddat honom. Det brukar hans uppfödare säga när vi pratar om hur han varit förr. :P
 
@tuaphua vilken godbit :love:! Min räka hade ljus och dessutom lockig man som bebis men den rödade till sig. Glad för silverstråna i svansen hennes iallafall:)!
 
@tuaphua Jag drack två glas rött because I´m worth it! ha haha har slitit häcken av mig först lördag på tävling med Harriet o piloten o sen igår hela dagen på ponnytävling så jag kände att jag def var värd lite vin...men är ändå en sucker för ljus man o svans på fuxar!!
 
Vi vill också se filmen???:mad: @Maui
Idag var jag på ponnytävling med bästa irländaren och hans lilla bihang.:D Dessa två är såna glädjeämnen i mitt liv, tösen kämpar på i alla lägen och ponnyn ställer alltid upp. Ibland kan jag känna tungt ansvar på mina axlar för hon tror blint på mig när jag säger att det kommer att gå, trots att jag ser att hon är lite rädd i LA när hon går banan. Sen sitter hon upp o de hoppar runt i sån harmoni o sånt samförstånd att jag blir grön av avundsjuka på deras fantastiska band!:love: Tog iaf en fin 8:e placering i LB o hade ett litet pet i en svår LA så dagen var super!:bump:

Gjorde inte saken sämre av att Harriet var i Lidköping idag igen, utan mig, o hoppade felfritt i 120 utan bekymmer, dock med ett tidsfel. Jag var inte ledsen för det då tristare rosetter än de vi fick igår, knappt går att uppbåda...:mad:

Film kommer när jag fått upp den på tuben...

@tuaphua Ja, jag hajar till själv när det ingen grå går i hagen....varje dag!

Här är filmen @Novali01


Ser att hon är väldigt dragig mellan hindren. Vi måste nog träna lite till ;) Hoppas på en hoppträning till veckan för @fio s tränare.:D
 
Jag var så laddad inför gårdagens pass i ridhuset..

Men återigen var han himla orolig i munnen och bjuder inte in till någon naturlig kontakt.
I skritten börjar det så himla bra och han är låg och avslappnad men sen är det som bortblåst i traven.
Sen är jag så besviken på mig själv för jag tappade tålamodet och blev istället hård och stum i handen...

Som tur är sansade jag mig, gick tillbaka till skritten och skrittade ganska länge innan jag började trava igen och då något bättre.

Jag har ju haft fokus på bjudning framåt hela tiden men de sista passen har jag istället försökt reglera honom lite både framåt och bakåt.
Är det det som spökar?

Jag ska kontakta dressyrtränaren ikväll och se vad hon säger...
Trist, trist var det iaf.

Idag rider jag ut istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 810
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 994
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 155
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp