Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@SkorpSmulan Hoppas allt går som planerat så att du snart får hem honom. Kommer säkert att gå bra.:)

@polly p Såg dina resultat. Var väl helt ok för första tävlingen för er;)
Verkar dock som om du satsat lite för mycket i travökningen och tappat henne där. Stämmer det? Blir säkert bra med lite mer tid ihop.

Ska till varbergs stora tävlingar nästa vecka, men de planerar så tokigt. Alla dar börjar kl 8 med första klassen o sen är andra kl två. Sara rider på måndag o har andra start :banghead: med Marco o sen rider hon honom i nästa klass vid fyra. Ska stackarn stå i transport i åtta timmar???? Varför paus mellan klasserna. Vad ska vi hitta på då?
Försöker hitta boxar att låna under dagen till dem. Det hade tävlingsledningen inte tänkt på :mad:
Tycker alltid att just Varberg har konstig planering på sina tävlingar :meh:
 
@Maui Kan de inte ändra hans start i första klassen då? de kan ju inte på fullaste allvar mena att Ni ska vänta så länge... Ni får komma till Horred så får han stå här ;) Hör med Kroon annars
 
Vad rolig @Maui! Hoppning?

Njaee..jag vet inte om jag satsade för mycket utan snarare att jag förberedde för lit med halvhalter och så..
Träningen i förrgår gick bättre även om det inte var helt hundra där heller..Lite "dumma" ryttarfel men säkert på grund av mina nerver..Hon blev också lite vek och bakom lod stundtals och jag jucklar till det så hon viker huvudet men är väl bara att träna..

Tyckte elasticiteten och formen var bättre på träningen än vad jag lyckades få till på tävlingen och missförstånd i halten innan ryggning på träningen! Rygga superfint på tävling men jag
 
@SkorpSmulan Hoppas allt går som planerat så att du snart får hem honom. Kommer säkert att gå bra.:)

@polly p Såg dina resultat. Var väl helt ok för första tävlingen för er;)
Verkar dock som om du satsat lite för mycket i travökningen och tappat henne där. Stämmer det? Blir säkert bra med lite mer tid ihop.

Ska till varbergs stora tävlingar nästa vecka, men de planerar så tokigt. Alla dar börjar kl 8 med första klassen o sen är andra kl två. Sara rider på måndag o har andra start :banghead: med Marco o sen rider hon honom i nästa klass vid fyra. Ska stackarn stå i transport i åtta timmar???? Varför paus mellan klasserna. Vad ska vi hitta på då?
Försöker hitta boxar att låna under dagen till dem. Det hade tävlingsledningen inte tänkt på :mad:
Tycker alltid att just Varberg har konstig planering på sina tävlingar :meh:


Kan ni inte bara rida en klass istället? Det är ju så många dgr?
 
Igår var jag och terrängtränade med lilla mörka grå.. Satsade på att hoppa allt färgat framförallt.. det som är brunt/naturfärgat är ju inga problem ... men färgat GAAAH och så rider jag så dåligt pga att jag tror han ska stanna .. bara för att jag inte vill ramla av och slå mig :p Dessutom hade jag glömt mina stövlar så jag fick rida i ridskor.. jag som ALLTID rider i stövlar.

Det enda färgade som han riktigt tog tag i och inte tittade alls på var detta :confused: Hästar alltså O_o

11745518_10153492823241797_1501013255193567993_n.jpg



Han hoppar hus :D

11222705_10153492823246797_2970302701631227165_n.jpg




Innan träningen

11745516_10153492335261797_70089148983779322_n.jpg



Är vi lika eller är vi ?? :D

27148_10151571286496797_104454422_n.jpg
 
Senast ändrad:
Kan ni inte bara rida en klass istället? Det är ju så många dgr?
Sara ska bara rida på måndagen. Vi hittade boxar på Månsegården som vi kan hyra. ;)
De har samma dumma upplägg varje dag att första klassen är kl 8 och andra klassen klockan två. Sen ska folk betala för att titta på tävlingarna Undra vem som är villig att betala för att se 115 och 125 :confused:
@fio Så fint han hoppar :) Det är väl bra att träna på vanlig färgglada hinder så är det nog inga problem.
@happyrider Skönt att du hittade något annat som du tror är bättre. Har dock för mig att du stod i ett sånt fint stall men om det inte fungerar så spelar det ju ingen roll.
 
Tror jag varit med här för längre sedan men 06:an men just in case lite förhandsinfo.
Ocean e: Don Romantic har åter igen gjort tävlings debut efter 3 års uppehåll. Han har vuxit till sig ordentligt i kropp och knopp. Och har tagit 2 andra platser och 2 segrar på 4 starter i LC och LB :) Har de senaste åren inte ridit honom själv utan stallägaren ( och ägare ) har ridit honom men nu har jag också utvecklats en del genom åren och orkar rida ihop honom bättre än då. Jätte kul.
11694939_10153060378288753_1261429091548810886_n.jpg
11539624_507679459386303_1044482619990117220_n.jpg
11781614_10153060378573753_1691178966573857116_n.jpg
 
Tror jag varit med här för längre sedan men 06:an men just in case lite förhandsinfo.
Ocean e: Don Romantic har åter igen gjort tävlings debut efter 3 års uppehåll. Han har vuxit till sig ordentligt i kropp och knopp. Och har tagit 2 andra platser och 2 segrar på 4 starter i LC och LB :) Har de senaste åren inte ridit honom själv utan stallägaren ( och ägare ) har ridit honom men nu har jag också utvecklats en del genom åren och orkar rida ihop honom bättre än då. Jätte kul.
11694939_10153060378288753_1261429091548810886_n.jpg
11539624_507679459386303_1044482619990117220_n.jpg
11781614_10153060378573753_1691178966573857116_n.jpg

Det behöver ju fyllas på med 06. or .. finns ju inga kvar i tråden knappt :up:
 
Kul Anyo att du är tillbaka!! :D

KL

Tävling idag på Åby, ser man till resultatet så kan man ju undra när jag säger att jag är TOKNÖJD. Felfri på hinder tom nr 9 som var en kombination. Min stora skräck ;) Blev givetvis krångel där. Hon tvekade för en halv sekund och då blev jag som en mus... Nåväl jag satt kvar och vid nästa anridning så kom vi över :) Det blir lite harskutt emellanåt men gisses vad hon sliter :)
En guldklimp!!! :D Film kommer.
 
Kul Anyo att du är tillbaka!! :D

KL

Tävling idag på Åby, ser man till resultatet så kan man ju undra när jag säger att jag är TOKNÖJD. Felfri på hinder tom nr 9 som var en kombination. Min stora skräck ;) Blev givetvis krångel där. Hon tvekade för en halv sekund och då blev jag som en mus... Nåväl jag satt kvar och vid nästa anridning så kom vi över :) Det blir lite harskutt emellanåt men gisses vad hon sliter :)
En guldklimp!!! :D Film kommer.

Kul Anyo att du är tillbaka!! :D

KL

Tävling idag på Åby, ser man till resultatet så kan man ju undra när jag säger att jag är TOKNÖJD. Felfri på hinder tom nr 9 som var en kombination. Min stora skräck ;) Blev givetvis krångel där. Hon tvekade för en halv sekund och då blev jag som en mus... Nåväl jag satt kvar och vid nästa anridning så kom vi över :) Det blir lite harskutt emellanåt men gisses vad hon sliter :)
En guldklimp!!! :D Film kommer.
 
Vi missade dig precis. Hörde bara resultatet. Såg banan sen o att komma runt den med en 4-åring som inte är så van var verkligen bra gjort :banana:
Rivica skötte sig inte :mad: Blev lång i första klassen o rev ett och sen i andra var hon felfri över 7 hinder varav två kombinationer så jag tänkte att hon äntligen skulle bli felfri i 120 då slår hon på en nit på ett vanligt räcke. Sara drattar över huvudet på henne o dimper ner på andra sidan hindret med tränset i handen :o
Rivica fick springa lite själv innan hon blev snällt infångad.
Tycker nog det var ryttarens fel då hon plockade så väldigt ändå in i hindret :confused:
Stanna får hon inte göra för jag ska ju strax tävla henne :D

Välkommen @Anyo
 
Tack Fio och Maui. Dock blev jag lite besviken när jag såg filmen från bolaget som anlitades :( Ser inte alls ut så som det kändes utan jag tycker jag blir flängig och väldigt ostadig i sadeln. Nåväl, den lyckan som varar. Nya tag till Laxhoppet nästa vecka :)

Jag har fått filma med mobilen på datorn, men hoppas det syns hyffsat ändå.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 839
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 014
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 570
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 993
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp