Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på Gekås i helgen. Finns ju ett pockestopp i butiken, och på den låg det lure nästan hela tiden. Fångade ganska många, dock inga ovanliga. Men nu har jag nästan 50 st att utveckla, varav ca 10 nya, så nu är det snart dags för ett Lucky egg.
 
Det är senaste uppdateringen. Har du sett dem i gym så kommer de upp som seen i pokedex. Ganska kasst tycker jag.
Det här visste inte jag när jag öppnade upp mitt Pokédex idag. Det kanske är förståeligt att jag mådde genuint fysiskt illa när jag såg det här:

9F1BBE88-5363-48CA-8DF8-A84ED2B81FDA_zpsgx84p3to.png
 
Jag stötte på min första vilda Machamp idag. Matade den med Razzberries och kastade Great balls på den. Fångade den ungefär 15 gånger (nej, jag skojar inte) men den bröt sig ut varje gång OCH SÅ SMET DEN! :rage::rage::rage::rage::rage::rage: Enligt några som gick förbi (och lyckades fånga sin Machamp...) så hade de även precis fångat en Porygon en liten bit därifrån (vilken jag hade sett på sightings). Jag skyndar mig dit, men den fanns inte kvar...

Världens sämsta Pokémon Go-dag. :down:
 
Åh, och angående att jag bara har Vaporeon som eeveelution - jag har evolvat olika Eevees TRE GÅNGER, men Vaporeon är det enda jag får. :mad: Livet är orättvist just nu, alltså.
 
Åh, och angående att jag bara har Vaporeon som eeveelution - jag har evolvat olika Eevees TRE GÅNGER, men Vaporeon är det enda jag får. :mad: Livet är orättvist just nu, alltså.
Har du provat döpa om de innan du evolvar? Pyro för Flareon och Sparky för Jolteon. Starta om spelet före evolven bara så namnen verkligen är sparade. Ska tydligen funka en gång per sort iaf :)
 
Lyckades äntligen hitta min första Kabuto idag, har letat i evigheter känns det som men inte ens sett skymten av den tidigare. Alltid kul med en ny i pokedexen, det blir inte så ofta numera. Men ska gå en mil till så kan jag utveckla min Omanyte också sen.
 
Idag levlade jag till level 20. Har hittat en karta som visar nests i staden, så nu har jag lite mer hum om vart jag ska ta mig när jag vill hitta något nytt. Den visar tydligen exakta platsen och när en Pokémon kommer att spawna, samt vilka eventuella Pokémon den kan visa sig som. Så vill jag dock inte spela, så jag använder bara kartan för att veta i vilka stadsdelar/parker jag kan tänka hitta något spännande/nytt. Lite letande/kommunikation med andra spelare måste man ju ha, annars är det inget spännande!

Idag tog jag mig till Folkets park och fångade mina två första vilda Bulbasaurs. Fy tusan vad söta de är! :love:

Evolvade även en Eevee med hög CP men uruselt IV, mest för att jag hade ett Lucky Egg igång. Fick min första Flareon! :)
 
Jag spelar fortfarande. Jag har varit rätt upptagen på sistone, så det blir inte lika mycket som tidigare men lite bollsamlande varje dag jag jobbar och ett par turer för att jaga i veckan får jag till.

Jag kom nyss på min dröm-pokemonbild - om någon på Nobelfesten lyckas ta en bild på scenen, helst mitt under en utdelning, med en pokemon på scenen med pristagarna. :D
 
Idag tog jag mig en promenad efter skolan för att kika in ett Growlith-näste, då jag inte har en Growlith sedan tidigare. På vägen dit fångar jag min första Clefairy. :up: Går en bit men hittar ingen Growlith - bestämmer mig för att återvända med cykeln en annan dag istället. Hoppar på bussen som går tillbaka samma väg som jag kom, och tro på fan att en Growlith-skugga dyker upp. Då har den lyckats spawna efter att jag gått förbi, och bussen kom aldrig tillräckligt nära för att jag skulle kunna fånga min Growlith. :(

Ledsen åkte jag vidare. Då dyker en ny skugga upp - en Wartortle! "Nä, nu jävlar!" tänker jag och trycker på stoppknappen. Efter en liten stund lyckades jag lokalisera min Wartortle, och nu vilar den tryggt i en av mina nyfunna Ultra Balls. :love:
 
Gick på en minipromenad för att kläcka ett påbörjat 2 km-ägg. Tränade lite på ett gym och slängde in en Pokémon där. På vägen hem gick jag en liten omväg när Onix-skuggan dök upp, och äntligen fångade jag min första Onix! :D

Jag hade en period där jag inte fångade så många nya Pokémon, men nu tycker jag att jag fångar nya varianter hela tiden!
 
Jag stör mig på att jag inte kan hatcha med telefonen i fickan, den bara går in på andra appar och så får jag ingen sträcka registrerad! Det är drygt när man promenerar med hästen eller hunden att ha telefonen i handen hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
519
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 083
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 329
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp