Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tessalonica Var ska du tävla?

@polly p Hästar som inte är vana att bli utridna själva kräver ju en inkörningsperiod. Rid med sällskap samma runda om o om igen tills hästen helt säkert vet var ni ska, sen tar du samma runda själv. Då kommer allt att gå bra o du kan utöka dina uteritter till okända stigar tills ni är helt överens. Om hon fryser fast o inte går att få fram så hoppa av o led förbi, rid sen vidare när det går. Det är en myt att man har "misslyckats" om man inte lyckas rida förbi "otäcka" saker. Tvärtom så ska man göra allt som krävs för att hästen ska kännas lugn o säker.
 
Så var vi hemkomna efter en helt fantastisk fälttävlansvecka på Flyinge! Bara att vara där och gå omkring på denna fantastiska Kungsgård med en stämning av hästcentrum som man aldrig hittar nån annanstans är ju drömmen för en hästmänniska. Jag har flytit runt o bara njutit av allt, sen att Bosse o jag tog oss runt vår första fälttävlan på ett mycket bra sätt var ju såklart grädde på moset men igår kom den riktiga tårtan! Tösetotten och hennes ponny kom 4:a på SM!!! Bara några små tidsfel (eller nerslag, vilket man nu väljer) ifrån bronset!! Jag var så glad att jag kände för att dansa på borden!! Såsom vi har kämpat, först gick ju allt bara uppåt men ett felbyggt hinder på näst sista tävlingen innan SM raserade ju hela deras självförtroende. Som tur var var det ju 3 veckor kvar o vi tränade och tränade o tränade och till slut hade muren rämnat och i lördags seglade de runt terrängen med sina vanliga glada uppsyner!!:bump::banana::bump:
 
Vad roligt @Novali01
Både din egen framgång och givetvis tösens!

Låter så jäkla kul att unna sig något såntdär extra, som tex en vecka på Flyinge.

Kl
Jag har varit bortrest en vecka och Walle har fått vila. Innan jag åkte hann vi med en träning och det gick så bra. Tränaren är fantastisk på att skapa positiv stämning och jag är så glad att hon kan hjälpa mig.
Min lille häst hittade fin unghäst form långa stunder och får direkt en helt annan takt och schvung i traven.
Nästa träning är på söndag!

Jag har ju också kollat på nya stallplatser och väntar besked från en lösdrift 8 km härifrån.
Visst minskar mina träningsmöjligheter men just nu är inte det viktigast. Jag rider ju som bekant mycket ute i skogen och det finns ett ridhus knappt 10 min med transport bort.
 
Så var vi hemkomna efter en helt fantastisk fälttävlansvecka på Flyinge! Bara att vara där och gå omkring på denna fantastiska Kungsgård med en stämning av hästcentrum som man aldrig hittar nån annanstans är ju drömmen för en hästmänniska. Jag har flytit runt o bara njutit av allt, sen att Bosse o jag tog oss runt vår första fälttävlan på ett mycket bra sätt var ju såklart grädde på moset men igår kom den riktiga tårtan! Tösetotten och hennes ponny kom 4:a på SM!!! Bara några små tidsfel (eller nerslag, vilket man nu väljer) ifrån bronset!! Jag var så glad att jag kände för att dansa på borden!! Såsom vi har kämpat, först gick ju allt bara uppåt men ett felbyggt hinder på näst sista tävlingen innan SM raserade ju hela deras självförtroende. Som tur var var det ju 3 veckor kvar o vi tränade och tränade o tränade och till slut hade muren rämnat och i lördags seglade de runt terrängen med sina vanliga glada uppsyner!!:bump::banana::bump:

Grattis till bra coachat och ridet! Jättekul!

@SkorpSmulan ja berätta om nya hästen!

Min grispelle fick mysa med polare i hagen ett bra tag. Han fick agera storebror åt stallägarens 180-koloss. Min lilla, röda vessla har tålmodigt men fast fostrat slyngeln.
Dessvärre ansåg han sig också ha rätt att fostra stallägaren när hon var i hagen. :s
Så nu är han själv..

Han blev jävligt bromsbiten mitt i sadelläget. Så jag har inte kunnat rida, ledsnat och köpt Zebra-klänning. Nu går alltså en Zebra i hagen.
Och med avsliten doja och lite för lite hov för att jag ska våga fixa till och slå på. Hovis har semester snart och jag försöker jaga annan här på "fel" ort. :/

Jaja! Det löser sig alltid!
 
112924.jpg

Gissa vem:heartD...

@Novali01, jo, det är väl melodin men jag tycker det är svårt att hon blir lite svårpåverkad och introvert i de lägena..
Hon är ju världens absolut snällaste häst och alldeles underbar för övrigt:heart..

Har en himla prestationsångest inför onsdagens lilla tävlingsdebut också..Så rädd att jag ska klanta mig och glömma rida eller att det ska strula på annat sätt.
Å andra sidan är det ju inget tvång att tävla men jag vill jue, bara så rädd att misslyckas. Dum känsla..Bort med den:(..
 
112924.jpg

Gissa vem:heartD...

@Novali01, jo, det är väl melodin men jag tycker det är svårt att hon blir lite svårpåverkad och introvert i de lägena..
Hon är ju världens absolut snällaste häst och alldeles underbar för övrigt:heart..

Har en himla prestationsångest inför onsdagens lilla tävlingsdebut också..Så rädd att jag ska klanta mig och glömma rida eller att det ska strula på annat sätt.
Å andra sidan är det ju inget tvång att tävla men jag vill jue, bara så rädd att misslyckas. Dum känsla..Bort med den:(..
Precis, bort med den känslan och fokusera på att det är roligt!
INGEN prestationsångest om jag får be! Du är duktig på det du gör och om du slappnar av och släpper dina negativa tankar så kommer det gå bra!
Visst hade väl Bellona ingen tävlingserfarenhet? Se det som ett led i utbildningen!
Ha skoj nu :banana:
 
Jag ska till Åby i Göteborg. :nailbiting:;) Jag hade min plan lagd för Youngster men tänkte att jag fortsätter med den trots att vi inte åker :)

Jätteglad för dig i flyinge. Modiga ni är!!!
O ännu roligare för Emma(?). Bra gjort!!!

Skorpan, vad roligt med ny häst. Säger som tuaphua. Vad blir det? :)

Happy, lösdrift låter enkelt och bra :) kul att träningen gick bra.

Polly, lägg nu inte till med några spökerier. Ni klarar det galant!! :)
 
Roligt att höra att ni är flera som är igång även när det är semester :) Tråkigt med bromsbett @tuaphua, man kan ju bli tokig på alla kryp.. Har väldigt mycket bromsar här nu så man kan knappt rida på dagtid.

Har klippt ihop ett par filmer från de senaste hoppträningarna, det är sommaruppehåll nu. Men jag ska iväg och träna igen på fredag, missade en gång så jag har en gång att "rida igen".


 
Eftersom ingen kommenterar..gick det inte att se bilden på den taniga lilla fuxungen? Är jue Loppan såklart;). Slänger in två till:D!
11011067_977546552266864_8236780200531884316_n.jpg
11742860_977546598933526_3262552221706049780_n.jpg



Kopierar från 07-tråden.
Ridningen idag gick bra, enligt tränaren så var det stor skillnad från sist. ( Jag med min supersjälvkänsla kontrade med att hon bara sa så för jag ska våga rida i morgon...)
Dock känner jag av min sträckning, ha, ha..så himla dumt. ( Har sträckt insidan av låret efter att jag gjorde sitsträningsövningar igår..tyyypiskt mig;) )
Å hur gör man om manen är jättetunn mot manken när man flätar? Dom första där blir pyttesmå, vilket kanske är ok men jag vill ju att dom ska vara liggande och inte stå upp som små antenner:rage:..

Smidigt koncept iallafall imorgon med kvällstävlan:)!
 
Eftersom ingen kommenterar..gick det inte att se bilden på den taniga lilla fuxungen? Är jue Loppan såklart;). Slänger in två till:D!
11011067_977546552266864_8236780200531884316_n.jpg
11742860_977546598933526_3262552221706049780_n.jpg



Kopierar från 07-tråden.
Ridningen idag gick bra, enligt tränaren så var det stor skillnad från sist. ( Jag med min supersjälvkänsla kontrade med att hon bara sa så för jag ska våga rida i morgon...)
Dock känner jag av min sträckning, ha, ha..så himla dumt. ( Har sträckt insidan av låret efter att jag gjorde sitsträningsövningar igår..tyyypiskt mig;) )
Å hur gör man om manen är jättetunn mot manken när man flätar? Dom första där blir pyttesmå, vilket kanske är ok men jag vill ju att dom ska vara liggande och inte stå upp som små antenner:rage:..

Smidigt koncept iallafall imorgon med kvällstävlan:)!
Man måste inte fläta ;) Lycka till o ta det som en träning.
@Tessalonica Så roligt att ni ska till Åby. Vi ska också dit. Hinner kanske se er. Så duktiga ni är:)
Vi har inte heller semester men tränarna har:mad: Märker att jag mest rider ut men det kan hon behöva. Lite fart i skogen skadar ju ingen.
Var i alla fall på en Hoppträning o det var så kul.
Grattis @Novali01 till fina resultat. Sett dina filmer o det såg så enkelt ut.
 
Det är ju bra att ni är kvar, ni som inte har några 06: or annars hade det väl varit jäkligt dött här :)

Jag funderade @polly p men det enda jag kunde tänka var Rut? Nääe den såg ju inte ut så, hur trög får man bli, klart det är Loppan :D Jäkligt små dom två andra dock.
Hoppas det gått bra för er på tävligen idag.
 
Stråla hoppade med medryttaren igår och jag stod på backen och flyttade bommar och höjde. Hon är ju för jäkla rolig den hästen hon kliver över tills det blir över 60 ser ju förjäkla komiskt ut när hon tar älgkliv över ett hinder som ändå är runt 40-50 cm, och rätt jobbigt.
Men hon väl kommer på att det är hoppa som förväntas av henne så hoppar hon jättetrevligt.


Alltså, ja, nyhästen. Vågar jag säja nått? Dont jinx it liksom. Men ja.
Det är en PRE på 12 år (tror jag, lite osäker på åldern) En himla trevlig häst. Han har bott i Sverige i ett år är högt utbildad men har en del problem, svårt att veta vad han varit med om men är lite trasig i hovarna, munnen och kroppen överlag men han börjar komma igen nu riktigt fint. Har även lite psykiska blockeringar.
Ska ta honom på foder så får vi se, jag är vansinnigt kär i honom och han gör mig löjligt glad han är en himla härlig personlighet och jag tror att han kommer att bli otroligt rolig när han vågar komma ut ur sitt skal ännu mer
dsc_0359_55a2e4b3e087c3063cc49fd3.jpg

Jag är bara sjukt nervös att det ska skita sig nånstans, jag kan inte fatta att jag får möjligheten att låna den här hästen, går och väntar på katastrofen ungefär hela tiden, så här bra kan det bara inte bli, det såg man ju hur det gick med Festis.
 
Meeen @SkorpSmulan så vacker:love:!
Klart det kommer att gå galant! Så roligt och har du den på foder först så har du ju tid att lära känna:)!

Hi, hi..ja bilderna gick inte att få större!
Tävlingen är ikväll, ska åka vid tre. Nice! Kanske blir trött imorgon när jag ska upp tidigt men lär inte placera mig i sista klassen heller så det blir nog bra..Nu ska jag ut och putsa grejer och häst snart!

Tycker nästan Rut ser bättre ut i typ än sin mor, min älskade Loppis men jag vet inte, kan inte det däringa, valde dock lite med tanke inte få så mycket framstupa! Söt är hon, Rut när hon tittar ut:D!
11753794_976097209078465_483666563_n.jpg
 
Stråla hoppade med medryttaren igår och jag stod på backen och flyttade bommar och höjde. Hon är ju för jäkla rolig den hästen hon kliver över tills det blir över 60 ser ju förjäkla komiskt ut när hon tar älgkliv över ett hinder som ändå är runt 40-50 cm, och rätt jobbigt.
Men hon väl kommer på att det är hoppa som förväntas av henne så hoppar hon jättetrevligt.


Alltså, ja, nyhästen. Vågar jag säja nått? Dont jinx it liksom. Men ja.
Det är en PRE på 12 år (tror jag, lite osäker på åldern) En himla trevlig häst. Han har bott i Sverige i ett år är högt utbildad men har en del problem, svårt att veta vad han varit med om men är lite trasig i hovarna, munnen och kroppen överlag men han börjar komma igen nu riktigt fint. Har även lite psykiska blockeringar.
Ska ta honom på foder så får vi se, jag är vansinnigt kär i honom och han gör mig löjligt glad han är en himla härlig personlighet och jag tror att han kommer att bli otroligt rolig när han vågar komma ut ur sitt skal ännu mer
dsc_0359_55a2e4b3e087c3063cc49fd3.jpg

Jag är bara sjukt nervös att det ska skita sig nånstans, jag kan inte fatta att jag får möjligheten att låna den här hästen, går och väntar på katastrofen ungefär hela tiden, så här bra kan det bara inte bli, det såg man ju hur det gick med Festis.
Vilken vacker kille och vilken fantastisk man!
Har man bara inte bråttom så brukar det mesta lösa sig. Tror den här hästen får det jättebra hos dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 726
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 971
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 140
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp