Nyårslöften 2017 med uppföljning

Jag och min syster har en målvision om att kunna springa milen under 60 min i december nästa år. Vi har till hjälp en bok som är utformad just för detta där träningsschema och rubbet finns med, så om vi följer detta bör vi rimligtvis lyckas :p

Sen har jag ett eget mål, och jag vill gå ner så jag ligger på ca 55kg igen. Dvs, jag behöver gå ner 6 kg. Det känns inte övermäktigt, men jag har en passion för söta saker och tycker att det är meningen med livet att få njuta av lite god choklad eller en fika så det det kommer inte heller bli lätt!
 
Min syster hade för ett antal år sedan som nyårslöfte att hon skulle bli mer kulturell! När vi sedan inledde med att gå på Norrbottens Museum på nyårsdagen sa hon: "Klart!!!" :-D

Jag blev i alla fall inspirerad av hennes sätt att välja något riktigt roligt och positivt som nyårslöfte så mitt löfte det året blev att jag skulle ha klänning oftare (f f a på jobbet). Varje gång jag hade klänning på mig brukade jag nämligen undra varför jag inte hade det oftare - för jag trivs så bra i det! Snart skapade jag därför vanan att ha klänning på jobbet varje tisdag. Och sedan har detta utvecklats till att jag numera har klänning på alla möjliga dagar - gärna flera gånger samma vecka!

Om jag ska ge något nyårslöfte nu så ska det definitivt vara i samma "positiva anda" - men jag får fundera lite på vad det skulle kunna vara...
 
Mitt löfte är att fortsätta gå ner i vikt. Jag har gått ner drygt 18 kilo, har 13 kilo till jag vill ner i första läget. Sedan kanske fem eller tio till, det går jag ta ställning till märkt jag kommer dit.

Detta åstadkoms genom träning och genom att tänka på vad jag stoppar i mig. Minst tre träningspass i veckan, simning, löpning eller vad jag nu känner för.
 
Vem mer vill lista sina nyårslöften och sen faktiskt genomföra dem också? :D

Att göra:
1. Tänk ut och skriv upp dina nyårslöften
2. Återkom till tråden så ofta du vill och rapportera om hur det går
3. Få pepp, öka sannolikheten att du når målen

Om jag skava ett nyårslöfte, ska det vara att jag ska börja tycka om min kropp som den är trots övervikt istället för att fokusera på diverse kosthållningar osv.
Ev sätter jag ett löfte om att utöva min hobby mer som innebär fysisk aktivitet istället för att fokusera på vikten.

Sen vore det nog bra om jag kunde lära mig att se och erkänna mina bra prestationer för mig själv. Maxade en tenta nyss men kände inte stolthet över det, det var bara vad det var. Mycket märkligt och dåligt.

Mål är bra, borde fundera närmare på detta.
 
Här är en till som gillar nyårslöften!

  • Dra ner på mejeriprodukter, smör och ost är fritt fram. Men mjölk, grädde, creme fraiche o.s.v. ska helst vara havre-baserat. (Alltså inte soja. Kör detta stenhårt sedan början av veckan.)
  • 2 (av 3) luncher i veckan bör jag gå power walk. Missar jag en dag så får det tas igen på helgen.
  • Börja laga ordentlig mat. (Har tjuv- börjat.)
  • Läsa skönlitteratur.
Citatar mig själv.

Såg något ur- cheesigt på fejjan. Skriv en rolig sak var vecka på en liten lapp och lägg den i en burk. Läs i slutet av året.
Jag har för några år sedan (ganska många vid det här laget) skriver i en låst blogg om mål, särskilda reser & upplevelser. Så jäkla underbart att återblicka till!
Funderar på att göra en variant av alltihop.

Glömde innan att lägga till mitt femte mål:
  • Åka på 3 träningar på våren, två på sommaren och två på hösten med ena kusen!
 
Jag har skrivit en låång lista med saker som ska göras under året. Småsaker som har att göra med mina hobbys, träningsplanering och planer för hundarna. Tänker inte lägga ut hela listan här, för då kommer jag bli sur om jag inte lyckas med allt, men det känns bra att ha en sådan lista :)
 
- Fylla i detta frågeformulär: https://anuschkarees.com/blog/2016/...u-reflect-appreciate-and-get-excited-for-2017

- Kroppen: börja promenera mer, inte bara för att jag behöver gå ned i vikt utan också för det psykiska perspektivet. Jag mår SÅ mycket bättre av att vara utomhus, så varför envisas jag så mycket med att sitta inne? :confused: Dricka mindre alkohol, har inte några problem så men bara för att jag går ut med vänner behöver jag inte dricka varje gång. Fortsätta äta mindre animalier och om det ska ätas så är det Gotländskt som gäller, möjligtvis producerat i Sverige.

- Tillvaron: ta examen till sommaren, söka antingen fast tjänst, hitta en lägenhet att dela tillsammans med en eller två kompisar (bostadsmarknaden you know..:cool:), ta körkort, fortsätta gå på dejter och träffa nya människor så att jag kanske hittar någon att släppa inpå livet.

- Saker att se fram emot/våga: åka på "knäcke-krigen" (doubble wars), fortsätta med bågskyttet och faktiskt investera i en egen båge, prova på heavy fighting, börja handsy fler medeltidsplagg, men framförallt våga säga nej både till andra och till mig själv. Jag kan inte göra allt hela tiden och det är okej att inte ha typ gjort ALLT än :cautious:
 
- Jag ska höja betygen i de ämnena som jag sänkte mig i den här terminen:meh: Alla lärare säger att de ska säga till i gooood tid innan om man riskerar att sänka sig, men ingen har sagt något alls till mig, och då sänkte jag mig i typ 5 ämnen...:cry:
- Jag ska sluta använda mobilen på kvällarna. Den ska läggas undan senast kl 22:30:sneaky: Detta då jag sover såå mycket bättre då = blir piggare = blir trevligare mot alla och presterar bättre i skolan...
- Jag ska ha deltagit på minst en pay&ride med godkända procent.
- Jag ska starta LB på pay&jump.
 
  • Minska mobilanvändandet (ffa hemma)
  • Börja leva hälsosammare och på sint gå ner i vikt till min trivselvikt (ca 8-10 kg)
  • Ta ut min kandidat i vår
  • Se till att ha ett fast jobb att gå till när jag är klar i skolan
  • Äntligen säga upp mig från mitt gamla jobb som jag varit tjänstledig från i fyra år...
 
Jag tar ett års abstinens från make-up och hårfärgning.
Har slutat se det konstnärliga värdet i utsmyckningen och istället funnit mig fången och trängd av normer att Piffa Till, Sudda Ut och i allmänhet förställa mig å andras vägnar. Skitjobbigt och tidskrävande.

Så, nu får patriarketet förhålla sig till mig en stund efter att jag en massa år förhållit mig till patriarkatet. :)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Anna-Bella
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 951
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 959
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp