Bukefalos 28 år!

Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Usch ja, det är jobbigt med tänder. :crazy: Emil fick sina två första för snart 2 månader sedan & det blev flera sömnlösa nätter då. Bävar redan inför kommande tänder då jag nu är så bortskämd med att han sover hela nätter (19-06) sedan 2 veckor tbx. :love: Har nog aldrig känt mig så utvilad som jag gjort dessa sista veckor. :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Ja, det är faktiskt riktigt drygt. Enda gången hon är glad är på morgonen, som tex nu (lite frustrerad bara för att hon inte kommer framåt). När hon sovit middag så börjar äventyret..

Tänk då på mig och sambon som är bortskämda med att sova hela nätterna sen hon var 1 månad! Vi har inte haft mer än 2 vakna nätter sen hon föddes. Kan man inte trolla fram tänderna så de slipper ha ont? *suck*
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

myser me snutten :)
19728825.jpg

19728827.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?


Hahaha, typ så ja.. :p
Min tok älskar när man lägger den över hennes huvud och säger "Var är mammas älskling" Då skrattar hon som en tok och sliter bort den, säger man då "Tittut" så skrattar hon så hon kiknar..

Snuttefiltar is the shit! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Några nya bilder på Emil som blev ½ året gammal i tisdags. :)

På väg att rulla runt.
php3fcl38.jpg


Nu är det bara magläge som gäller. Rullar runt hela tiden. Rumpan/benen vill krypa, men inte armarna. Och han blir stortokig när han inte tar sig någonstans, bara skriker rakt ut. Tror han fått mammas humör & tålamod... :angel:
php4u2zrr.jpg


Vet inte om han ska ligga på mage eller rygg.
php4my6g9.jpg


Mammas älskade lilla solstråle. :love:
phpqgwkry.jpg


Sitter & busar i sängen.
phpmq9o8i.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Haha han är en sån skön liten linslus :p

Idag har Elina varit på BVC. I söndags vägde hon sig på Karolinska och blev utskriven med 2390 gram. Idag, torsdag, hade hon gått upp 300 (!!) gram !! På 5 dagar!! Det är mammas tjej det!

Morgonmys ::

DSC_0559.jpg


DSC_0560.jpg


Dags att åka till BVC !

DSC_0568.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Men så underbart sööööt i bilstolen. Vart ska den stora bilstolen med den lilla tjejen. :D:love:

Härligt att hon ökar så bra i vikt. :)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Hihi, ja han är en riktig liten linslus Emil. :love: Vilken tjejtjusare han lär bli senare i livet. Mamma får passa på och hålla hårt i honom & pussa på honom medans hon får. :p
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Vilken härligt söt tjej!!! Å ett litet matvrak också minsann. Själv missade jag helt det här "åååh vad liten han är"-stadiet eftersom min klump kom ut med 4kg kagge :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Han är inte så liten nej, vägde 7115g vid senaste kontrollen. :o;) 2 månader och 4 dagar är han idag! Växer som tusan..
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Precis så var det för mig, känns inte som att jag har haft en sån där liten spädis. Han har varit stor och kraftig från första början!
Men nu när jag ser på korten från när han var nyfödd så tycker jag ju att han ser väldigt liten ut i jämförelse..!

19736245.jpg
<
Erik på BB, endast ett par dagar gammal..

19706506.jpg

Erik 2 månader.. lider ingen hungersnöd precis. :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Ja vi vet inte riktigt var detta ska sluta..!:D Finns det några sumo-brottningsklubbar i Sverige?
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Vilken härligt söt tjej!!! Å ett litet matvrak också minsann. Själv missade jag helt det här "åååh vad liten han är"-stadiet eftersom min klump kom ut med 4kg kagge :D


Ja Elina är så pyttepytteliten tycker jag :D Hennes farfar vågar fortfarande inte bära henne, han väntar tills hon lagt på sig lite säger han ... han är rädd att hon ska gå sönder :rofl:
Jag tycker man fattar hur liten hon är när man inser att hon väger hälften av katten :eek:

Men snart är hon också en tjockis :bump:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Saga vägde 8230 typ när hon var 5 månader..
Jag har en känsla av att Erik kommer vara förbi snart!

Men det finns inget godare än mullebullar till bebisar!!
Jag tycker i alla fall att Erik är underbart söt!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Ja det är så härligt med alla dubbelhakor och gosiga veck :D
Saga är också otroligt söt, hon har världens gulligaste näsa som man skulle känna igen hur lätt som helst!! :)
Vad kul det är att få följa alla Buke-bebisar från första dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 189
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp