Bukefalos 28 år!

Outlander (Diana Gabaldon)

Jag var nog mer såld på serien tidigare än nu med de nya.. Vet inte om det kanske beror på att jag läst en del av böckerna under tiden?
Men känns ändå bra. Senaste avsnittet reagerade jag dock på att det gick väldigt fort fram. Känns som vi missade en del där?
 
Första boken slutar när de är i klostret och Jamie är trasig här och där. Är en del som ska in i 6 avsnitt bl.a. häxprocessen, sedan lär de ju till craig na dun igen, hänga på lallybroch ett tag, och sedan lär det väl gå ett-två avsnitt när de är i fängelset med kapten randall och sedan ska de ju till Frankrike. Så jag hoppas att det mest väsentliga får komma med och att det inte blir några större utsvävningar mer.
Då var det som jag mindes det.
Hade för mig att det hände mycket på Lallybroch innan de tar Jamie, men de kortar väl antagligen ner det...
 
Jag har inte läst böckerna alls. Är de bättre än serien? Åh kan egentligen inte fatta att jag ställer den frågan eftersom de ofta är det :p
 
Jag har inte läst böckerna alls. Är de bättre än serien? Åh kan egentligen inte fatta att jag ställer den frågan eftersom de ofta är det :p
Självklart är de bättre! Och allra helst på engelska
Det är också en hel del från serien som inte sker i böckerna, en del bra saker och en del mindre bra. Läs dem!!
 
Självklart är de bättre! Och allra helst på engelska
Det är också en hel del från serien som inte sker i böckerna, en del bra saker och en del mindre bra. Läs dem!!

Oh vad bra! Ja engelska it shall be!

Ska bara ta mig igenom resten av terminen innan jag beställer! Annars finns risken att jag hellre läser i dem än i min kurslitteratur :angel:
 
Sådär rent i allmänhet får jag ju säga att jag tror att författaren drabbats av "lite väl förtjust i sina egna karaktärer"-syndromet i senare böcker. Så ur en ren litterär synvinkel tycker jag att de första böckerna är bättre. Även om sexet är bättre numera :D
 
d89d57785cebcccdd9db6bec8a5c16e4.jpg


.. fast jag är ju inte besatt eller så.

Giv mig styrka för att ta mig igenom resterande delen av vårterminen utan att beställa ett bokpaket. ÅH VARFÖR FRESTAS JAG PÅ DETTA SÄTT.
 
Sådär rent i allmänhet får jag ju säga att jag tror att författaren drabbats av "lite väl förtjust i sina egna karaktärer"-syndromet i senare böcker. Så ur en ren litterär synvinkel tycker jag att de första böckerna är bättre. Även om sexet är bättre numera :D

Benägen att hålla med dig på samtliga punkter :D
 
Jag var också besviken. Kan acceptera avvikelser från boken men här kändes det som att de hade ändrat på det mesta. Jag tror t.ex inte att Dougal älskade Geillis, hon var bara en älskarinna som olyckligtvis råkade bli gravid. Så det känns väldigt konstigt att de har ändrat det. Likaså att Claire hotade the Duke of Sandringham känns också väldigt egendomligt och den här duellen där Jamie sårades. Och Colums raseri och hemskickande av Dougal...? Nej, Colum är mycket smartare än så, han verkar i det tysta. Claires och Laoghaires öppna konfrontation och L:s hånleende när Claire sattes i fångvagnen...? Nej, tyvärr var det för mycket Hollywood över detta avsnittet för min del.

A
 
Nej jag gillade inte avsnitt 10, av samma anledning som de flesta av er andra. Nästan inget baseras ju på bokens handling vilket är trist. Jag hoppas att det är som i boken, att Claire ska få se vaccinationsmärket.. men det borde vara konstigt om hon ser det då och inte när Geilles ålade runt på marken
 
Nej jag gillade inte avsnitt 10, av samma anledning som de flesta av er andra. Nästan inget baseras ju på bokens handling vilket är trist. Jag hoppas att det är som i boken, att Claire ska få se vaccinationsmärket.. men det borde vara konstigt om hon ser det då och inte när Geilles ålade runt på marken

Ja, jag vet! Jag försökte titta själv men såg inget så jag är lite "orolig" över att de kommer skippa den biten och då blir jag så besviken. Hoppas avsnitt tio helt enkelt var bottennappet och att det bara blir bättre nu!
 
Sådär rent i allmänhet får jag ju säga att jag tror att författaren drabbats av "lite väl förtjust i sina egna karaktärer"-syndromet i senare böcker. Så ur en ren litterär synvinkel tycker jag att de första böckerna är bättre. Även om sexet är bättre numera :D
Åh blir sexet bättre i de senare böckerna?
Jag har alla böckerna hemma men har fastnat vid The fiery cross, inte så spännande längre.. Men kanske borde bläddra på bara? ;)
 
Giv mig styrka för att ta mig igenom resterande delen av vårterminen utan att beställa ett bokpaket. ÅH VARFÖR FRESTAS JAG PÅ DETTA SÄTT.

.. 3 böcker senare. Högre makter borde veta att jag inte behöver ledas till frestelser, jag klarar mig bra dit själv!

Tänker att ja, om jag läser ut dem snabbt som attan kommer det ju finnas mer tid sen till tenta-p, right?
 
Nytt avsnitt. Vad tycker ni?

Jag är fortfarande besviken och lite sur. Blir tydligare och tydligare att CB är "former model" och inte skådespelare. Blir ännu tydligare när hennes medaktörer är något skickligare.


kommer fortsätta titta, förstås. Men besviken. Whats up med häxprocessen typ?
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 852
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 646
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 249
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp