Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tessalonica, gud vad duktiga ni är, ser jättefint ut:love:.
@happyrider, det låter spännande!
Vill också ha ut alla mina, brukar alltid ha dom på bete men lilla Rut är ju bara två veckor och Bellona har väl typ knappt gått på "sommarbete" men hoppas på en fin augusti och att våga/kunna ha uute alla då..

Liten filmsnutt..hoppas nååågon gång kunna hitta ihop med lilla fuxan men vi jobbar på´t..

Å så Rut..är så glad att hon växer och frodas och att Loppan är en sååå fin mamma:heart, tänker på dig @Novali01..fy vilket elände det måste varit med Eskil....
11124486_968542016500651_1489555489_n.jpg


Gott att Rivicca verkar bättre @Maui! Skönt med bra hovisar! Våran fick ju vara "barnmorska" när Loppan fölade:D
 
Vi har kvarka på klubben :( En ponny hade feber o svullna ben. Visade sig vara kvarka. Hade visst bara gått i hagen med de andra ponnyerna. Vi var där veckan innan det upptäcktes. Lite oroligt då det varit fall i trakten hela våren. Hoppas det försvinner snabbt o att ingen mer blir sjuk.

Nästa gång kanske man förstår att man ska sätta nya ponnyer i karantän INNAN man beblandar dom med övriga..

Så jävla typiskt.. jag som tänkt åka dit på CR .. Nu får jag typ åka till Lilla Edet :eek::eek:
 
I allafall är det väl dags att tala om att 06an inte längre är kvar i mitt stall utan jag kommer bara ha kvar lilla mörka grå.
Ja plus min gamla Hille, han är fortfarande kvar uppe hos ljusgrå och jag hämtar väl hem honom i slutet av juli typ.

Orsaken är att jag orkar inte hålla igång 2 tävlingshästar som det är just nu med allt vad det innebär.
 
Nästa gång kanske man förstår att man ska sätta nya ponnyer i karantän INNAN man beblandar dom med övriga..

Så jävla typiskt.. jag som tänkt åka dit på CR .. Nu får jag typ åka till Lilla Edet :eek::eek:
Var det en ny ponny som hade det med sig? Har ju funnits i trakten hela våren.
Stall Phem har varje onsdag. Lite sämre än på Krk men riktig banbyggare.

Rivica skuttade runt 110 idag o blev placerad. Då Sara ledde med Marco satsade hon inte järnet med Rivica ;)
Lyckades vinna med Marco

Sen gick hon igenom besiktningen men när Sara travade på framhoppningen, en grusig paddock trampade hon nog på en sten för då haltade hon så det var bara att stryka henne. Hoppas att det var tillfälligt. Får kanske sätta på sulor.
 
@Tessalonica Gud vad duktig Julia är! Och du med såklart för det är ju du som utbildat henne!:) Ang Harriet o gräsmagen så har hon just varit ute o luftat den idag! Vi hade hemmatävlingar som jag jobbade på men lilla ponnytösen red LB:3 på 67,2%!!:banana: Blev första utanför placering men det var helt underbart att se hur glad Harriet var för att tävla igen! Började redan igår när jag tvättade man o svans, hon stod blixtstill o bara njöt...

@fio Låter som ett bra beslut med att lämna hem Ljusgrå, man vill ju kunna göra ett bra jobb o inte bara stressa över att man måste rida två hästar.
 
Bosse var på sin första fälttävlan igår, gjorde superbra insats med tanke på hur länge han varit här o hur många ggr kamikazepiloten ridit honom...dvs 3...:idea:, 52 straff i dressyren med ett par 8:or t om!! I fredags kunde han inte gå på tygeln alls så han måste sovit på saken...hoppa bana är ju heller inte nåt man behöver träna på tydligen för det gjorde han snällt men två pet. Galopperade runt terrängen i full sula men fattade inte vitsen med smalhinder utan infångare högst upp i mördarbacken. Övriga hinder såg han nog knappt när han susade runt!:D
Är så stolt över min lille Bo!
 
@happyrider Hoppas du hittar nåt som känns bra!

@polly p Ser ju redan mycket bättre ut! O Rut är dösöt!

@Maui Harriet har också sulor, fick börja med det förra våren o ha över sommaren så det är nog en bra idé att prova det.
 
@happyrider @polly p @Novali01 TACK!!! :)

Nova, men tar hon det lite easy peacy för övrigt? :) Kul att det gick så bra för dem på dressyrbanan!! Å Bosse är ju för härlig :D

@fio Klokt att lämna tillbaka. Det är tungt när man inte har all tid i världen men nu har du ju den andra fina lilla grå kvar :)

@Maui Hur är det med Rivica nu?

Någon som ska in på Jump in July på Åby i slutet av månaden? :)
 
Nja hon tränar just nu, blev så himla intensivt i 5 månader så därför bestämde vi att det är träningsperiod nu o tävling i augusti. Dessutom har jag ju planerat att tävla Bosse, har svårt att ha bägge i sånt tävlingstrim.
 
Han ser ut att vara en riktig pärla @Novali01!

Grrr:devil::devil::devil:..JAG HATAR MITT JOBB JUST NU..Hur i helvete kan dom ringa kvart i tio och beodra in mig till tolv? Jag skulle eg börjat fyra och hade massa att göra. Nu hann jag mocka:mad:.. Ville jue rida Bellona och har börjat med min sadelkammarmakeover med målning och omstruktur. Hatar när det blir hattigt i ridningen också:cry:

Nä, fyfan vad sur. Får bara jävla fyllnadslön också. Då är ledighet mer värd. Kunde jag fått en ledig dag som jag vill ha istället hade det vart ok så gör jag åt lite av alla mina komp timmar som jag inte har någon jäkla nytta av.

Är så förbannad på det utnyttjande stelbenta system vi jobbar efter..Suck..
Gillar ju arbetsuppgifterna eller att jobba som jag gör men alla jädra system för att räkna tid och spara pengar och vi stressar och tvingas ställa upp utan att få något för det..

Förlåt..men jag måste få skrika lite..är så arg.
 
Kvalificerad övertidsersättning får man bara om man jobbar heltid. Jag får fyllnadslön på inbeordrad tid. Jag har inget emot att ställa upp för verksamheten till viss del men tyvärr är situationen sådan att vi bara känner oss utnyttjade. Vet inte om man kan neka egentligen men man får låta bli att svara i telefon, tydligen får vi inte kvalificerat, jag hade hellre bara tagit timbank och fått löfte om annan ledig tid. Så kunde man göra förr. Har hyffsat med timmar som jag bara får utnyttja när verksamheten tillåter..ehh..åh så tvingas vi ofta dra över, gå in extra etc..nä, förr var det ett bättre givande och tagande.
 
Han ser ut att vara en riktig pärla @Novali01!

Grrr:devil::devil::devil:..JAG HATAR MITT JOBB JUST NU..Hur i helvete kan dom ringa kvart i tio och beodra in mig till tolv? Jag skulle eg börjat fyra och hade massa att göra. Nu hann jag mocka:mad:.. Ville jue rida Bellona och har börjat med min sadelkammarmakeover med målning och omstruktur. Hatar när det blir hattigt i ridningen också:cry:

Nä, fyfan vad sur. Får bara jävla fyllnadslön också. Då är ledighet mer värd. Kunde jag fått en ledig dag som jag vill ha istället hade det vart ok så gör jag åt lite av alla mina komp timmar som jag inte har någon jäkla nytta av.

Är så förbannad på det utnyttjande stelbenta system vi jobbar efter..Suck..
Gillar ju arbetsuppgifterna eller att jobba som jag gör men alla jädra system för att räkna tid och spara pengar och vi stressar och tvingas ställa upp utan att få något för det..

Förlåt..men jag måste få skrika lite..är så arg.
Det r ju tyvärr då man slutar svara i telefon. Been there.
 
:D Ha ha, kul häst.

KL

Kul att läsa från er alla och se filmer dessutom!

Jag och pålle har inkvarterat oss på landet. Hästen såg ut som en badboll när jag kom hem. Första natten här var han orolig i hagen, spec efter att en älg strök förbi nära, och sprang av sig ett gäng kilon. :P
Dag två var han cool och verkar nu trivas ypperligt.
Det är så himla härligt att kunna se hästen från fönstret och kunna gå ner när man vill!

Vi har hunnit träna några pass och han sköter sig bra under omständigheterna tycker jag.
Vi har ju latat oss länge båda två och är inte helt i form någon av oss och det är nytt ställe. Han är ju en riktig liten fegis. Men han har haft rimliga reaktioner på det som händer omkring oss.
Det känns jättekul att köra igång igen!
 
@happyrider @polly p @Novali01 TACK!!! :)

Nova, men tar hon det lite easy peacy för övrigt? :) Kul att det gick så bra för dem på dressyrbanan!! Å Bosse är ju för härlig :D

@fio Klokt att lämna tillbaka. Det är tungt när man inte har all tid i världen men nu har du ju den andra fina lilla grå kvar :)

@Maui Hur är det med Rivica nu?

Någon som ska in på Jump in July på Åby i slutet av månaden? :)
@Tessalonica Vi ska dit på fredagen med alla fyra :confused: Blir att få logistik i det men har hyrt två dagboxar. Tur att det är nära. Sen ska två gå på lördagen också.

Upptäckte att jag inte har en enda dressyrtävling inplanerad men tre hopptävlingar :D. Rivica har nog blivit hopphäst.
Låter henne vila lite o gå i hagen. Rör sig som hon ska. Hittade lädersulor på Börjes så det får nog bli sådana vid nästa skoning.

@Novali01 Kul att både irländaren o Harriet sköter sig bra. Såg terrängfilmen och han såg ju jättesäker ut.
Hur går det med era planer att åka till Hajerna?
 
Vad roligt @Maui !! Jag har anmält mig till alla tre dagarna men kommer bara rida en och det lutar åt att det blir på fredagen!! :) Jättenervös för det men blir en liten test att se hur vi ligger till :D

@Novali01 Tycker att han verkar supercool :up:

@tuaphua Härligt att det går bra på landet. Har inte riktigt koll men gissar att du bor i stan i vanliga fall. Har du mer hästar hemma?

@fio Marks Ridklubb har ikväll och nästa ons med men det kanske är lite långt för en P&J...

@polly p Det är ju så tråkigt att behöva säga att du inte ska svara nästa gång för då är det ju någon annan som hamnar i "skiten" men det är nog tyvärr bästa sättet. Gissar att du är anställd kommunalt? Min mamma har likadant nämligen och det är pyton när de gör så..

Gällande Hajerna så tar jag gärna med fikakorgen :) Terräng vågar jag mig inte på..
 
Vad roligt @Maui !! Jag har anmält mig till alla tre dagarna men kommer bara rida en och det lutar åt att det blir på fredagen!! :) Jättenervös för det men blir en liten test att se hur vi ligger till :D

@Novali01 Tycker att han verkar supercool :up:

@tuaphua Härligt att det går bra på landet. Har inte riktigt koll men gissar att du bor i stan i vanliga fall. Har du mer hästar hemma?

@fio Marks Ridklubb har ikväll och nästa ons med men det kanske är lite långt för en P&J...

@polly p Det är ju så tråkigt att behöva säga att du inte ska svara nästa gång för då är det ju någon annan som hamnar i "skiten" men det är nog tyvärr bästa sättet. Gissar att du är anställd kommunalt? Min mamma har likadant nämligen och det är pyton när de gör så..

Gällande Hajerna så tar jag gärna med fikakorgen :) Terräng vågar jag mig inte på..

Jag tycker du gör rätt som tar med fikat! Jag vete fasen om jag skulle våga rida terräng nu mer. Jag har inte hoppningen i kroppen öht längre. Och terräng känns ännu värre då.
Så fika istället för det förstår jag helt klart! ;)
Det blir nog trevligt iaf!

Ja, jag bor i en närförort till Stockholm. I lägenhet..
Hästen står normalt på en anläggning med strax under 100 hästar en bit från mig.
Nu är vi på en hästgård med 10 hästar och två boningshus, mitt ute i bushen.
Det är de som äger gården/stallet som äger övriga hästar. Så det är bara vi här i stallet. Klar skillnad alltså! Himla mysigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 202
· Visningar
44 559
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 011
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 484
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 969
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp