Nyårslöften 2017 med uppföljning

Här kommer mina tankar.

1: Bli hälsosammare - Gå ned i vikt, röra mer på mig. Sätter dock inga antal kilo som mål. Allt som är under det jag väger nu är bra. Stressa mycket mindre!

2. Uppleva mera! - Gå på minst 1 konsert, 1 något annat kulturellt, gå på minst 2 biofilmer i halvåret osv.

3. Gå en högskolekurs 7,5 hp om handledarskap - Har kommit in så jag ska bara klara av kursen.

4. Vara mindre arg - Det är nog detta jag får jobba mest med, men det går ihop med 1:ans all stress. Mycket energikrävande yrke som bubblar upp hemma. Ska lära mig att stänga av det där på arbetet innan jag åker hem.

5. Lära känna nya människor! Många!
 
Förhoppningsvis når jag dessa mål 2017!
* Minimera användandet av sociala medier då det mest ger mig ångest.
* Satsa mer på att skaffa ett liv utanför hemmet, d v s mer hundträning, mer vandring, mer resor, mer allmänt uppleva!
* Sluta vara rädd för att uppleva på egen hand. Inse att man faktiskt inte måste vara två.
* Få ett socialt liv som jag trivs med och som ger energi, snarare än tar.
* Bli bättre på att ta tag i skoluppgifter
 
1. Resa mer.

Är bjuden till Frankrike, Israel och förstås US. Gratis mat och uppehälle och jag har alltid velat
se Lascauxgrottorna ;) och Jerusalem.
 
Mina nyårslöften:
1.Totalt köpstopp på kläder och skor i tre månader. Fram till första april. Därefter ska min shopping vara genomtänkt och inte impulsstyrd. :angel:
2. Se till att komma ut och röra på kroppen åtminstone varannan dag; typ gå ut och gå en timme.
3. Minska skärmtiden. Ett måste.:banghead:
 
Det mest akuta är att jag tänker gå ner 5 kilo till min resa till Jamaica i början av februari. Kör igång imorgon. Sen lovade jag precis mamma att jag skulle bjuda henne till Cuba innan 2017 var slut!
 
Varför borde de flesta göra det?
http://www.independent.co.uk/voices...essed-lets-learn-to-turn-it-off-a6974526.html
https://www.psychologytoday.com/blo...9/social-media-makes-me-feel-bad-about-myself
osv... Inte menat att starta en debatt, tycker det är en självklarhet att sociala medier och liknande används på tok för mycket idag och blivit lite av en källa till bekräftelse av det egna jaget, mest om man kollar på den yngre generationen. Och hur många har inte mobilen uppe när ett samtal öga mot öga egentligen kan hålla rum.

Så för att vara övertydlig, så menade jag med 'de flesta', de som inte mår bra av det och överutnyttjar mediet.
 
Jag ska gå och lägga mej i tid så att jag får sova mer än sex timmar och en kvart. I år (nej förra året så klart) har jag haft ett alarm på mobilen så att den spelar en vaggvisa med stilla vågskvalp kl 21.45. Det betyder att jag ska sluta med vad jag nu håller på med och gå och lägga mej. Men först "bara" städa kattlådorna, gå ut med hunden, borsta tänderna, kolla Buke och sen är klockan över elva igen.:(
Men om jag skärper mej framöver och planerar bättre så kan jag rapportera här när jag lyckas lägga mej i tid. Om det står till exempel 21.58 en kväll så vet ni att jag har lyckats!
 
Jag ska ha någon slags konsumtionslöfte, men jag har inte riktigt funderat ut hur för jag tycker att jag är ganska medveten redan. Men jag vill spara pengar.

  • Springa en gång per vecka. Helst mer, men tid är lite av en bristvara:D
  • Träna mer för tränare med hästen. Jag har massvis av små delmål där.
  • Gå minst två kurser med unghunden. Där har jag massor av småmål också.
 
Jag har inte så många löften, och jag hade haft dem även om det inte varit nytt år :)

*Träna mer
*Hålla mig ifrån riktiga energitjuvar som bara gör mig ledsen
*Fokusera på min familj
 
Jag kom precis på en till sak.. Sååå nu ser listan ut såhär:

1. Skaffa nytt jobb.
2. Ta mig igenom 5km-loppet Action Run antingen i Västerås eller Norrköping. Det är i september iaf och för att klara loppet behöver jag ha tränat regelbundet fram till dess. Jag ska träna både styrka och kondition så gott jag kan.
3. Ta mina kosttillskott varje dag (jag behöver dem verkligen, märker stor positiv effekt av dem men slarvar ändå periodvis)
4. Följa årsplaneringen jag gjort, så gott det går. (På planeringen står tex vissa hundtävlingar, men det kan ju alltid dyka upp saker som gör att de inte blir av. Jag ska dock göra mitt bästa för att klara alla mål).
 
Åh vilken rolig tråd! Jag ska banne mig också sätta upp mål för i år.

1. Resa mer
2. Sluta norpa från sparkontona
3. Göra klart BE-kortet
4. Ta ett första steg mot att prova dyka, hur litet det än må vara

Bara roliga saker, mer eller mindre :p Bokat en av 3 planerade resor idag så är något på spåren iaf
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
780
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
653
Senast: Anna-Bella
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 953
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 961
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp