Bukefalos 28 år!

olika 3-delade??

M

MissNegativ

vad är det för skillnad på de här 3-delade?



Webbplats

Webbplats

mittendelen är bara vridet åt olika håll. spelar det någon roll för hästens mun, och om något vridet är bäst (snällast...) att rida på? (ingen fråga om att det ena bettet är nån annan metall på mittdelen eller helt av mässing eller vad det är) ena är ju vridet upp mot hästens gom och de andra mer neråt mot läpparna om någon fattar mer...
 
Det första tredelade ska visst ligga "slätare" på hästens tunga och vara något snällare än de undre bettet.
 
Att det är olika metaller i det första (tror jag) vilket gör att det inte är godkänt på dressyrtävling.
 
den sista är så som de ska se ut. På den översta så går de där "ringarna" upp i gommen/ner i tungan..

Det översta är lite väl tjockt också (generellt)
 
Det nedre är "rätt" enligt mig, för där ligger ringarna som håller mittdelen slätt mot tungan och gommen.

Enda gången det kan vara bra att ha ringarna åt andra hållet (som det övre bettet) är om mittdelen är platt, och man vill ha plattan liggande plant mot tungan. (= Mildare än stående platta.)

Enligt min åsikt alltså! :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 536
Senast: Niyama
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 630
Senast: verser
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp