Bukefalos 28 år!

Outlander (Diana Gabaldon)

Men för att återknyta till nästa avsnitt vill jag se mer av det här:
a73e6fdd7d268be27eb22732f36195fe.jpg
 
@fryckan lyckades till slut övertala mig att se Outlander när den kom till till Netflix, det hela slutade med att jag såg 6 avsnitt på.mindre än ett dygn :D
Nu är jag på avsnitt 8 men började kolla i tisdags, ska återkomma i tråden när jag sett hela. Lär vara nästa vecka med min takt
 
Alltså, har sett s2e1 nu, men fattar ingenting :confused::confused: har läst boken men det va sådär 2-3 år sen så kommer inte ihåg riktigt allt.

Och hur tusan gör man för att skriva sån spoilertext???:o:o:p
 
Grey är ju bara en pojkvasker än så länge :p

Haha du ser ju vad jag blandar ihop hela historien! Kanske måste läsa om böckerna igen, passar ju bra såhär till tentatider :sneaky:

Sen att jag tyckte bok 2 var den tråkigaste boken kanske har lite med saken att göra :angel: Tog mig mest igenom episoderna i Frankrike för att jag VERKLIGEN ville veta om hon skulle återse Jamie igen. Sen blev det ett stort antiklimax när jag insåg att det i alla fall inte skulle hända i den boken :arghh:
 
Tentatider är de bästa för att läsa om böcker, har jag hört :angel:
Jag älskade bok 2, haha! Bortsett från att hon nuppade med kungen, det vara lite väl osannolikt även för min högst sofistikerade smak som accepterar massa andra osannolika saker :D
 
Alltså, har sett s2e1 nu, men fattar ingenting :confused::confused: har läst boken men det va sådär 2-3 år sen så kommer inte ihåg riktigt allt.

Och hur tusan gör man för att skriva sån spoilertext???:o:o:p
Serien avviker ganska mycket från boken i det första avsnittet, antagligen för att det ska vara lättare att hänga med för de tittare som inte läst böckerna. Egentligen börjar väl andra boken längre fram i tiden med Claire och Brianna efter att Frank har dött?
 
Förförelsescenen: JAG DÖR :laugh:
Så sjukt rolig!

Haha eller hur! Gillade verkligen gubbens frisyr när han hälsade på kungen :D (Och undra om det var så på den tiden, att alla skulle kolla på kungen när han gick på toa? :crazy:

Det här kanske nämns i böckerna men har missat det/glömt: Hur har Jamie och Claire råd att bo i lyxen som de gör? De var väl inte stenrika i Skottland pga Jamie var efterlyst och de kan knappast ha fått med sig många värdesaker när de flydde från fängelset?
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 852
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 645
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 246
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp