Bukefalos 28 år!

Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fysion sa att det är ganska vanligt på labbar iaf då de är snabbväxande.
Om jag fattade rätt :)

Finns också ärftiga orsaker. Man avlar inte på hundar med OCD el återkommande OCD i släkten. Jag fick inte ut på försäkringen för mina två av den orsaken att de var blandraser och bolaget menade på att då var hälsan/arvet från föräldrarna okänd.
 
Finns också ärftiga orsaker. Man avlar inte på hundar med OCD el återkommande OCD i släkten. Jag fick inte ut på försäkringen för mina två av den orsaken att de var blandraser och bolaget menade på att då var hälsan/arvet från föräldrarna okänd.
Aouch... Så resonerar de ju inte på häst vad jag vet. Alltså, alla avelsdjur screenas ju inte för ocd och om någon drabbas så tar ju försäkringen det..
 
Åååååhhh VARFÖR kan jag inte bara hålla käft och SLUTA hamna i diskussion om schäfer på schäferforum?! :arghh:
Vi tänker ju så fundamentalt olika så det är ju nästintill omöjligt att diskutera:banghead::turd:

Säger man att de flesta b-schäfrar går igenom en exteriörbeskrivning så anser man tydligen att alla dom ska gå i avel (what?). Hen fattar inte alls att man menar att man sällan behöver utesluta en B-hund ur avel pga exteriören.

Sen kommer nästa och säger att en exteriörbeskrivning inte alls visar att hunden är exteriört rastypisk... Att den är mer detaljerad och tar mer tid jämfört mot utställning som ska hinna bedöma flera hundar, dessutom mot varandra, som är en av anledningarna till extremavel då det behövs det där "lilla extra" för att vinna. Det glöms visst bort.

Nähä?! Så vad f*n ska en exteriörbeskrivning vara till för då?

Äh jag blir knäpp. Det går alltid runt runt runt runt :wtf:
 
Åååååhhh VARFÖR kan jag inte bara hålla käft och SLUTA hamna i diskussion om schäfer på schäferforum?! :arghh:
Vi tänker ju så fundamentalt olika så det är ju nästintill omöjligt att diskutera:banghead::turd:

Säger man att de flesta b-schäfrar går igenom en exteriörbeskrivning så anser man tydligen att alla dom ska gå i avel (what?). Hen fattar inte alls att man menar att man sällan behöver utesluta en B-hund ur avel pga exteriören.

Sen kommer nästa och säger att en exteriörbeskrivning inte alls visar att hunden är exteriört rastypisk... Att den är mer detaljerad och tar mer tid jämfört mot utställning som ska hinna bedöma flera hundar, dessutom mot varandra, som är en av anledningarna till extremavel då det behövs det där "lilla extra" för att vinna. Det glöms visst bort.

Nähä?! Så vad f*n ska en exteriörbeskrivning vara till för då?

Äh jag blir knäpp. Det går alltid runt runt runt runt :wtf:

Jag är så glad på er som orkar, det har varit så tråkigt i den gruppen när HB har varit på "retreat" :banana:
 
Jag är så glad på er som orkar, det har varit så tråkigt i den gruppen när HB har varit på "retreat" :banana:

Retreat? Har han varit avstängd el nått?
Jag anmälde honom till fb med det inlägg han gjorde om vår "transkull" och det blev iaf borttaget av fb. Önskar Fb kunde ta bort hela honom från fejjan.
 
Lite sådär kallsvettig nu... Har tipsat en person om ras som passar vad den söker, på reddit, amerikan förstås, men så avslutades diskussionen med att hen skulle gå till den bra djuraffären som hen känner till. :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:. Kornet fick dåndimpen och har nu försökt till alla medel att promota en riktig uppfödare :arghh:!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 210
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 562
Senast: Unafraid
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 921
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp