Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Oj vad duktig han är... :) Hur gammal är han?

Emil har osså precis börjat ställa sig upp i sängen, men han är ju betydligt äldre, snart 1 år. :D Min lilla rumpåkare som vägrar att krypa. :p
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Jag tror minsann att både Katten och Rasmus växt en smula. ;)

Ja de håller nog ungefär samma viktklass, hoppas bara katten inte går upp mer, när katten var 5 månade vägde han 4 kg :D

Var till BVC idag, Rasmus vägde 8890 gram, var 70,6 cm lång och ett mössmått på 45 cm :D

Efter det hälsade vi på hans farmor som hade rast så vi gick till lokalen där Rasmus kommer vara när han går hos sin dagmamma och han lekte och levde rövare i 1 timme. Fortsätter han såhär kommer inte inskolningen bli några problem (han sket fullständigt i mig utan skulle bara leka)

Sitter hos farmor och kollar på när barnen lagar mat
23700099.jpg


Spanar in dockvagnen
23700105.jpg


Diskar
23700102.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Han är 7 månader.:) Det är verkligen olika från barn till barn när saker och ting händer! Här hände det massor bara under loppet av några dagar.. Kanske dröjer ett tag innan det händer nåt nytt nu. Eller så går han vid 9 månader som sin pappa.:eek:

Det ska förresten bli väldigt intressant att höra hur dina två skiljer sig åt/ liknar varann framöver!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

KL

Tjena ! Jag har sagt mitt första ord...flera gånger till och med ;)

*kisse* kan jag säga. :D

IMAG0092.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Jag tänkte just att det var väldans vad ni hade leksaker hemma :D (såg bilderna på pixbox)

Vi fick 2 flyttkartonger med leksaker av en jobbarkompis till Niclas idag. Så det ser typ ut sådär hemma hos oss :crazy: Måste röjja och få ner extra sängarna så vi kan få in någon leksaksförvaringsmöbel. Dessutom är det ju 1 års kalas om 1 månad och på det julafton, jag vet att hans farmor funderar på ett minikök eller bord + stolar.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Urr, ja det där med leksaker är ett gissel. Hela vår bod utanför huset är smockfull med stora leksaker som vi inte får plats med inne. Plus att vårat vardagsrum ((ja hela nedervåningen) ser ut som ett dagis. Leksaker precis överallt. Bobbycars med släp (två st), gåvagn/barnvagn/stora fordon/stolar i miniformat etc :crazy:

Tidigare har jag varit glad över att man har kunnat slänga ner allt smått i en stor kista, och så stänger man den och vips, inga tecken på att det finns barn här hemma. Jag gillar inte att det ser ut som ett dagis här, det får självfallet finnas leksaker åt barnen, men jag vill att det ska gå att städa och få fint. Det lutar åt att vi får avsätta en ganska stor del av datarummet som förvaring för leksaker. Pojkarna har så litet rum att det inte rymmer speciellt mycket. Deras sängar, en byrå och liten stil/gunghäst/pall och det är övermöblerat.

Bara att inse att vi bor ganska trångt.

Kistan har inte gått att stänga sedan Elis fyllde i april. Kan ju rensa ut massa småbarnsleksaker/trasig, men det blir inte av.

Jag har i alla fall lyckats rensa ur alla urväxta kläder pojkarna har, DET var ett stort steg. För jag har haft ångest över när jag ska ta tag i det, och var jag ska göra av allt.

Nio fyllda ICA-påsar blev det :crazy:

Vart jag nu ska göra av det, blir väl vinden för jag ids inte plocka upp allt igen för försäljning.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

han lekte och levde rövare i 1 timme. Fortsätter han såhär kommer inte inskolningen bli några problem (han sket fullständigt i mig utan skulle bara leka)

You wish :devil:

Det är när Rasmus förstår att du går utan honom som det kan bli jobbigt, själva lekandet klarar väl alla barn :angel:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Har precis fått en perfekt orsak att rensa lite bland leksaker (dockor, nallar etc)
Jonas nyöppnade dagis (förskola) behöver lite grejor.
Frågade dem lite försiktigt när vi var där och hälsade på i fredags hur dom hade det med leksaker, om det kunde tänka sig att ta emot lite från ett stackars överbelamrat litet hus.
Vi hade planer på att kunna använda våra få garderober till våra kläder istället för säckvis med gosedjur och etc.

:banana::banana::banana:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar, Del 2?

Gullplutt. :love:

Fattar knappt att jag osså har en sådan där liten nu igen som ligger här brevid mig. :love::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 277
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 416
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp