Bukefalos 28 år!

Oj hur gör jag nu vad händer?

Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Jag tycker faktiskt det låter lite skumt. Jag skulle ha dragit ur mig för länge sedan. Uppdatera sen vad som händer om skicka bilder nån månad efter hästen har blivit såld, vill veta hur det går med den.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

jag ville ha svar på mina fuderingar!!

Men det kanse var för mycket begärt.... :confused:
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

det måste ha varit riktigt dåliga släp, vårat har aldrig våbblat och vi har varit uppe i 110 (nedförsbacke innan en rejäl uppför, utan häst) med farthållare då, vi stängde av den vid nästa gång vi åkte nedför den backen :angel:

Eller så har ni haft en himla tur helt enkelt... :grin:
Fattar inte att folk vill skryta om sina idiotgrejer och hur fort de kört över gällande begränsningar.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

jag sätter inga lagar så jag tänker inte ens börja fundera på det.

´vill du veta nåt mer så får du specificera dig lite.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

låter det som att jag skryter?

jag säger bara fakta, vårat släp vobblar inte. och det ska nog bra mkt till för att det ska göra det.

men så har jag ett bra släp oxå, samt en bilmekaniker som byter däck!
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Jag fick aldrig nåt svar på hur ett fordon med 4 däck skulle kunna vobbla? vet du inte eller vill du bara inte svara :confused:

svaret är att din teori att ett 4 hjuligt fordon inte kan börja vobbla, säger emot tyngdlagens principer. det är vanlig enkel fysik nämligen att det är fullt möjligt och dessutom vanligt, bara du kommer upp i ett för det fordonet kritisk hastighet.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Okej då ska jag vara tydligare.....

Varför skulle det vara okej att köra för fort bara för att hästarna inte märker någon skillnad??

Om ni nu kör så planerat, varför inte åka 5 - 10 minuter tidigare, så slipper ni göra något olagligt.

Om så sista frågan:

Har du kört med släp någon gång?

ska jag vara tydligare?
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

jag har aldrig någonsin i mitt liv ett ett fordon med 4 hjul vobbla.

Och för att du aldrig har sett det så kan det omöjligt inträffa? :crazy:

Vi åkte bakom ett folkraceekipage på motorvägen med vajerräcke, en buss med bilen bakom på ett dubbelaxlat släp. De körde närmare 110 och släpet krängde något så vansinnigt!!
Det var det otäckaste jag någonsin sett i trafiken, ärligt talat, vi bara väntade på att släpet skulle släppa från vägen och fara iväg.

På Plus sommarprogram om husvagnar så var det en tant som hade varit med om att deras husvagn börjat wobbla, men enligt henne så hade mannens skicklighet räddat dem. Enligt experten som stod bredvid så finns det inget som heter skicklighet i det läget, enbart tur...

Folk som överskattar sin förmåga och tänjer på gränserna är det farligaste som finns i trafiken!
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

"Eftersom hon inte har tillgång till någon dator så kunde jag inte skicka mail till henne, och hennes stam har för svåra namn för jag ska kunna uttala dem, kan ju inte ens uttala min häst namn "

Kanske en dum fråga, men hur har hon då kunnat se annonsen och bli förälskad i hästen? Och har hon så mycket pengar att hon kan bjuda över priset, varför köper hon då inte en dator? Fast det kanske är OT, men jag bara tycker det verkar lite skumt alltihop. Och när jag skulle köpa min häst så åkte vi 40 mil enkel resa två gånger för att kolla henne, fast jag tyckte hon verkade helt underbar ändå.

men som jag sagt innan, jag önskar er lycka till. :)
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

"Eftersom hon inte har tillgång till någon dator så kunde jag inte skicka mail till henne, och hennes stam har för svåra namn för jag ska kunna uttala dem, kan ju inte ens uttala min häst namn "

Kanske en dum fråga, men hur har hon då kunnat se annonsen och bli förälskad i hästen? Och har hon så mycket pengar att hon kan bjuda över priset, varför köper hon då inte en dator? Fast det kanske är OT, men jag bara tycker det verkar lite skumt alltihop. Och när jag skulle köpa min häst så åkte vi 40 mil enkel resa två gånger för att kolla henne, fast jag tyckte hon verkade helt underbar ändå.

men som jag sagt innan, jag önskar er lycka till. :)

För jag har annonserat i tidningar.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Jag hade inte sålt min häst till någon jag aldrig träffat. Men jag har heller aldrig varit i din situation, så man vet ju aldrig.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Jag hade inte sålt min häst till någon jag aldrig träffat. Men jag har heller aldrig varit i din situation, så man vet ju aldrig.

Jag har lånat ut min häst till en person jag pratat mycket med i telefon, som provridit och vi pratat länge innan paprena skrevs på. De kom som räddaren i nöden och allt var helt perfekt. Ryttaren med hästen och jag med fodervärden.

Därför är jag i den här situationen nu, för personen bröt mot flera § i vårt kontrakt och jag ska snart skicka vidare mina påminnelsefakturor till kronofogden.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

kl
Herregud,låt ts sälja hästen osett om det är det hon vill göra och så X-ar vi fingrarna för att vi inte möter henne på någon lite landsväg :angel:
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

kl
Herregud,låt ts sälja hästen osett om det är det hon vill göra och så X-ar vi fingrarna för att vi inte möter henne på någon lite landsväg :angel:

Anpassa hastigheten efter väglag, väder och vind. Är det en krokig liten landsväg är det mer trolig att jag kör 40km/h och stannar på någon liten bussficka/mötesplats och släpper om er som vill köra 70km/h på 70-väg.
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Jag dömer inte dig för att du säljer till någon du inte träffat osv. Jag tycker det är helt okej! Jag har själv varit "osedd köpare" och det har ju gått bra :D
Men jag tycker faktiskt att det låter skumt. Varför ringer man och lägger ett bud högre än priset som står i annonsen? Det lät vansinnigt. Även om hon tycker att hästen är värd det pga stammen så vill väl alla betala så lite som möjligt? :confused: Skulle akta mig för att hon är en t.ex. hästsamlare....
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Jag fick aldrig nåt svar på hur ett fordon med 4 däck skulle kunna vobbla? vet du inte eller vill du bara inte svara :confused:

Har du eller din familj aldrig sett att till och med lastbilssläp med betydligt fler däck kan wobbla :confused:

Allt kan wobbla under "rätt" omständigheter :cool:
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Men varför skulle en hästsamlare köpa en dyr häst? Lika så tror jag faktiskt inte heller att det går att köpa henne av mig och sen tro att man kan sälja henne dyrare. Man får nog lägga ner en hel del tid och pengar först.

Kommer en tjej till på måndag och provrider :)
 
Sv: Oj hur gör jag nu vad händer?

Hästsamlare hamstar ju hästar, de säljer inte dem vidare. De kan nog också köpa dyra hästar. Inköpspriset är väl inga problem om man drar ner på allting sen när hästen är i ens ägo... Bara en tanke.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
29
· Visningar
3 011
Senast: bobbbo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 695
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 201
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp