Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev överraskad inatt när jag kom hem från jobbet, mitt lag och min pokemon var fortfarande kvar i gymmet så jag kunde plocka ut coins igen :) tror det är första, möjligen andra gången bara som jag kunnat ta ut två vändor utan att göra något :) annars har det inte hänt mycket för mig med spelet. Gått ihop de candy jag behövde med tentacool så nu har jag jigglepuff som kompis :)
 
Vet ni vad jag önskar? Att man kunde logga in på en webbsida med sitt konto, enbart för att kunna gå igon och rensa pokémon. Det är så svårt att få överblick i appen tycker jag!
 
Vet ni vad jag önskar? Att man kunde logga in på en webbsida med sitt konto, enbart för att kunna gå igon och rensa pokémon. Det är så svårt att få överblick i appen tycker jag!
Jag sorterar efter namn. Det är lättast tycker jag. Och sen favoritmarkerar jag de som ska evolvas och sorterar efter det, då får jag alla favoriter högst upp så det går fortare vid evolv :) men visst blir det lite rörigt när man börjar få upp lite volym. Jag försöker ta bort onödiga så fort som möjligt för att hålla antalet nere.
 
Jag sorterar efter namn. Det är lättast tycker jag. Och sen favoritmarkerar jag de som ska evolvas och sorterar efter det, då får jag alla favoriter högst upp så det går fortare vid evolv :) men visst blir det lite rörigt när man börjar få upp lite volym. Jag försöker ta bort onödiga så fort som möjligt för att hålla antalet nere.
Jo jag gör också så, men ibland hade jag velat få lite mer överblick och kunna ta bort enklare.
 
Jag har nog hittat ett Kabuto-nest :bump:
En igår och TRE idag på i stort sett samma ställe (bara en av dem idag som var lite längre bort)

Förutom det så har jag idag fått min andra Hitmonchan (645), fått två Rhyhorn, 1 Sandshrew, 1 Grimer, 1 Ekans och 1 Koffing förutom alla de gamla vanliga :)
 
Jag har nog hittat ett Kabuto-nest :bump:
En igår och TRE idag på i stort sett samma ställe (bara en av dem idag som var lite längre bort)

Förutom det så har jag idag fått min andra Hitmonchan (645), fått två Rhyhorn, 1 Sandshrew, 1 Grimer, 1 Ekans och 1 Koffing förutom alla de gamla vanliga :)
Snyggt!!
Jag har bara hittat en Kabuto totalt.
 
jag är extra glad över att ha lyckats samla ihop 30 coins på ett och samma bräde idag :cool:
har därmed lyckats skrapa ihop hela 200 coins :bump:
Funderar bara på om det inte är vettigare att köpa lucky eggs för dem istället för det jag tänkte mig från början att utöka item bag..:idea:
Har så djäkla mycket evolves att göra - räknade nu efter och det är hela 115 st varav 20 st är nya - det känns som att det kommer inte ens jag hinna på 30 min:p
jag har fö hittat två kabutos innan men jag har hela 12 evolves att göra på Eevees :cool: samt 2(!) på magicarps har 815 candys där......
Sa ju att jag samlat ett tag:angel:
 
Nu är ni lite jobbiga tycker jag! Jag har sett och fångat EN kabuto :arghh: Överlag har jag inte sett något nytt på länge så jag satsar på att promenera ihop candies så jag kan evolva det jag har; cubone, grimer, machop, wartortle, rhyhorn
 
Jag skulle bara cykla och handla lite mjölk och bröd... Men det finns så många Pokestop i närheten av affären, så jag cyklade lite längre... och lite längre... Det borde ha tagit mig max en halvtimme att cykla och handla, men jag var borta i ett par timmar...

Var lite sur över att det fanns ett Scyther-näste vid affären, för jag har tyckt att Scyther verkar tråkig då den inte går att evolva. Men nu när jag har hört rykten om att den kommer en evolution i och med Generation 2 så känns det plötsligt lite mer meningsfullt att jaga dessa gröna vårtbitarliknande sakerna. :p

När jag äntligen vänt för att faktiskt ta tag i handlandet kom det upp en SKUGGA. Så jag börjar cykla fram och tillbaka, hit och dit för att lokalisera skuggan. Där står den sedan:

DDC7074A-DACD-4A31-AA66-4A2F0AEF1F11_zpszcyrkaxz.png


Min första Lickitung! 860 i CP, vilket nog ändå får räknar som helt okej med tanke på att det var min första. :D

Precis när jag klev av cykeln hemma så stöter jag på en vild Pidgeot på hela 1016 CP. Fångar den efter mycket om och men, då den smet hela tiden. Slösade massor med bollar. :( Och så var den "not likely to make much headway in battles". :banghead: Konstigt nog är de oftast de som är svårast att fånga som har sämst IV, enligt min erfarenhet. Jag hade föredragit om deras IV hade representerats i hurpass svårfångade de är.

MEN JAG FÅNGADE EN LICKITUNG I ALLA FALL.
 
@Caoimhe Ååååååh! Lyx! Lickitung är en av de jag försöker ha som mest utkik efter just nu. Lickitung, Pinsir, Aerodactyl och Hitmonlee är de enda jag behöver få tag på för ett komplett Pokédex - övriga som saknas kan evolvas med en jävla massa promenerande och cyklande :p
 
Jag kunde plocka ut coins från gymmet idag med :bump: Och min Jigglypuff har redan fått ihop 1 candy åt mig och börjat traska på nästa. Det är ju rätt najs att bara behöva 1 km för 1 candy istället för 3 km som jag haft på mina tidigare buddys :p Nu gör det inte så mycket att gpsen inte riktigt hittar vart jag är :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
502
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
5 633
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 116
Senast: Bon
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp