Bukefalos 28 år!

Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

:D
Sakta men säkert :laugh:
I tisdags fick vi nya siffror på lillskruttan:
Vikt: 6250 g
Längd: 61.5 cm
Huvudomfång: 42 cm
Hon blir 5 månader den 29 september:love:

hon är ju helt perfekt, en liten bebis precis som Rasmus också var när han var 5 månader. De måste ju betyda att de är för de ska gifta sig och få massa söta barn när de blir stora som de håller ungefär samma storlek :angel:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

kl

Nu har det hänt massor med Erik, bara på några dagar!!

Han har lärt sig krypa (vi visste inte hur bra vi hade det innan..!:D)
23637427.jpg



Han har ställt sig upp i sängen. (Bara en gång hittills, och som tur var hade vi sänkt sängbotten bara någon dag tidigare..!)
23637677.jpg



Vovven får ställa upp som ståtränare.. mer eller mindre frivilligt.;)
23637750.jpg



Kompisar trots pälsryckning och annan tortyr:laugh:
23637988.jpg


PLUS att han har börjat säga "mamma" högt och mycket tydligt, (han förstår säkert inte vad han säger, men jag är glad ändå!):banana:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

hon är ju helt perfekt, en liten bebis precis som Rasmus också var när han var 5 månader. De måste ju betyda att de är för de ska gifta sig och få massa söta barn när de blir stora som de håller ungefär samma storlek :angel:

Absolut! :D:p Kan det bli något annat än perfekt? :angel:

Maja hälsar att hon och Emilio bara är vänner: ;)

php9qxw9k.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Måste bara få visa mitt nästan färdiga kök. Jag oljade köksbänken idag och det blev så jäkla snyggt!



Och så en på Sam och hans far på en jäkligt gammal traktor!

 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Skitsnyggt kök och jätte fint traktorkort.

Här är några på Rasmus från idag.

Försökte få på bild när han står själv
23661986.jpg


Men de var roligare att busa med mamma
23661987.jpg


Sen kröp han till sin katt och kollade in hans nos
23661988.jpg


Senare på kvällen åt vi rådjursstek
23661989.jpg


Rasmus hjälpte till att diska
23661990.jpg


Sen blev det välling och natt i natt (inte så bekvämt att få en blixt i ögonen)
23661991.jpg



Titigare idag var vi på babysim och Rasmus var kung *stolt* rektorn på skolan hade instruktörsutbildning och sökte några "offer" och vem tackar nej till gratis sim? Rasmus var trött men visade ändå exemplariskt upp vad han kunde (t.ex. simma, flyta själv på rygg, hoppa i från kanten och hålla sig fast vid kanten och förflytta sig)
Fast han var trött så ställde han upp när rektorn visade olika övningar *super stolt*
Sen var det mest simma med mamma som gällde, men eleverna fick gärna titta på hur han gjorde.
 
Senast ändrad:
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Kan tänka mej det, jag funderar själv allvarligt på att hugga av mitt. Fast sen är jag rätt nyfiken på hur långt det skulle bli om jag lät det växa :D

Fast egentligen vet jag att det inte är håret som är mitt egentliga problem, det är de där chokladkilona... ;)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Mitt hår hade gått av så de fanns ingen annan utväg.

Här är 2 bilder till på Rasmus, som blir 11 månader imorgon :eek:

Klättrar in i en av lådorna i köket
23674495.jpg


Tokig
23674494.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

*kl*

Jag riggade upp en liten ministudio i tv:rummet, och Alvin belv såklart offer och försökskanin :D

Såhär blev bilderna:

Först lite ljusmätning, då var han smutsig och bara busig:





Sedan tog jag av honom de skitiga kläderna, putsade frisyren och snoken och så mutade jag med ett äpple:





 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Och så fick han något tokryck och började kasta huvudet bakåt och flina och pipa och ha sig :confused::love:









Knäppunge :D

Och så en lurvbild:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Det är så kul att fota små barn när de är avslappnade, och kan spexa lite. Fast Alvin tröttnar ganska fort, sedan blev han lite rädd när han insåg att han faktiskt var uppsatt ensam på en byrå. Det var läskigt.

Elis är numer ganska duktig på att posa, men han är ju uppvuxen med en kamera i nyllet :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 657
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp