Outlander (Diana Gabaldon)

Jag läste ju senast alla böcker i våras, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu ... Undrar om The years between har kommit än?
 
För de böckerna finns det alltid tid :D

Jag insåg när jag kollade senaste avsnittet att det är alldeles för länge sedan jag läst böckerna, så jag ska påbörja ett nytt varv under uppehållet.

Jag gjorde detsamma efter typ avsnitt två :P har hunnit en bra bit i första boken..
 
Nu hoppar jag in utan att ha varken läst eller sett, men jag ville bara skryta lite med att jag minsann var och red på den gård där stunthästarna till den här serien bor under filmningarna. Mycket av det spelas tydligen in i Cumbernauld några mil norr om där jag bor, och de skulle komma tillbaka i mars för filmningarna till säsong två. :)
 
Jag kan nog också tänka mig att åka dit :D:D
Jag har läst alla böckerna och tycker att tv-serien är fantastiskt bra!
Catriona och Sam är verkligen sina rollfigurer!
Men - det är en sak jag knappt vågar andas om - Sam (privat) ger mig tyvärr lite gayvibbar. Är jag ensam om att tycka detta? Det vore verkligen ödets ironi då Jamie blir så utsatt. Hoppas verkligen att jag har fel för denna snygga karl ska väl inte vara förlorad för kvinnosläktet...

A
 
Jag sträckkollade på hela serien i helgen och bara - wow.

Gillar framförallt hur de gjorde sexscenerna, det var liksom inte lika kvinnoobjektifierande som det ofta blir under sexscener annars?
 
@Summerwind Tänker du på samma sätt angående andra övergrepp på film? Typ ödets ironi att Noomi Rapace är hetero (om hon är det)?
Erkänner att det var en dum formulering. Men jag bara tänkte att Jamie förmodligen är miljoner kvinnors heta dröm och då hade det känts lite konstigt om skådespelaren var gay. Men tro inte att jag på något sätt har fördomar mot homosexuella. Två av mina absolut bästa vänner är gaykillar och vi har känt varandra i väldigt många år. Det var bara beträffande denna rollen som mina tankar gick lite "astray".
Tycker verkligen att de hittat så perfekta skådisar för rollerna så jag kan inte tänka mig några andra nu. Noomi Rapace gör sin roll helt fantastiskt som Lisbeth Salander och där har jag inte ens funderat över om hon är hetero eller ej. I filmerna är hon väl bi.

Ursäkta ett vimsigt inlägg.

A
 
@Summerwind Jo men även om miljoner kvinnor onnar till honom lär ju inte mer än en väldigt liten andel av dessa få ligga med honom ändå, så för majoriteten spelar inte skådespelarens riktiga läggning någon roll. Precis som övriga preferenser inte spelar någon roll - jag kommer med absolut största sannolikhet inte ens att träffa honom, så då spelar det ingen roll om jag överensstämmer med hans val av sexpartner ändå. :)

Och liknelsen med Noomi Rapace (som jag för övrigt också anser grym som Salander) hade att göra med att det inte spelar någon roll om hennes sexuella läggning, och hon blir våldtagen av en man i filmen.
 
Jag är faktiskt inte så intresserad av den faktiska personen Heughan, får jag erkänna. Visst tycker jag att det är trevligt att placera hans ansikte och kropp i en sexfantasi, men det betyder ju liksom inte att jag vill ligga med honom. Det betyder att jag skapar en fantasivarelse som gör precis som jag tycker att han ska göra och applicerar Heughans utseende på denna fantasifigur :angel:

Överhuvudtaget får jag säga att skådisar inte intresserar mig. Jag gillar nog i allmänhet karaktärer bättre än riktiga människor :o

(Och ett gott bevis för att läggning inte har ett skit för skådespelarinsatsen att göra kan ses i Dr Horrible Sing Along Blog, där Neil Patrick Harris gör en i mitt tycke otrolig rollprestation som verkligen visar sårbarheten hos någon som är olyckligt förälskad.)
 
Jag är också ett stort fan! Kom över serien när den lades upp på okänd hemsida, såg första avsnittet och var helt fast :love: Kom inte i säng förrän klockan fyra den natten, och fortsatte kolla direkt nästa morgon :angel:

Tycker också det är skumt med säsong uppehåll såhär, har aldrig varit med om något liknande. Men antar att det betyder vi har mer att se fram emot till våren. (Läste någons kommentar om att det här hade varit en perfekt höst-serie. Jag håller med!)

Karaktären Jaime är så söt och rar, önskar det fanns killar som han i verkligheten :o
 
@MissPumpkin Jag är gift med en som är både söt, rar, intelligent, godhjärtad och allmänt bäst :angel:
Han är 1,90 och rödhårig också ...

Så ge inte upp hoppet ;)
 
Mitt uppe i Drums of autumn nu. Egentligen är detta verkligen inte min typ av bokserie, men jag gillart!
Det enda jag svär lite över är att sexscenerna eller vad man nu kallar det i böcker är så bristfälligt korta :angel:
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 800
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 111
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp