Outlander (Diana Gabaldon)

Om nya säsongen hittills:

Visst går det lite långsamt? Jag undrar hur de ska hinna med allt när de lagt 3 avsnitt innan Frank dör. Å andra sidan kanske det krävs för att man ska få rätt känsla nu..

Fnissade lite åt detta, eftersom jag precis såg avsnitt två och tre med sambon som förundrade sig över att de täckte in typ 18 år i ett avsnitt och "hur ska det då finnas något kvar att berätta om när de snabbspolat så många år?" typ :rofl:

Så för någon som inte läst böckerna kan jag tänka mig att det bidrar till förståelsen för handlingen bättre.
 
Någon som har koll på vilken tid avsnitten kommer? Om jag ska kunna se ett dubbelavsnitt utan att somna tre gånger under tiden så måste jag börja i god tid :o

Måste också säga att säsong 3 än så länge är bättre än 2:an. Men scenen när Brianna övertalar Claire att åka var bara så kass... Jag minns inte hur det gick till i boken mer än att det kändes rimligt att hon skulle åka och det gjorde det verkligen inte i det avsnittet.
 
Det gick verkligen inte till på det viset i boken! Skitdåligt gjort i avsnittet...


Någon som har koll på vilken tid avsnitten kommer? Om jag ska kunna se ett dubbelavsnitt utan att somna tre gånger under tiden så måste jag börja i god tid :o

Måste också säga att säsong 3 än så länge är bättre än 2:an. Men scenen när Brianna övertalar Claire att åka var bara så kass... Jag minns inte hur det gick till i boken mer än att det kändes rimligt att hon skulle åka och det gjorde det verkligen inte i det avsnittet.
 
https://imgur.com/a/s7A7w
Härliga dagar i Skottland! Känner ni igen Lallybroch och Culloden Moor? Såg många slott, inspelningsplatser och fick fantastiska historier av vår trevliga guide (i kilt, förstås ;) )Tyvärr lade min mobil av efter halva resan, så många bilder sitter fast i den :( Tur jag hade en vanlig kamera också...
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 745
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 944
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp