Bukefalos 28 år!

Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sugen på vin men måste vänta några timmar innan jag öppnar flaskan. Jag har lite lagrad ost och goda kex att äta.
Smärtorna gör att jag bara vill bedöva mig så att jag kan somna.
 
Känns som jag måste hitta mina vitaminer och folsyran .Har varit trött som en zombie över en vecka nu .Tänkte ta en tupplur men ska till mamma och städa ur kylen innan det kryper ut av sig själv Så brorsan och jag ska dit och städa lite så vi slipper hålla på med det direkt när hon dött
 
Folk är verkligen inte kloka! :confused::eek: Var just in på Ica. Och pga den där jäkla tårtan som bjuds idag var det nog dubbelt så mycket folk som vilken 23e december som helst. :eek: Hade det inte varit för ett desperat behov av kattmat hade jag aldrig gjort det. :eek:
:arghh: först tänkte jag ta en inspirationstur på Ikea, där var det kaos för dels byggde de om och dels är det någon "shoppingfestival" som pågår så det är vilda ungar och frånvarande föräldrar överallt och sen ska jag till Ica men hade förträngt det där med tårtan.:arghh: jag vill ju bara få mina ärende uträttade
 
Hemma efter att ha vart på äventyr med mamma sen strax före elvasnåret. Vi åkte först till mitt blivande hus för att kolla lite, jag måttade lite, bestämde att syrum och sovrum på övervåningen, sen gjorde jag den glädjande upptäckten att källaren är stor rymlig och relativt ljus, jag har en stor tvättstuga, stor matkällare som kommer få rymma mitt lager till butiken plus att "hallen" i källaren är stor, så jag kommer göra i ordning packbord där nere, då behöver jag inte bära upp sakerna när jag ska packa och skicka :bump: Så istället för att ha mitt lager i gästrummet på första våningen, så kommer jag ha gästrum + bibliotek i det rummet :love::love: Alltså det kommer bli så jäkla bra sen.
Sen åkte vi till Rusta, har köpt tapet till köket samt till hallen
2.JPG
:love::love::love:


Sen blev det Dollarstore, och sen in på tre loppisar. Hittade inget på loppisarna. Sen var även vi in på Ica en sväng, var rätt mycket folk, helt galet vid lösgodiset för dom hade det för 29.90 kr kg nu! Vi tog oss lite tårta och jag kunde inte låta bli att köpa godis :o
Nu väntar jag på att tvätten ska bli klar att bytas, under tiden äter jag mat som blev över från igår :)
 
Ja vad jag kan förstå passar den mina ändamål. Måste fortsätta med Canon då jag har canon-objektiv som är bra och kostade en del. Vore osmart att byta.
Nu ingick standard skit-objektiv 18-55 mm som jag inte har ngn nytta av alls. Går det ens att sälja?
Spar den som reserv glugg! Det är inte värt så jättemycket
 
Hemma efter att ha vart på äventyr med mamma sen strax före elvasnåret. Vi åkte först till mitt blivande hus för att kolla lite, jag måttade lite, bestämde att syrum och sovrum på övervåningen, sen gjorde jag den glädjande upptäckten att källaren är stor rymlig och relativt ljus, jag har en stor tvättstuga, stor matkällare som kommer få rymma mitt lager till butiken plus att "hallen" i källaren är stor, så jag kommer göra i ordning packbord där nere, då behöver jag inte bära upp sakerna när jag ska packa och skicka :bump: Så istället för att ha mitt lager i gästrummet på första våningen, så kommer jag ha gästrum + bibliotek i det rummet :love::love: Alltså det kommer bli så jäkla bra sen.
Sen åkte vi till Rusta, har köpt tapet till köket samt till hallen
2.JPG
:love::love::love:


Sen blev det Dollarstore, och sen in på tre loppisar. Hittade inget på loppisarna. Sen var även vi in på Ica en sväng, var rätt mycket folk, helt galet vid lösgodiset för dom hade det för 29.90 kr kg nu! Vi tog oss lite tårta och jag kunde inte låta bli att köpa godis :o
Nu väntar jag på att tvätten ska bli klar att bytas, under tiden äter jag mat som blev över från igår :)
Kommer ju bli jättebra.
 
Hemma efter att ha vart på äventyr med mamma sen strax före elvasnåret. Vi åkte först till mitt blivande hus för att kolla lite, jag måttade lite, bestämde att syrum och sovrum på övervåningen, sen gjorde jag den glädjande upptäckten att källaren är stor rymlig och relativt ljus, jag har en stor tvättstuga, stor matkällare som kommer få rymma mitt lager till butiken plus att "hallen" i källaren är stor, så jag kommer göra i ordning packbord där nere, då behöver jag inte bära upp sakerna när jag ska packa och skicka :bump: Så istället för att ha mitt lager i gästrummet på första våningen, så kommer jag ha gästrum + bibliotek i det rummet :love::love: Alltså det kommer bli så jäkla bra sen.
Sen åkte vi till Rusta, har köpt tapet till köket samt till hallen
2.JPG
:love::love::love:


Sen blev det Dollarstore, och sen in på tre loppisar. Hittade inget på loppisarna. Sen var även vi in på Ica en sväng, var rätt mycket folk, helt galet vid lösgodiset för dom hade det för 29.90 kr kg nu! Vi tog oss lite tårta och jag kunde inte låta bli att köpa godis :o
Nu väntar jag på att tvätten ska bli klar att bytas, under tiden äter jag mat som blev över från igår :)
Du verkar ha en mycket bra tapetsmak :)!

Jag måste nog ta en sväng till rusta snart. Men jag är nog ingen höjdare på att tapetsera. Vet inte om jag någonsin gjort det? Måla har jag däremot gjort en hel del. Så men du inspirerar med så fina tapeter!
 
Du verkar ha en mycket bra tapetsmak :)!

Jag måste nog ta en sväng till rusta snart. Men jag är nog ingen höjdare på att tapetsera. Vet inte om jag någonsin gjort det? Måla har jag däremot gjort en hel del. Så men du inspirerar med så fina tapeter!
Det går att lära sig att tapetsera :) ! Japp, Rusta har både bra och fina tapeter, som dessutom är vettiga i pris.
 
Du verkar ha en mycket bra tapetsmak :)!

Jag måste nog ta en sväng till rusta snart. Men jag är nog ingen höjdare på att tapetsera. Vet inte om jag någonsin gjort det? Måla har jag däremot gjort en hel del. Så men du inspirerar med så fina tapeter!
Men tack! Det är inte så svårt, Rustas tapeter är rätt enkla att hantera också :) Jag har tapetserat ett rum själv, första gången jag gjorde det :p Så det är inte så svårt, bara man tar det lugnt och är noggrann.
 
Vart ner i tvättstugan, och nu har jag beställt en rulle av den tapeten jag ville ha i sovrummet. Lite kul att den enda rullen kostar lika mycket som de 6 rullar jag köpte på Rusta idag :rofl::meh:
 
Vad är det som gör att tvätt i 90 grader luktar så ENORMT gott :love:?? Jag kör lakan, handdukar, underkläder, osv i 90 grader ibland, och det är BARA då som man får den här riktiga ren-tvätt-lukten.... Varför??
 
Tårta??! Vad säger du nu! Vad har jag nu missat!! Man blir alltså bjuden på tårta:arghh::arghh::arghh:

Varför har aldrig City Gross gratis tårtor :meh:. Inte heller willys vad jag vet (handlar där enstaka ggr).

Funderar på att bli kund på ICA om de mutar med tårtor :rage: :p När bjuder de på tårta nästa gång då och gäller det alla butiker eller bara vissa utvalda :d?
100 årsfirande så nästa gång får du vänta på.

Tillägg: inte ens 2:a på bollen men ändå ser jag nu :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 699
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
29 515
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
152 913
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 595
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp