Outlander (Diana Gabaldon)

Jag har gjort ett nytt försök med 5e boken (the fiery cross) men tycker inte alls den är spännande.. Någon av er som läst böckerna? Kan man hoppa över 5an? Blir de andra böckerna bättre?
Jag har läst typ halva men kommer inte längre..

Jag tror att det är för mkt stillsamt historiedrama för mig nu..

Ser fram emot nästa säsong på tv iaf!

Jag känner samma med 5e boken! Har suttit fast i den hur länge som helst.. Så mycket nya namn att hålla reda på hela tiden! Men det tar emot att hoppa över.. O_o

Ser mycket fram emot 3e säsongen nu, tyckte verkligen om den boken!
 
Här hoppas jag in! Jag har plöjt säsong 1 och 2 (igen) nu under sommaren för att vara redo för säsong 3. För en som inte läst böckerna än (skämsmössan på!) så ska det verkligen bli såååå spännande att se vad som händer härnäst!!

Men hur som så jag sållar mig till skaran av Jamie-fanatiker (nom!) och jag älskar verkligen Tobias skådespel (har dock svårt för Frank, men någon hat-kärlek till Black Jack), men... Är jag den enda som har en liten secret crush på Murtagh!? :o
 
Jag låg hemma sjuk och lyckades kolla på hela säsong ett och nästan hela tvåan, såg säsongsavlutningen igår. Allt i Frankrike kändes mest.. bleh? Säsongsavslutningen i säsong två var ju jättebra! Så nu vill jag veta vad som händer, även om jag inte ens vet om jag gillar serien egentligen?! :rofl:
Bör man läsa böckerna? (Jag är en bokmal som läser så ofta jag kan, mest fantasy och på engelska)
 
Ja läs böckerna på engelska. Några återkommande ord är på skottska/gaelliska. Läste dem när de första kom ut på engelska och prövade låna in en kurs på gaelliska. Totalt obegripliga, ingen liknelse mellan uttal och stavning alls. Men både bra historia i romanerna och bra ingång till den riktiga skotska historien. Följande gärna artiklarna nu i The Scotsmen med flera skotska tidningar.
 
Jag låg hemma sjuk och lyckades kolla på hela säsong ett och nästan hela tvåan, såg säsongsavlutningen igår. Allt i Frankrike kändes mest.. bleh? Säsongsavslutningen i säsong två var ju jättebra! Så nu vill jag veta vad som händer, även om jag inte ens vet om jag gillar serien egentligen?! :rofl:
Bör man läsa böckerna? (Jag är en bokmal som läser så ofta jag kan, mest fantasy och på engelska)
Oh ja, läs böckerna! Det är så mycket som inte får plats i en TV-serie.
 
En ny läsare och tittare... har en väninna som är helsåld på Jamie och på torsdag åker vi till Skottland "i Outlanders spår" :) Det kan jag absolut ställa upp på

Åh det låter fantastiskt roligt :d Har alltid velat åka till Skottland, men efter Outlander känns det som att jag längtar dit! :D:D
 
Hade en härlig resa i Outlander spår :) En toppenguide i kilt, så klart, massor av klanhistorier, slott och underbar skotsk natur.
Ska bara klura ut hur man får in bilder...
 
Om nya säsongen hittills:

Visst går det lite långsamt? Jag undrar hur de ska hinna med allt när de lagt 3 avsnitt innan Frank dör. Å andra sidan kanske det krävs för att man ska få rätt känsla nu..
 
Nyinhoppad. Började kolla böcker på bokus, hittade att de fanns på engelska och ljudbok, är det en bra uppläsare? Kunde inte provlyssna...
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 800
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 111
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp